الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   مـنـاقـشـات عـامـة حـول سيلك رود أون لايـن (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ازاي نخلى الكاركتر الصيني مطلوب في البارتي (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=356633)

suskey 21-06-2011 07:33 AM

ازاي نخلى الكاركتر الصيني مطلوب في البارتي

يا جماعه فيه ناس كتير بتلعب صيني ومحدش بيرضى انو ياخدو معاه في party 8

طيب ايه الحل ونعالج الكلام دا ازاي؟؟

طبعا دي مناقشة عشان نطلع بالفايده

عندي اقتراح وهوه

انو كل اللي بيلعبو صيني يعملو بارتي مع بعضهم

ومستني باقي الاراء

تحياتي

The_Genius 21-06-2011 07:48 AM

كلامك سليم

k a r e e m 21-06-2011 08:07 AM

الصينى مش معمول للبارتى زى الاوروبى, ومبيديش Buff لحد
والdamage بتاعه ولا حاجه جنب الويزارد مع Life Turnover
والlure بتاعه ولا حاجه جنب الروج بـ Rapid Shot
ومعندهوش Taunt عشان كدا مينفعش يبقى Tank لان الناس اللى معاه هيموتوا من الAggro
عشان كدا مبيتقبلش فى البارتى, اغلب الاوروبى بيكون معاه Buff للتيم بتاعه انما الصينى لا كمان
احسن حل ان الصينى يعملوا بارتى مع بعض

I_PriNce_I 21-06-2011 12:20 PM

بالعاكس انا شايف إن Char بتاع ال Chines بيكون اقوي من اي Char Eru
انا ماثلا ( و اعوذ بالله من كلمة انا ) بلعب Bow Chines Full Farm lv68 \ Full SOS+5 \ Max Bluo ومعي Sun Weapon D8 و ما فيش اي شخصية اروبي في السيرفر تأدر تؤف ادامي إن كانت Wizz او غير ال Wiz و ديمن بتلع الاول في ال Arena إن كانت Score و في ال Arena Flag انا دايمن إللي بشيل الFLag و بيكون معي شخصياب اروبي ولا ليهم اي لازما و بيخدو Arena Coin من غير ما يعملوا اي حاجه و سعات بيكونوا Afk كمان و انا شايف إن الWiz ما لهوش اي لازما إلا في التكاسي باس ولا بينفع في الPVP ولا يعرف ياعمل Attak الواحدوه ولو حتي في وحوش أقل منو و انا اعتقد إن الWiz ما ينفعش يمشي الواحدو في اللعبة من غير بافات ال Warior
و اما بالنسبة للParty انا ما بحتجش party انا بروح اعميل Attak الواحدي في الSniper lv76 و انا lv68 وباسابها Bot كمان
دا رأي و دا عن تجربة و شكرااااااااااااااا

CaPTin_SosTa 21-06-2011 01:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة i_prince_i (المشاركة 3562512)
بالعاكس انا شايف إن char بتاع ال chines بيكون اقوي من اي char eru
انا ماثلا ( و اعوذ بالله من كلمة انا ) بلعب bow chines full farm lv68 \ full sos+5 \ max bluo ومعي sun weapon d8 و ما فيش اي شخصية اروبي في السيرفر تأدر تؤف ادامي إن كانت wizz او غير ال wiz و ديمن بتلع الاول في ال arena إن كانت score و في ال arena flag انا دايمن إللي بشيل الflag و بيكون معي شخصياب اروبي ولا ليهم اي لازما و بيخدو arena coin من غير ما يعملوا اي حاجه و سعات بيكونوا afk كمان و انا شايف إن الwiz ما لهوش اي لازما إلا في التكاسي باس ولا بينفع في الpvp ولا يعرف ياعمل attak الواحدوه ولو حتي في وحوش أقل منو و انا اعتقد إن الwiz ما ينفعش يمشي الواحدو في اللعبة من غير بافات ال warior
و اما بالنسبة للparty انا ما بحتجش party انا بروح اعميل attak الواحدي في الsniper lv76 و انا lv68 وباسابها bot كمان

بس احب اقلك ان الاوروبى مش معمول لكل شخصية على حدى
هما عملين الاوروبى علشان يزودوا التيم ورك
اظن واضح

