الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=73)
-   -   بي النسبه لي السلاح الامريكي (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=389593)

man max 20 29-09-2011 11:56 AM

بي النسبه لي السلاح الامريكي

وي الله العظيم انا عمل الموضوع ده عشان محدش يخف

الخوف و الضعف مش رجوله

انا لما كنت بكلم العضو MAXx__warrioR كان قصدي ان الجيش مش ضعيف

في نفس الوقت قلت مش هينفع نخش في حرب مع اليهود مش خوف بس مش هينفع احنا لوحدنا مصر بس مش هتكسب الحرب

العضو MAXx__warrioR

هوا اصلاا فكرني عوز ادخل مصر في حرب لوحدها مع اليهود

بي زمت اهلك انا قلت كدا

انا لما بتكلم عن الجيش بي نحمد الله ان مصر مش العراق

وي العضو MAXx__warrioR

ازا كان خيف من السلاح الامريكي يخف برحتو

بس معروف عن المصرين انهم مش بي يخفو من حد يا خصارة فثي منك يجي 40 مليون علي الحال ده

بي يخافو من الحرب مع اليهود و الامركان بس مش احنا نحربهم

لا احنا الي ندافع عن البلاد ده

انا مش خايف من اليهود او الامريكان وي لو حربو مصر انا هطوع لي الجيش

وي متجيش تقلي انا مش بخاف

هتبقا كداب ده موضوع السلاح ده خلاا الناس نخاف

اه رقيك انا بقا مش خايف الخوف مش من الرجوله افتكر لوا الامريكان حربو فتنام مش مصر

وي انسحبو من الحرب

انا عمل الموضوع عشان محدش يخف من السلاح ده انا متاكد ان في ناس خافو وي

انا مش مصدق حكيت السلاح الا ازا بقت بجد يعني شفتها في حرب لان الامركان مش بصدقهم دول كدبين

وي لو بجد انا مش خيف حتا لو انا الوحيد في مصر الي مش خيف من الامريكان

Sokar1 29-09-2011 12:08 PM

الله ينور عليك يا باشا
بس مصر مش تقد تخش في خرب في الوقت الحالي اولا الجيش المصر اوقوي جيش في العرب كلهم
عند لبيا كلهم مرتزقة
والعراق منقسمين
ومصر مش ينفع تخش حرب مع اسرائيل ولا امريكا لوحدها

!_ToGoO_MorY_! 29-09-2011 12:20 PM

مينفعش نهائى نخش حرب دلوقتى

مصر هتخسر كتير اقتصاديا وهيا مش ناقصه خساره تانى

poiu 29-09-2011 12:54 PM

مصر مش مستحملة دخول حرب دلوقتي مع إسرائيل خالص عشان إحنا تحت الصفر إقتصاديا

و لو حاربنا
مصر هتختفي من الخريطة الإقتصايدية عالميا ‏

MAXx__warrioR 29-09-2011 12:58 PM

اولا ابقا كلمنى على الخاص بعد كدا .بدل ما تعمل موضوع
تانيا انتا دوله بتاكل من قناه السويس والسياحه لو حصل حرب الاتين راحوا .فمينفعش تدخل حرب نهائى الا للدروره القسوه
ثالت حاجه انا مش خايف من حاجه الحمد لله لان زى ما Togo_MorY قال السلاح دا صعب يستخدموا لانه ممكن يبهدل الدنيا لان اى تغير بسيط بيفرق فى كل حاجه تانيه
انتا كدوله مش عارف مين عدوك
هل هيا اسرائيل ..انتا واسرائيل عندكم مصالح مشتركه..
هل هما العرب ..الى كل شويه شتايم فينا
هل هى ايران ؟
ام الغباء والتخلف والاميه والتاخر ؟
هل بتوع التحرير فى مصلحتنا ؟
هل ..وهل ..وهل ؟
هل الجيش المصرى عندوا اسراره زى باقى جيوش العالم ؟
كل دى اسئله تخليك تخاف مش السلاح الى يخليك تخاف
اغلق يا مرسى :(

