الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   مـنـاقـشـات عـامـة حـول سيلك رود أون لايـن (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Sro R / iSro (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=547780)

kastel 11-02-2014 05:59 AM

Sro R / iSro

بسمـ الله الرحمنـ الرحيمـ

اعضاء المنتدى الكرامـ ،، رواد سيلكـ رود

انا شايفـ اليومينـ دولـ اقبالـ على Sro R و iSro و ده طبعا بسبب فشل السيرفراتـ الخاصه ،، و كل سيرفر يفتحـ كامـ يومـ يلم و يقفلـ

و منـ الواضح برضو انـ جوي ماكسـ بدأت تتبع سياسه جديده في التعاملـ من حيثـ الايفنتاتـ و كمـ التسهيلاتـ الي بتتقدمـ و نظامـ الـ reward اللي كل 10 لفلاتـ ده برضو عاملـ شغلـ

فـ منـ وجهة نظركو دلوقتي ،، شايفينـ ان iSro / Sro R بدأتـ تتحسنـ بالفعل و ممكن ترجع تاني رائده ،، يعني انا شايف سيرفراتـ دلوقتي بتبقى crowded و كده

و كمانـ بالاستغناء عن نظامـ الجوبـ ،، هلـ الجيمـ فيها متعة برضو ،، و ايه هي يعني ايه دلوقتي الحاجه اللي اقيمة عليها سرو ؟

و يا ترى برضو نظامـ الجوبـ القديمـ ممكن يرجع مع الحضارة العربيه ولا في استبعاد تامـ لنظامـ الجوبـ دلوقتي ؟

الموضوع مفتوح للنقاشـ للناس اللي كانتـ سايبه الجيمـ و رجعتلها تاني ،، و برضو الناس اللي سابتـ الجيم و بفتكر ترجعلها زي حالاتي و تسيبـ البرايفتـ سيرفر ،، و برضو الناس اللي سابتـ الجيمـ و مش ناوية ترجعها ^^

SeekeR 11-02-2014 06:27 AM

الجوب القديم هيفرق مفيش كلام رود دلوقتى تقول معندهاش جديد

Suhaib 11-02-2014 07:48 AM

استحاله يرجع نظام الجوب القديم عشان ملفاتو اتحرق بمعنى اخر 70% منالى بيلعبو سلك الارود اتعلمو النظام الجديد لو رجع للقديم كما نريد نحن

كلو حيبوظ الدنيا و حتى لو حيرجع حيرجع با شكل جديد مش با الطريقه الى متعودين عليها

البريفيت سرفر اعلن الفشل فعلا بسبب ما ظهر به ( نوبات و غيرو )

goby 17-02-2014 05:00 AM

فعلا اليومينـ دولـ فى اقبالـ على Sro R و iSro
و انا ملاحظ فى السيرفر عندى فى ناس جديدة كتير فى SRO_R

:111 (19):

MiLeN 17-02-2014 06:09 AM

فعلاً كلام سليم
السيرفرات الخاصة بقت فاشله :weeping:

Zg_ 10-03-2014 07:21 PM

اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووي سيرفر حاصه فشله اووووووووووووووووووووووووووي

انا اعتزالت اي سيرفر خاص خلاص من هنا و ريح هرجع سيلكرود ار تاني <<<<<<<<<<<<3

N0 L0VE 11-03-2014 03:36 AM

فشل السيرفرات الخاصة بسبب انها كترت جدا فى الفترة الاخيرة كلهم بيستعملو نظام واحد فى الكلينت و قاعدة البيانات
مفيش ابتكار خالص جشع زايد عن اللزوم الاهتمام بالناس اللى بتشحن فقط لكن لو عندك مشلكة ومش بتشحن محدش بيسأل فيك تجاهل تام والموضوع ده كتر برده
اهمال السيرفر لما يكون فيه مشكلة وسيبها شغالة بركاوى وسعات بيكون قلة خبرة اجعص سيرفر مبيكملش شهرين ويقفل
اصبح انك بتدفع فلوس فى الهوا

™~BeSo~™ 11-03-2014 04:20 PM

اه انا رجعت من 3 شهور كده سيللك رود اونلاين و لقيت ناس كتير و كده و بعد كده روحت سيللك رود ار و هيه دلواقتي الي بقي فيها اقبل كبير و ناس لسه بتنزل من جديد و كده

™_Crazy_Neru_™ 11-03-2014 08:08 PM

انا بعد ما السيرفر اللي كنت بلعب فيه قفل بسبب غباء من صاحبه نزلت سلك رود ار لاني السيرفر اللي كنت بلعب فيه نفس الفيلز و كان السيرفر الوحيد الملفات ديه و طبعا معنديش استعداد انزل Vsro تاني ملفات كلها بج و فيه سيرفرات وصلت فيها كاب 250 و دجري 17 فيبقي جوي ماكس افضل

N0 L0VE 12-03-2014 02:10 AM

سيبك من السرفر الخاص اغلب الناس وانا منهم شايف ان اللعبة رخمت من اول D11
هما عارفين ان الناس قرفت بس مش عازين ينزلو بكارت الحضارة الاسلامية علشان ده شكلو اخر تحديث
وممكن يطلع مش حلو هما عملو دعاية علشان يثبتو الناس علشان محدش يسيب اللعبة
جوى ماكس محتاجة تتنازل عن شوية حجات والحجات ديه مش هتخسرهم بالعكس ممكن ترجع شعبية اللعبة زى الاول
هما ليهم سياسة ماشيين عليها خسرتهم كتير وبداية خسارة جوى ماكس من 2010 ومستمرة ميغركش العدد اللى رجع نسبة منهم هتبطل لعب بعد فترة
المفروض يبطلو تجاهل للاعبين شوية ويتقبلو الاقتراحات ويعملو نظام التصويت على بعض التحديثات سواء حاجة قديمة او جديدة

Zg_ 12-03-2014 03:26 AM

اي سيرفر خاص فاشيلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل لللللللللل

مفيش كلام بعد الي انا شوفته اي سيرفر خاص فاشي جدااااااااااااان

brakat 14-04-2014 09:23 PM

والله انا مش فاهم نظام الجوب الجدبد وي ريت لو فى شرح بالصور حد يدينى الرابط

Shix- 04-06-2014 12:34 PM

نفسى اعرف طالما جوى ماكس عارفه ان معظم الناس عايزه الجوب القديم و عارف ان معظم الناس سابت العبه عشان كده مش عايزه ترجعه ليه بس المشكله ان الناس الى تعبت فى الجوب الجديد ده لو اتلغى هيحصل ايه

Zg_ 04-06-2014 02:15 PM

مش هيحصلل حاجه معظم الي تعب في الجديد كلهم اجانب

و يريت ده يحصل و زي ما حصل في الناس الي اشتغلت في الجوب القديم و اتلغي يلغو الجديد و يرجعو القديم
عشان القديم فعلان متعه :brow:

NaaZ 22-06-2014 10:14 PM

اكيد المشكله الي بتوجه الناس llvl up exp

انا نازل Isro مع اكثر من 40 واحد او اكثر كمان

بعد ما السيرفر كنا فيه قفل

الساعة الآن 06:35 AM.