الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قـسـم الـبـرامـج الـمـسـاعـدة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=15)
-   -   LeoBot بوت كامل متكامل مفتوح المصدر (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=621351)

Ahmed0425 02-12-2017 11:34 AM

LeoBot بوت كامل متكامل مفتوح المصدر

وانا بدور على النت لقيت البوت ده .. ده كود المصدر
https://github.com/leolongvu/SilkroadLeoBot
للاسف المبرمج ماجابش نسخة مبنية جاهزة من البرنامج و لازم تبنيه بنفسك عشان كده انا بنيته و رفعته على اللينك ده
(تم ازالة اللينك لمخالفته شروط الرفع و تم رفعه على zippyshare بدلا منه)
(تم اضافة رابط الفحص على virustotal )
(للملاحظة البسيطة انا عندي خلفية فقط في بناء بعض البرامج من كود المصدر بمساعدة جوجل :D )
لكن على ما يبدو ان فيه بعض الخطوات الناقصة عشان يشتغل و المبرمج ماعملش تعليمات -_-
(تعديل)
الخطوات الناقصة هي مجموعه من ملفات txt و بنيتها بنفس طريقة ibot تقريبا و ان اختلفت صياغة السطور لكن المشكله ان ماحدش كتبها حتى الان -_-
لو حد يقدر يساعد هنا يبقي مجهود رائع و يستاهل الشكر الصراحة
وده طبعا بعد موافقة مشرف الفحص على البوت :)
ملاحظة اخيرة هي اني مش عارف هتحتاج تشغل البوت على VM عشان تشغله على iSRO وللا لا
(تعديل)
VM مش ضروري لتشغيل البوت لانه بيحتاج امكانيات عالية وممكن استعمال برنامج sandboxie كبديل لكنه مدفوع و مش هرفع كراكات على الموقع فدوروا بنفسكوا على النت وللمعلومات البرنامج تخصصه اساسا تشغيل البرامج الملغومة من دون التاثير على جهازك لكن ممكن استخدامه للعبور من gameguard برضه
واخيرا اتمني اني اكون مستوفي شروط الموقع
(تعديل تالت)
وانا بشوف الكود بشكل عشوائي وبحاول افهم اي حاجة ولو بسيطة (دماغ فاضية بقى) لاحظت ان البوت بيستعمل نفس سكربتات zbot المفتوح المصدر هو كمان ورابط المدونة بلوجر الخاصة بالمبرمج من هنا
وحضرتك تقدر تستعمل نفس البرنامج اللي بيصنع ملفات البوت (parser) لكن مع اعادة تسمية بسيطة وللاسف فيه ملفين اضافيين البوت محتاجهم باسماء "Zone.txt" و ملف تاني اسمه "Advance Load Mob.txt" وللاسف برنامج مستخرج الملفات مش بيصنعهم -_- و بالاضافة لكل ده البوت مش بيدعم بغداد و شمال و جنوب اسكندرية :(
فيا ريت يا جماعة لو فينا مبرمج C# مطلوب منه الاتي (و هي حاجات بسيطة جدا هتاخد اقل من يوم)
1. اضافة دعم اسكندرية و بغداد (تقليد اكواد من من اكواد المدن ال5 المعمولة بالفعل)
2. صنع سكربتات بغداد و اسكندرية (سكربتات بقية المدن معموله اصلا في zbot)
3. تعديل برنامج parser عشان يعمل الملفين الاضافيين (برضه تقليد اكواد) وتعديله عشان يعمل الملفات الاخري بالاسماء الجديدة الخاصة ببوت LeoBot
وياريت طبعا ينشر كود المصدر عشان نضمن ان مافيش هاكات او اي حاجة غير كده بما ان المشروع بالكامل مفتوح المصدر اصلا ^_^

