الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   مـنـاقـشـات عـامـة حـول سيلك رود أون لايـن (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   خفايا سرقة اكونتات السيلك رود فى النت كافيه (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=44056)

pharos 31-08-2008 01:52 AM

خفايا سرقة اكونتات السيلك رود فى النت كافيه

بسم الله الرحمن الرحيم

النهاردة انا كنت جالس مع مجموعة شباب بشرح لهم ازاى سرقة الاكونتات فى السيبرات والنت كافيه

المشكلة ان نص اصحاب النت كافيه فى مصر طرشجية " سورى فى اللفظ "
المفروض يكون عارف يعنى ايه اون لاين الاول قبل ما يدخل الناس اون لاين ويعيش معاهم فى الكوميونتى ده - قليل جدا جدا منهم الى معاه ICDL " اقل شهادة كمبيوتر "

المهم فيهم حرامية زى الفل " طرشجية والله واعرف واحد منهم كان فكهانى والله العظيم "
الجماعة الطرشجية دول عرفو برنامج " قديم جدا جدا بس عيبو انو برنامج legal software

المهم البرنامج ده بيعمل ايه ؟

تيجى انت زى الشاطر وتقول النهاردة سيلك رود وتفتح اميلك وكل حاجة
البرنامج ده متسطب على الكمبيوتر العادى وعمله انه يخزن ارقام الباس ورد وحروفها وكل بيانات الاكونت

عموما اى password + id بيتسجل فى البرنامج ده لغاية ما يجى التانى ويقعد على الكمبيوتر وكدا

يبقا معاه كل يوم على الاقل 500 باس ورد + اىديهات + اميلات ياهو وهوت ميل بالعبيط

وبعد كدا يدخل يفرغ الاكونتات دى بالليل ويقفل المحل ويجى تانى يوم العيال تصوط وتسرخ

وهوا يكون باع الجولد ولا لمه لحد تانى - لم الايتمات - مسك 3 او اربع اميلات وغير باسورداتهم
من الاخر حاجة زبالة جدا جدا جدا بتحصل
انا مبرمج مواقع ومتخصص php ودرست فيجوال بيزك كتير ومعايا اكتر من 5 شهادات
انا عارف انا بقول ايه متقلقوش

ومعايا البرنامج ده كمان واختبرته جيدا علشان اعرف تركيبته
بس انا بلعب سيلك رود

اهم حاجة بصو

انت لما تكون فى سايبر او اى نت زفت كافية
استعمل الاتى

Start - Run - Osk
ودى لوحة المفاتيح الوهمية الى فى الوندوز الى بتمنع اى حاجة تتخزن فى الذاكرة او اى سوفت وير تانى

ايش دراك ان الوندوز اصلا ده عليه فيرس كى لوجر " الى هوا بيبعت الباس وردات - وصلت كدا "

------------------------------------------------------

النهاردة كنت بفهم الناس دى الواد المعفن بتاع السايبر وى انا واقف برا المحل ازاى سرق اكونتاتهم وعمل ايه وكنت ناوى اروح اعملو محضر بس قولت مش مشكلة لانى كنت هعملو المحضر فى المصنفات الفنية نفسها مش فى القسم وكنت هجبلو احى قضية بس رمضان كريم بقا وطيبة المصريين الى موديانا فى داهية

خلو بالكو على اميلاتكو
خلو بالكو من الحورتجية دول لانهم اصلا بتوع حورات ولا يعرفو حتا يقولو جملة مفيدة انجليزى

استعلمو كاسبر اسكاى فى بيوتكو وحدثوه بسرعة كل يوم
استعملو برنامج اسمو بول جارد لحماية وامن الانترنت سيكورتى عندكم
متروحوش سيبرات كتير الا فى الضرورة القصوى

-----------------------------------------------------------------------------

بالنسبة لاصحاب النت كافيه

خلى بالك ان نسخة الوندوز بتاعتك لو مش اصلية فدى غرامة 5 الاف جنيه او حبس سنتين - يعنى اى رمشة معاك فى القسم لبست 5 الف جنيه غرامة + مصادرة الاجهزة - مش هقولك لينسس السوفت وير جبتو ازاى ومنين وفين