عبقرينو المنتدى 21-06-2011 02:52 PM

اى بارتى من غيير وريور علشان البفات بتعتو ومن غير كليرك وبارد ملوش لذمة
ممكن لو انتا مظبط الاكونت الصينى بتاعك يبقى تعمل بارتلى مع نفسك
والنيوكر بيطلب فى البارتيات وبيبقى جامد

☜ ĂиTaKą ☞ 21-06-2011 02:59 PM

اقتباس:

بالعاكس انا شايف إن Char بتاع ال Chines بيكون اقوي من اي Char Eru
انا ماثلا ( و اعوذ بالله من كلمة انا ) بلعب Bow Chines Full Farm lv68 \ Full SOS+5 \ Max Bluo ومعي Sun Weapon D8 و ما فيش اي شخصية اروبي في السيرفر تأدر تؤف ادامي إن كانت Wizz او غير ال Wiz و ديمن بتلع الاول في ال Arena إن كانت Score و في ال Arena Flag انا دايمن إللي بشيل الFLag و بيكون معي شخصياب اروبي ولا ليهم اي لازما و بيخدو Arena Coin من غير ما يعملوا اي حاجه و سعات بيكونوا Afk كمان و انا شايف إن الWiz ما لهوش اي لازما إلا في التكاسي باس ولا بينفع في الPVP ولا يعرف ياعمل Attak الواحدوه ولو حتي في وحوش أقل منو و انا اعتقد إن الWiz ما ينفعش يمشي الواحدو في اللعبة من غير بافات ال Warior
و اما بالنسبة للParty انا ما بحتجش party انا بروح اعميل Attak الواحدي في الSniper lv76 و انا lv68 وباسابها Bot كمان
كلامك تمـام وصحيح

White Angel 22-06-2011 03:13 AM

الـ Parties الـمـخـصـصـة للـ Europe غـيـر الـمـخـصـصـة للـ Chinese

بـمـعـنـى أن الـبـارتـى الأوروبـى مـقـتـصـرة عـلـى الـكـراكـتـرات الأوروبـى .. لأنـهـم مـحـتـاجـيـن بـفـات مـن بـعـض ..

و الـبـارتـى الـصـيـنـى
مـقـتـصـرة عـلـى الـكـراكـتـرات الـصـيـنـى زى الـجـولـد بـوت كـدة لأن كـل واحـد بـيـهـاجـم لـوحـده مـش مـحـتـاج بـفـات ..

فـهـمـت ؟

kid123 22-06-2011 06:56 AM

فكرة البارتي الصيني جامدة واحلى حاجة هما مش محتاجين بفات يعني كليرك واتنين بارد ومش حايكلف نفسه حاجة بعد كده :angel_not:

_IM_Guard_ 22-06-2011 08:20 AM

فكرة البارتى الصينى كويسة جدا

maistro88852 22-06-2011 08:59 AM

الاوربي ضعيف من ناحيه انه يهاجم لوحده
بس لو كان معاه اصحاب مثلا كليرك و البارد بيكملوه
لان الاوربي فيه بس كم سكيل بتديه دفاع
يعني انت لازم تفتح السكلات الي بيدوكياها
بس الكاركتر الصيني بيكون مزيج من المهارات يعني كل واحد وشطارته والمهاره الي بتعجبوا
يعني الجاينيز بده واحد يعرف ايش يعمل
بس كلامك صح انا لو كنت حدخل بارتي لازم يكون فيها جاينيز اتاكر علشان هو الي بيكون يتلقى الضربات
وكمان الجاينيز انا بخاف منهم ما بوقف بوشهم علشان الدفاع الي عندهم وكمان مش محتاجين مايستري لفل بتاعت اللبس يعني هو لو المايستري لفل بتاعه 50 وهو لفله 57 بيقدر يلبس اللبس كامل

mido8823 22-06-2011 10:21 AM

مفيش اجمد من الصينى

Xeco 22-06-2011 11:02 AM

بيقبلوا ال nuker لان ال dmg بتاعو جامد تقريبا نفس مستوى الاوربى.... و الصينى يبوت مع نفسه مبيموتش :flex:

Z00M 22-06-2011 05:13 PM

هو صح النيوكر ممكن يطلب في البارتي لكن مثلا اكونت بليدر محدش هيطلبو البارتي عايز دامج عالي

الساعة الآن 10:59 AM.