الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=73)
-   -   ممكن تتجوز واحدة مشيت معاها قبل كدة ؟, موضوع مثير ,,, ادخل و جاوب على المشكلة دي (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=237889)

korkor 13-06-2010 08:20 PM

ممكن تتجوز واحدة مشيت معاها قبل كدة ؟, موضوع مثير ,,, ادخل و جاوب على المشكلة دي

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذا الموضوع موجه لكل شاب و لكل فتاه في المنتدى :

عندما تسأل شاباً إنفصل عن رفيقته بعد قصة حب طويلة. لماذا لم تتزوجها؟، فيرد عليك أشهر وأغرب رد مختوم بخاتم النسر: ماأقدرش أتجوز واحدة مشيت معاها ,, وإذا طلبت منه تفصيلاً أكثر يقول: يعنى ماأقدرش أتجوز واحدة مسكت إيدها أو بوستها، ثم يعقب على كلامه بالحكمة الخالدة "الست اللى تعطى نفسها لراجل تعطى نفسها لأى راجل بعد كده".
================================================== ===============
لا تندهشوا فهذا رد أغلب الشباب سواء داخل المنتدى او خارجه ,,و هذا تفكير معظم الشباب الان ,, فالشباب غالبا ما يرافق فتاة ولا لكنه يتزوج باخرى و في احيان كثيرة تكون الفتاة ضحية ,, لأنها تعاملت مع الأمر ببراءة او بمعنى اصح بغباء ,, و هي هنا ضحية تفكير ورؤية محدودة للأمور ,, لأنها فضلت الحرام على الحلال ,, فضلت أن الخفاء على العلانية ,.
وفي أحيان أخرى نجد ان الشاب هو الضحية عندما تكون فتاته رفيقة لأكثر من شاب في نفس اللحظة ,, (( أرجوا المعذرة على لفظ رفيقة )) فليس هناك مرادفا أخر ,, لأن الحب يجب ان يكون رسميا من وجهة نظري ..

السؤال الأن يا شباب المنتدى : و بالعامية :

ممكن تتجوز واحدة مشيت معاها قبل كدة ؟؟؟؟

ارجوا الصراحة
و شكرا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Joy_Egy 13-06-2010 08:27 PM

1. انا ممكن علشان واثق فيها
2. علشان هيا قربتى

شكرااااااااااااا على الموضوع وفينك مش بنشوفك ليه يا KorKor

omar007 13-06-2010 08:28 PM

اه ليه لا مش انا اللى كنت ماشى معاها ولا حد تانى
ولو انا موافقتش يبقى انا ليه كنت ماشى معاه من هقول فى دماغى دى بتمشى مع شباب وسافله يبقى انا كمان سافل علشان مشيت معاها وضيعت وقتى مش كده ولا ايه :mf_crackegg::mf_crackegg::mf_crackegg:

HaZeM2080 13-06-2010 08:35 PM

لو فى حب ... يبقى مستحيل يقول كدا...و مفيـــــش اى حد يقدر يفرق بينهـــم
للابد ده لو حب حقيقى
لكن دلؤتــى مفيش حب حقيقى ... الحب انعدم من قلوبنـــا
و السبب كل واحد دلؤتــى بيدور على نفسه و ازاى يسعد نفسه بمعنى اوضح (انانى)
و فى النهايه احب اقول ان مش كل الناس انعدم من قلوبها الحب ... و لكن فى قليل قلبه لسه عايش و بيحب
و شكرا على الموضوع الجميل ده يا جميل

اكيد بس لو كنت انا اول واخر واحد :notworthy:

BonBony 13-06-2010 11:29 PM

انا بالنسبــــالى المفـــروض قبل ما اعرفهــــا الاول عاوز تخرج و تضيعلى فلـــوسى ولا لأ (اتعملت معايا كتير :biggrinthumb:) و لو بتحبـــــنى ليه لأ ، ليه هوة بنات الناس لعبة لازم ندخل الباب مين بيتو :schnauz: ، وبلاش المواضيع دى علشــــان فى الخر بتحصــــل مشاكـــل ، فاكريــــن ميسون ؟ سابت المنتدى بسبب الموضوع دة :rm_pumpkin:

The Legend 13-06-2010 11:37 PM

:bann:

STRQUEEN 13-06-2010 11:39 PM

أقوللك

يوم ما أفكر أمشى مع بنت عمرى ما هبوسها ولا أمسك ايدها
و مش همشى معاها غير لما اتأكد من حبى ليها و حبها ليا

و بــ,,,,,,ـــح

DarK_AnGeL 13-06-2010 11:43 PM

ما فى فرق بين ماشى معاها
وماشى معاها (وكدة يعنى) لعلاقة تطورت وده الطبيعى

واكيد بتفرق كتير فى الحالتين

alex_staf 14-06-2010 01:10 AM

لو في حب ممكن اه و ممن لا
لو مفيش حب
يبقي استحاله

iZexo 14-06-2010 01:14 AM

أه لو بحبها و هي كمان بتحبني و انا متئكد و عارف اخلاقها :grin:

™KeroMan™ 14-06-2010 04:27 AM

ادام بحبها ليه لأ و كمان مش لازم تصاحب واحدة الا اما تكون عارف انها كويسة انت مبتقضيش يومين حلوين و خلاص و بنات الناس مش لعبة (حكمة بلا حدود ):roftl:

PaRKouR MaN 14-06-2010 04:28 AM

انا بقالي مع حبيبتي سنتين وانا دلوقتي 2 ثاناوي وان شاء الله ناوي اكمل معاها واتجوزها عشان هيا بتحبني وانا واثق فيها وبتسمع كلامي في كل حاجه وانا بخرج معاها وعادي يعني Np

demon_soul 14-06-2010 05:21 AM

مالاخر :mf_microwave:
انا لازم امشى واجرى واتشقلب معاها قبل متجوزها

Angel_Wizzy 14-06-2010 07:05 AM

معلش احنا شعب غبى وبيفكر بغباء
الواحد فينا ميتجوزش واحدة مشى معاها
لكن يتجوز واحدة غيرة كان ماشى معاها كدة يبقى تمام
طيب وليه ذنبها ايه الغلبانه اللى خدعتها بالحبوهى كانت بتحاول تسعدك وتولعلك صوابعها شمع
لا و الاحقر بقى انك تسيبها وتروح تسيحلها كل ماتقابل واحد تقوله لا دة انا كنت ماشى معاها
مخلاص ياجدع سيبها لنصيبها بقى

انا عن نفسى مافيش اى مانع طول مافى حب

الساعة الآن 07:44 PM.