واخيرا شكرا جدا لانكم قراتوا البوست ولو اخد مشاهدات كتيرة وعد مني هجيب طريقة ازالة GameGuard من sro_client بالتفصيل الممل عشان تشغل اي بوت و تشغل اي لودر لان البرنامج ده هو اصلا المسئول عن كشف البوتات :)

™ EgY_KhaN ™ 06-12-2017 12:31 PM

رد: LeoBot بوت كامل متكامل مفتوح المصدر

ك بوت مفتوح المصدر مقبول لكن يتم النظر الاول في النسخه الي انت عاملها + ممنوع الرفع علي 4 شارد

Ahmed0425 06-12-2017 07:24 PM

شكرا لقبول البوت

انا كنت ببص على الكود بشكل عشوائي لان وانا بشغل البوت كان فيه بعض الملفات من نوع TXT ناقصة وهي بنفس طريقة iBOT تقريبا و ان اختلفت صياغة السطور ووصف صياغة السطور دي بالتحديد في سكربت اسمه LoadTXT و موجود في المسار ده بعد ما تحمل السورس من الموقع
SilkroadLeoBot-master\SilkroadBot\Database\LoadTXT.cs
فياريت اي حد بيفهم في لغة C# يشرح لنا طريقة كتابة ملفات TXT عشان نعرف نشغل البوت

حاجة تانية هي سؤال بسيط هو ايه هي السيرفرات المسموح الرفع عليها؟

اخر حاجة هي اني هحاول ادور على طريقة البوت يعدي بيها من GameGuard و انا شفت مقالة بتشرح الطريقة فعلا لكن لازم ادور على النت على بعض الماتريال و هشرح الطريقة بعد ما اخلص

وشكرا ^_^

™ EgY_KhaN ™ 06-12-2017 10:05 PM

السيرفرات الغير مسموح بالرفع عليها هتلاقيها حضرتك في قوانين القسم هنا اي موقع غير المواقع دي مسموح الرفع عليه

Ahmed0425 07-12-2017 08:48 AM

انا عدلت التوبيك و غيرت اللينكات و اضفت لينك فيرس توتال
انا امني من اعماقي بجد اني استعمل بوت مجاني والصراحة اتمني ان اي حد في المنتدي يساعدنا :(

™ EgY_KhaN ™ 15-12-2017 03:57 PM

تم الفحص #كلين

بالنسبة للبوت نفسو بوت جميل لكن ناقص زي مانتا قولت ومحتاج حبة تعديلات لو شوفت سورس zbot وقارنت بينهم احتمال كبير تطلع بحاجه كويسه منهم

Ahmed0425 15-12-2017 04:59 PM

انا للاسف مش مبرمج و مش هقدر اساعد اطلاقا لكن انا قلت اننا محتاجين مبرمج يساعدنا في صنع الملفات الناقصة فياريت لو موجود يبقى جهد مشكور بجد والله :)
وبالاضافة لكده انا لقيت طريقة ازالة GameGuard من ملفات اللعبة في موقع اجنبي و هنقلها لهنا بالتفصيل لما اي حد يساعدنا في صنع الملفات عشان نشغل البوت على iSRO وكمان اي vSRO تانية :mf_bluesbrother:

™ EgY_KhaN ™ 15-12-2017 06:56 PM

ممكن ابقي احاول اساعد فيه لكن بعد امتحاناتي حاليا للاسف مفيش وقت

ahmedabouhaiba 01-03-2018 11:11 PM

ياريت تكملوا مجهوتكم وتنجزوا بوت مجاني والكل مستني نتجه مجهوتكم وتكون خدمة للجميع محدش هينسهلم

Ahmed0425 14-03-2018 01:32 AM

امته البوت هيكمل يا جماعة انا مستني و عاوز العب انا كمان :111 (21):

Evil_B0Y 15-05-2018 03:49 PM

ايوه بقي عايزين نرجع الايام الحلوه

alagaashrf 17-05-2018 09:48 AM

في جديد ياجماعة؟ شكراً

allosh 30-06-2018 07:20 AM

في جديد يا جماعة