الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   inferno online (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=321)
-   -   مـحـدش فاهم حاجه ! (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=516166)

ThuS 22-07-2013 06:02 AM

مـحـدش فاهم حاجه !

السلام عليكم :)

من قبل ما السيرفر يبقى اونلاين كنا بنقول للـ جى ام اهم حاجه السيرفر ميبقاش فيه تعريض ^^ ولا يبقى فى فرق بين صاحب جى ام و مش صاحبه
المهم من اول يوم نزلنا فيه السيرفر كان فى ناس معاها سيلك ايتيمز من قبل ما الـشحن يتفتح , , انا جه فـ بالى ان الجى ام عامل اكونت بيجرب السيرفر و كده قولنا عادى مفيش مشكله
بعد يومين لاقينا جيلد واحد كل اللى فيه معاهم سيلك
و انا من السيرفرات اللى شوفتها و لعبت فيها
لما تلاقى جيلد واحد فـ يومين معاه سيلك كله اعرف ان الجى ام بيساعدهم و بيديهم سيلك علشان صحابه
المهم كنا بنتكلم عندنا فـ الجيلد ( Imperial ) عن الحكايه دى
و لاقينا بعديها الجى ام دخل اتكلم قال انه مش صغير علشان يضيع السيرفر بالطريقه دى . . كان شايف كلامنا يعنى علشان محدش يسأل عرف منين اننا اتكلمنا
و دلوقتى فـ epvp الناس اللى دخلت السيرفر كلها بيقولوا فعلا ان السيرفر مش مظبوط و الجى ام بيساعد صحابه

نقطه تانيه منين الاجانب اللى فـ السيرفر كلها شاحنه سيلك
مع ان السيلك مفيش منه برا مصر ( انتوا شغاللين بـ موبينيل مبيعات ^^ ) . . ازاى الناس دى وصلها سيلك ؟؟

انا واحد من الناس اتوترت و حسيت ان فى حاجه مش مظبوطه لما لقيت اكتر من واحد بيفكروا و شايفين اللى انا شايفه

ياريت اى جى ام يفهمتا اللى بيحصل ^^

sokartito 22-07-2013 06:09 AM

انا كمان شوفت الناس دول معاهم امتيازات كتيره

iSync 22-07-2013 06:21 AM

و بالنسبة للجيلد ! دا واحد شاحن عادى ! و بيبيع للجيلد بتاعه بجولد

ThuS 22-07-2013 06:24 AM

و انت عرفت منين انه بيبيع للجيلد بتاعه ؟ ^^
انت متابع الجيلد بتاعهم على كده ^^
جاب سيلك منين اصلا و هو مقفول برا مصر ؟؟

و بالنسبه للحاجات التانيه ؟

crespo_4ever 22-07-2013 06:27 AM

جيلد بورتاليتى ده من أول كان ساعه فـ السيرفر وهو لفل 5 دى حاجه وأول واحد شفته فيهم لما دخلت كان ماسك دجرى 9 يعنى هو أصلاً ملحقش يعمل حاجه فـ دنيته علشان يعدى كده ولما كلمته راح عمل تيلبورت من أدامى . وحوار لما كنا بنتكلم فى الجيلد ويدخل الجى ام يتكلم فـ الموضوع عن التعريض من غير اى تلميحات يبقى منين ، وإنهارده برده بتكلم ع الوال عند ستورج الجيلد لقيت Steel بيتكلم عن الشحن وهو كان ماله أصلاً بيحط نفسه ليه ؟ وبعد كده الجيلد مكنش فى ولا واحد فى town ولقيت كله بيتكلم عن إنهم Donaters . ودخل GM [ Crysatal وشاف الناس وهى بتشتمنى بـ الاب والام ومردش على ولا واحد فيهم وقالهم ستوب دخل اعد يغير فى الموضوع وخلاص .. وإزاى فى اجانب شحنت وإنت لسه مشغل الـ paypal ومكنش معاك غير مبيعات موبينيل و فى ناس المفروض انهم اجانب شاحنين :character15:

iSync 22-07-2013 06:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ThuS (المشاركة 4803752)
و انت عرفت منين انه بيبيع للجيلد بتاعه ؟ ^^
انت متابع الجيلد بتاعهم على كده ^^
جاب سيلك منين اصلا و هو مقفول برا مصر ؟؟