راعى ربنا وكل بالحلال

--------------------------------------------------------

انا عارف ان زى ما فيه ناس وحشة فيه ناس بردو اصحاب نت كافيه حلوين ومأطأطين
بس بردو راعى ربنا ومتاكلش حاجة الا حلال

............... محدش يجيلى على الرسايل الخاصة ويقولى عاوز التولز ولا البرنامج دا لانى مش بحب الحرام ولا باكل الحرام ,..................ز

سلام ,

deracolla 31-08-2008 02:04 AM

شكرا على المعلومة والمجهود
شكرا

ammar_mostafa 31-08-2008 02:16 AM

مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووررررررررررررررررررررررررررر ررر:):):):):):)

mado12 31-08-2008 02:26 AM

الف شكر على الموضوع القاتل داة بجد الف شكر ممكن تكلمنى على الياهوا عشان عاوز افهم منك اكتر داة الياهوا بتاعى[email protected]

[email protected]

shreifegy 31-08-2008 02:38 AM

--------------------------------------------------------------------------------

مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووررررررررررررررررررررررررررر ررر

pharos 31-08-2008 02:44 AM

الشكر لله عز وجل على نعمته
انا مجرد وسيلة

اى سؤال اتفضل اسئله هنا لان اكيد ممكن حد يستفاد من المعلومات

سلام .

واحد 31-08-2008 02:53 AM

والله العظيم انت راجل تمام وجبت من الاخر وعرفتنى حاجه انا مكنتش اعرفها الف شكر يا باشا

TeKo 31-08-2008 02:54 AM

مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووور

DrACuLA 31-08-2008 03:00 AM

كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام جميييييييييييييييييييييييييل
كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام معقووووووووووووووووول
ماقدرش اقوووووووووووول حاجه عنـــــــــــــــــــــــــه

ترلملم ^^

طب صح مش ممكن اللينك بتاع البرنامج داا ^^

mado12 31-08-2008 03:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dracula (المشاركة 436166)
كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام جميييييييييييييييييييييييييل
كلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام معقووووووووووووووووول
ماقدرش اقوووووووووووول حاجه عنـــــــــــــــــــــــــه

ترلملم ^^

اية الجمال داة هيا ليلى موراد رجعت تغنى تانى ولا اية دا كان فى اشاعة انها ماتت

:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d

pharos 31-08-2008 12:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedengz (المشاركة 436225)
thx ya man 3la el m3loma deh bas ana kont 3ayz a3rf nk 7agat awln hwa (osk) ely enta olto dah aft7oawl lma ad5l el net wy kda m7dsh hay3rf y2lbn ya reet el rd bsr3a and thx

لا الـ Osk تشغلو على طول فى اى نت كافيه تكون امن
خصوصا فى الاى دى والباس ورد

لو انت عاوز تعمل باس ورد جامدة جدا - استخدم زرار Shift + الحرف او الرقم

يعنى مثلا يبقا shift+D -أو Shift+E بدل ما تكون E فقط أو D فقط

العملية دى كانت اقوى طريقة تشفير ايام الدوس ولغاية دلوقتى صعب جدا جدا فك الرموز دى لانها مش زى الأرقام او الحروف

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ezzo (المشاركة 436751)
hwa fe3ln fe nas bet3ml kda 3ashan kda el mafrod sa7b el net y7ot deep frezze 3ashan yms7 ay brnamg ma7tot

ايوا بس لو هوا شغل السوفت ده وشغل بردو الديب فريز
قبل ما يقفل الكمبيوتر بيسحب الباسوردات والايدهات
ولما يقفله ترجع كل حاجة فى مكانها الطبيعى

يعنى حتا الديب فريز فى النت كافيه مجرد بس انو يمنع تشغيل الفيروسات او السباى وير على اجهزته بعد الرستارت
يعنى الديب فريز مش بايمنك انت لا بيامن الجهاز لصاحبه .

_TANGO_ 31-08-2008 01:04 PM

شكرا يا مان على المعلومات

moDykoky 31-08-2008 01:13 PM

tnxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

mohamed1234 31-08-2008 01:47 PM

مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووررررررررررررررررررررررررررر ررر

انا المصرى 31-08-2008 02:12 PM

شكرا على الموضوع الجميل ومستنين المزيد من الحيل والافكار شكرا

احمد المصرى

الساعة الآن 01:50 PM.