الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الاسئلة و الاستفسارات لعمل السيرفرات الخاصة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=226)
-   -   ازاى اضيف موقع يفتح من خلال صورة فى اللعبة (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=625313)

testmis 27-07-2018 07:07 PM

ازاى اضيف موقع يفتح من خلال صورة فى اللعبة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
سوءالين من فضلكو....

1.انا كنت حابب احوت الwebsite و نفترض انو www.google.com جوا icon فى اللعبة على اليمين يعنى و الplayer بيلعب يقدر يدوس عليها تفتحلو ال website علاتول الهوا www.google.com

انا شفت ناس عملاها بلفعل فا ياريت مسعدة حضرتكو و شكرا.

2.انا و كل حضرتكو معادا الجمدين جدا اخرنا نبيع حاجات لل NPC ب 2b كحد اقصى لو جانا نبيع باكتر من كدا هنبيع بالسالب فا سوءالى ازاى نزود الحد الاقصى دة مع العلم انى شوفت ناس عملاة 5b

شكرا مقدما.....

.Gamer. 28-07-2018 07:53 PM

رد: ازاى اضيف موقع يفتح من خلال صورة فى اللعبة

مشكله الصورة دي مشوفتهاش قبل كدا
الايتم تبيعها في npc هتخش علي _RefObjCommon وبعدين تجيب سطر الايتم اللي عايز تعملها وتخش علي عمود sell تقريبا وتعمله زي ما انت عاوز

testmis 29-07-2018 08:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .Gamer. (المشاركة 5348857)
مشكله الصورة دي مشوفتهاش قبل كدا
الايتم تبيعها في npc هتخش علي _RefObjCommon وبعدين تجيب سطر الايتم اللي عايز تعملها وتخش علي عمود sell تقريبا وتعمله زي ما انت عاوز

انا عارف اغير سعرها ازاى لاكن لو زودت سعرها عن 2b هتتباع بالسالب و ممكن حضرتك تجرب المشكلة دة عندنا كلنا متهيقلى...

_Legend_R_ 29-07-2018 09:19 PM

بص خضرتك انل مش فاهمك جيب صور او وضح كلامك

testmis 29-07-2018 11:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _Legend_R_ (المشاركة 5348905)
بص خضرتك انل مش فاهمك جيب صور او وضح كلامك

هوضح
لو انا معايا 10 gold coins كل وحدا ب 1b بتتباع بالسعر دة لال NPC يعنى انا ببعلو الوحدة ب 1b

هيتباعو تمام و هلاقى فى الصفحة 10b وكولو تمام
لاكن
لو انا حتيت 3 او 4 او اى رقم اكتر من 2 هيبتدى ابيع لالسالب يعنى 2 coins هبعهم ب 2b لاكن لو 3 coins هيتباعو ب 300m مثلا التلاتة و دة لية ؟ لان ال NPC مش هيدفع فى المرة الوحدة اكتر من 2b فا مهما انا اداتو حتا لو 50000 coins الوحدة فيهم لوحدة بتتباع ب 1b و حتتهم على بعض و بعت هيجيلى 10m 100m حاجة ملهاش علاقة بالموضوع و للعلم المشكلة دة عندنا كلنا بس تقريبا محدش واخد بالو منها مع انى واثق ان لو حد فاهم يقدر يحلها فى ثوانى بس هوا مش واخد بالو منها اساسا.

شكرا للرد.

xerk 31-07-2018 09:48 AM

بخصوص اضافت موقع وى كده جوه اللعبه ده اسمه GUI و دى حاجه مش اى حد هيعملهالك ببلاش يا كبير لانها بتاخد وقت وى رخمه

testmis 31-07-2018 10:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xerk (المشاركة 5348957)
بخصوص اضافت موقع وى كده جوه اللعبه ده اسمه GUI و دى حاجه مش اى حد هيعملهالك ببلاش يا كبير لانها بتاخد وقت وى رخمه

طيب هوا فى شرح للكلام دة ؟ انا ممكن اتعلمو معنديش مشكلة...ومتشكر للرد

xerk 31-07-2018 10:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة testmis (المشاركة 5348961)
طيب هوا فى شرح للكلام دة ؟ انا ممكن اتعلمو معنديش مشكلة...ومتشكر للرد

فى شرح على بعض المواقع الاجنبيه ممكن تدخل وى تدور فى google و هتلاقى :yes:

.Gamer. 01-08-2018 10:25 PM

@@

الساعة الآن 09:16 PM.