هتلر 29-09-2011 01:00 PM

صح كلام الناس الى بتكلم بس فى حاجة احنا مش هيكون برحتنا نخوش حراب او مش هنخوش حراب دى واقع يعنى لو اسرئيل هتجى دلوقتى تعلن الحراب على مصر مصر هتقول لا معلش بلاش دلوقتى علشان الاقتصاد بتاعى خرابن

وفى حاجة الشعب مخدوع فيها

انا كلام الى بقول اقتصاد ابلاد خرابن دة يبقا عبيط اوى اوى اوى لو كان الاقتصاد خراب كانت اسرائيل اول دولة هتعلن الحراب على مصر عوز تعرف يعنى اى اقتصاد خرابن روح وشوف دول اتحاد اليورو وانتا تعرف

BackToKill 29-09-2011 02:02 PM

مينفعش نهائى نخش حرب دلوقتى

مصر هتخسر كتير اقتصاديا وهيا مش ناقصه خساره تانى

lion heart 29-09-2011 02:03 PM

مينفعش خالص ندخل حرب مع السودان حتى فى الوقت ده

man max 20 29-09-2011 03:25 PM

اقتباس:

اولا ابقا كلمنى على الخاص بعد كدا .بدل ما تعمل موضوع
تانيا انتا دوله بتاكل من قناه السويس والسياحه لو حصل حرب الاتين راحوا .فمينفعش تدخل حرب نهائى الا للدروره القسوه
ثالت حاجه انا مش خايف من حاجه الحمد لله لان زى ما togo_mory قال السلاح دا صعب يستخدموا لانه ممكن يبهدل الدنيا لان اى تغير بسيط بيفرق فى كل حاجه تانيه
انتا كدوله مش عارف مين عدوك
هل هيا اسرائيل ..انتا واسرائيل عندكم مصالح مشتركه..
هل هما العرب ..الى كل شويه شتايم فينا
هل هى ايران ؟
ام الغباء والتخلف والاميه والتاخر ؟
هل بتوع التحرير فى مصلحتنا ؟
هل ..وهل ..وهل ؟
هل الجيش المصرى عندوا اسراره زى باقى جيوش العالم ؟
كل دى اسئله تخليك تخاف مش السلاح الى يخليك تخاف
اغلق يا مرسى :(

انا عمل الموضع ده مش عشان اكلمك

عشان محدش يخف من الامريكان او اليهود او حد يفتكرني عوز ادخل مصر في حرب انا عملو عشان

محدش يخاف محدش يبقا ضعيف

ده حتا مش من صفات البني ادم الي اصولو مصري

steerforth 29-09-2011 03:56 PM

انا بس مش فاهم انتو بتفكرو ازاى !! انتو ااة فكرتكو عن الحرب !! العامل الاستراتيجى و التجهيزات المسلحة بتاعت الدولة دية بتبقى أخر عامل يستخدم فى الحرب لان ممكن دولة اقتصادها قوى و التعاملات السياسية بتعتها قوية من كل جوانبها تهزم دولة اقوى منها فى العدد بتاعت الجيش تقولى ازاى , اقولك تقدر تدخل طرف تالت لصالحها فى الحرب تقدر توقع اقتصاد الدولة اللى اودمها و تبقى عملت مجاعة فى بلد و تبقى قتلت آلآآآآآآآآآف من الناس من غير ما تخرج طلقة واحدة و هكذا....., اما بالنسبى للسلاح اللى اسمو Harp فادة من 100000 المستحيلات ان امريكا تفكر تستخدمو استحالة تفكر مش استحالة تستخدمو لأن اى تاثير خارجة على الظواهر الطبيعية دة بيبقى لية عواقب مش طبيعية لانة مش بيبقى تاثيرة على المنطقة اللى حوالية بس لاكن عندك مثلان لو تسبب السلاح دة بزلزال جامد فاشــــ.... :whistling2: فى مصر دة ممكن ياثر على البحر المتوسط يعلى نسبة ارتفاعة يروح نازل على المحيط الاطلسى هب يروح مدمر الاجزاء الساحلية الشرقية لامريكا فهمت اصدى ااة!!

