الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الاسئلة و الاستفسارات لعمل السيرفرات الخاصة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=226)
-   -   مشكلة في AutoEquip System (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=621681)

Biotechnologist 15-12-2017 03:05 PM

مشكلة في AutoEquip System

السلام عليكم
عندي مشكلة في ال AutoEquip System
انا مشيت مع الشرح دا http://www.silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=541313 خطوة خطوة وبيشتغل تمام اول ما بيوصل ال char لفل 13 وبعمل telport بيوصلي الايتمز وكلة تمام بس بعد كدا لما بعلي اكتر من لفل مش بيوصلي اي ايتمز تاني
بمعنى اكتر ان الاكونت حصلة Auto Equip ل ديجري 2 بس ومحصلوش اي Auto equip تاني لحد لفل 110
ياريت لو حد عندة حل للمشكلة دي وشكرا:rasta:

Scrox 15-12-2017 04:41 PM

رد: مشكلة في AutoEquip System

فى ERROR عندك فى جيم سيرفر طيب
واتاكدا من السلاح انو كلوا SUN

.Gamer. 16-12-2017 02:28 AM

انت قرأت الجزء ده في الموضوع بتاعه قبل متنزل موضوع هنا ؟؟
*الجزء*
انى حاجه النظام شغال على الصينى باللفل يعنى مثلا اول ما يجيب لفل 13 تعمل teleport او تضرب سكورلايه وبكده تشتغل تمام اما بالنسبه للاوربى ده لازم بال mastery level
يعنى لازم تعلى فى Skills علشان الحوار يشتغل بدون مشاكل .
"
فهمتها كدا؟؟؟:111 (21):

Biotechnologist 16-12-2017 02:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Erixon (المشاركة 5337595)
فى ERROR عندك فى جيم سيرفر طيب
واتاكدا من السلاح انو كلوا SUN

مفيش اي error في الجيم سيرفر
وبالفعل انا مشيت مع الشرح واحدة واحدة وكنت عامل add new char ينزل الشخصية بأيتمز sun علشان ال autoequip system يشتغل من غير مشاكل وبالفعل اشتغل بس عطاني autoequip ل ديجري 2 بس ومعطاليش بعد كدا اي autoequip مهما عليت في الليفل سواء صيني او اوروبي :sad:

Biotechnologist 16-12-2017 03:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Cryptic (المشاركة 5337676)
*الجزء*
انى حاجه النظام شغال على الصينى باللفل يعنى مثلا اول ما يجيب لفل 13 تعمل teleport او تضرب سكورلايه وبكده تشتغل تمام اما بالنسبه للاوربى ده لازم بال mastery level
"

ايوة فاهمها انا فعلا بالصيني اول ما وصلت لفل 13 وعملت telport وصلي الايتمز بتاعت ديجري 2 وكذلك في الاوروبي لما عليت في الاسكلات بتاعتة
بس مهما عليت ف الليفل بعد كدا مبيوصليش اي autoequip تاني
وكمان حاولت اغير في @AEMethod وعملتها 1 على اساس انه يوصلي الاسكرولاية بدل ال automaticaly autoequip موصليش اي سكرولاية لما لفلت مش عارف لية :axesmiley:

Biotechnologist 16-12-2017 07:00 AM

دلوقتي عدلتها بحيث ان الاسكرول توصلي ف الشنطة وانا اضربها
بس بردوا فية مشكلة الاسكرول مش بتضرب لية مش عارف:jawdrop:

Biotechnologist 17-12-2017 03:31 AM

بعد محاولات كتيييييير طلع ان السيستم شغال بس مشكلتة في اني لازم اعلي كل لفل في ال stat point ودا تقريبا سببة ان ال str و ال int في الايتمز اللي بتيجي من ال automatically auto equip بتبقا ال str و int بتاعها عالي اوي يعني بيبقا 300% في الديجري 1 :D
يارب يكون حد فهمني وشكرا على مساعداتكم :sport:
وللعلم بردوا الاسكرولاية مش عارف اضربها لما بضربها بيقولي cannot find target :throw:

Scrox 17-12-2017 11:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Cryptic (المشاركة 5337676)
*الجزء*
"

يا برنس ده بروسيدور ملهوش دعوه ب الكلام بالهبل الي انت بتتكلم فيه ده لوسمحت اتاكد من معلوماتك بعد كده قبل ما ترد علي حد الواحد اصلا عنده مشكله ف مفيش داعي انك تزوله اكتر

بنسبه للموضوع ده بروسيدور و انا لما اكون فاضي هبقي اعمل موضوع ب Auto Equipment جديد ب بروسيدورس جديد

.Gamer. 18-12-2017 02:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Erixon (المشاركة 5337804)
يا برنس ده بروسيدور ملهوش دعوه ب الكلام بالهبل الي انت بتتكلم فيه ده لوسمحت اتاكد من معلوماتك بعد كده قبل ما ترد علي حد الواحد اصلا عنده مشكله ف مفيش داعي انك تزوله اكتر

بنسبه للموضوع ده بروسيدور و انا لما اكون فاضي هبقي اعمل موضوع ب Auto Equipment جديد ب بروسيدورس جديد

انت فهمت ردي اصلا؟ ولا انت بتعدل وخلاص ، + مفيش حاجه اسمها لما اكون فاضي هعمل موضوع .. ما كان من الاول الراجل استني لما تعمله مكنش نزل موضوع بي مشكلته :) ، عموما ردي عند Skyrox

Mr Z!dane 18-12-2017 02:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Cryptic (المشاركة 5337818)
انت فهمت ردي اصلا؟ ولا انت بتعدل وخلاص ، + مفيش حاجه اسمها لما اكون فاضي هعمل موضوع .. ما كان من الاول الراجل استني لما تعمله مكنش نزل موضوع بي مشكلته :) ، عموما ردي عند Skyrox

ايه المشكله ف اللي المشرف قالو !! انا مش شايف اي مشكله ف الكلام انا بنسبه لانه يبقي فاضي
المفروض انتا اصلا ف اجازة امتحانات بمعني انتا معظمنا منبقاش موجودين ف بالتالي بيبقي ف صعوبك انه يدخل يعمل موضوع
انا بنسبه لان حضرتك تروح تقول لحد .. دي حريه شخصيه ف مش محتاجه انك تهدد :111 (27):

Nytros 18-12-2017 03:01 PM

##

الساعة الآن 07:28 AM.