man max 20 29-09-2011 04:02 PM

اقتباس:

انا بس مش فاهم انتو بتفكرو ازاى !! انتو ااة فكرتكو عن الحرب !! العامل الاستراتيجى و التجهيزات المسلحة بتاعت الدولة دية بتبقى أخر عامل يستخدم فى الحرب لان ممكن دولة اقتصادها قوى و التعاملات السياسية بتعتها قوية من كل جوانبها تهزم دولة اقوى منها فى العدد بتاعت الجيش تقولى ازاى , اقولك تقدر تدخل طرف تالت لصالحها فى الحرب تقدر توقع اقتصاد الدولة اللى اودمها و تبقى عملت مجاعة فى بلد و تبقى قتلت آلآآآآآآآآآف من الناس من غير ما تخرج طلقة واحدة و هكذا....., اما بالنسبى للسلاح اللى اسمو harp فادة من 100000 المستحيلات ان امريكا تفكر تستخدمو استحالة تفكر مش استحالة تستخدمو لأن اى تاثير خارجة على الظواهر الطبيعية دة بيبقى لية عواقب مش طبيعية لانة مش بيبقى تاثيرة على المنطقة اللى حوالية بس لاكن عندك مثلان لو تسبب السلاح دة بزلزال جامد فاشــــ.... فى مصر دة ممكن ياثر على البحر المتوسط يعلى نسبة ارتفاعة يروح نازل على المحيط الاطلسى هب يروح مدمر الاجزاء الساحلية الشرقية لامريكا فهمت اصدى ااة!!

انتا فهمتني انا مش عوز الناس تخاف بجد ده في ناس في مصر اصلهم مش مصري جبناء بي يخفو من اليهود و الامريكان

عيز تعرف ازا كنت مصري بجد ولا لا

شوف ازا كنت بي تخاف من الناس او مش بي تخاف علي بلادك اعرف انك مش مصري اعرف ان اصلك من بلاد تانيه

Omar_El*POP 29-09-2011 05:27 PM

و ميين قالك انن خايفيين؟ حتى لو اتحكموا فى الحيوانات و الطبيعة بردو مش حنخاف احنا معانا ربنا
الاقوى من الكل

man max 20 29-09-2011 06:33 PM

اقتباس:

و ميين قالك انن خايفيين؟ حتى لو اتحكموا فى الحيوانات و الطبيعة بردو مش حنخاف احنا معانا ربنا
الاقوى من الكل

وي الله في ناس غيرك خيفين :v:

MAXx__warrioR 29-09-2011 07:16 PM

وانتا تخاف من اى انتوا مفكرين امريكا عدوتكم
امريكا بتدى مصر معونات اكتر من اى دوله عربيه عملت
وان شاء الله انا لو رئيس جمهوريه وهما واجهتهم ازمه انا هساعدهم يا عم ..اى رايك
من غير امريكا كان فات ايران هيجا فى المنطقه وانتا متعرفش كره الشيعه للمسلمين ازاى امر من اليهود

man max 20 29-09-2011 09:53 PM

اقتباس:

وانتا تخاف من اى انتوا مفكرين امريكا عدوتكم
امريكا بتدى مصر معونات اكتر من اى دوله عربيه عملت
وان شاء الله انا لو رئيس جمهوريه وهما واجهتهم ازمه انا هساعدهم يا عم ..اى رايك
من غير امريكا كان فات ايران هيجا فى المنطقه وانتا متعرفش كره الشيعه للمسلمين ازاى امر من اليهود

ولا بخاف من الشيعه او اليهود عليهم علي بعض

السلاح الامريكي الي انا رفعتو ده في ناس خافت انا مكنش قدامي حل غير اني اخلي الناس متخفش

فا عملت الموضوع ده

وي مصر ملهاش عدوا غير مع اليهود

الساعة الآن 06:48 PM.