و بالنسبه للحاجات التانيه ؟

لالالالالالا ! ديجرى 9 ! اسمع منى استحاله ! لو عندك صورة ورينا

crespo_4ever 22-07-2013 06:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iSync (المشاركة 4803749)
و بالنسبة للجيلد ! دا واحد شاحن عادى ! و بيبيع للجيلد بتاعه بجولد

واحد بس شاحن مغرق الجيلد برميم وديفل ؟؟؟

ده آنا أدام عينيا كان واحد بيفتح ستال بـ 10 برميم بـ 1 مليار وواحد يشترى كله طب اللى بيشترى جاب الجولد منين أصلاً ؟؟؟؟ :111 (27):

وليه طالما واحد اللى شاحن الجيلد كله بيقول إنهم Donaters

!MaGeD 22-07-2013 06:34 AM

كنت هنزل بس رجعت في كلامي بعد الكلام ده :mf_telletubbies:

Kua 22-07-2013 06:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ThuS (المشاركة 4803736)
السلام عليكم :)

من قبل ما السيرفر يبقى اونلاين كنا بنقول للـ جى ام اهم حاجه السيرفر ميبقاش فيه تعريض ^^ ولا يبقى فى فرق بين صاحب جى ام و مش صاحبه
المهم من اول يوم نزلنا فيه السيرفر كان فى ناس معاها سيلك ايتيمز من قبل ما الـشحن يتفتح , , انا جه فـ بالى ان الجى ام عامل اكونت بيجرب السيرفر و كده قولنا عادى مفيش مشكله
بعد يومين لاقينا جيلد واحد كل اللى فيه معاهم سيلك
و انا من السيرفرات اللى شوفتها و لعبت فيها
لما تلاقى جيلد واحد فـ يومين معاه سيلك كله اعرف ان الجى ام بيساعدهم و بيديهم سيلك علشان صحابه
المهم كنا بنتكلم عندنا فـ الجيلد ( Imperial ) عن الحكايه دى
و لاقينا بعديها الجى ام دخل اتكلم قال انه مش صغير علشان يضيع السيرفر بالطريقه دى . . كان شايف كلامنا يعنى علشان محدش يسأل عرف منين اننا اتكلمنا
و دلوقتى فـ epvp الناس اللى دخلت السيرفر كلها بيقولوا فعلا ان السيرفر مش مظبوط و الجى ام بيساعد صحابه

نقطه تانيه منين الاجانب اللى فـ السيرفر كلها شاحنه سيلك
مع ان السيلك مفيش منه برا مصر ( انتوا شغاللين بـ موبينيل مبيعات ^^ ) . . ازاى الناس دى وصلها سيلك ؟؟

انا واحد من الناس اتوترت و حسيت ان فى حاجه مش مظبوطه لما لقيت اكتر من واحد بيفكروا و شايفين اللى انا شايفه

ياريت اى جى ام يفهمتا اللى بيحصل ^^

انا عند كلامي من الأول و السيرفر الحملد لله مافيهوش تعريض
1:ما فيش شحن طلع بره مصر غير من ساعه من اول ما ظبتنا ال Paypal
2:كل الي شحنوا مصريين يعني الناس دي من مصر مش اجانب و ابقي بص علي الجلوبالات بيكتبوا عربي
4:الي عامل الهيصه دي في ElitePvpers واحد مصري اسمه Kevin1337 مصري و اسمه محمد جمال و بيحقد علي ال Dev الي معانا فعايز يلبسنا في الحيطه تاني حاجه شوية حقد عشان هو شغال علي السيرفر بتاعه و كمان سيرفرنا بسم الله ما شاء الله جاب ال 200 لاعب في اقل من 4 ايام

و اقسم بالله ما حصل حاجه من الي في دماغكم كلها اشاعات و يا ريت نفكر في الكلام الي حصل كده مع بعض

1:الناس الي معاها سيلك دي لو صحابي مثلا و انا بعرض مش الكلام هيبقي من تحت لتحت
2:معظم الناس دي ماجابوش 90 و لسه بيفرموا مش زي ما بيتقال طاب انا عرفت منين ؟ انا متواجد في الجيم 24 ساعه بكاركتر عاديه و شايف الدنيا ماشيه ازاي سواء بارتي او غيره و بتكلم مع كل الناس بس طبعا ما حدش يعرف ان ده انا الكاركتر غير ملفته للنظر بالمره لا بريميم ولا ديفل ولا حتي جلوبال واحده
و بلعب بنورمال ايتم
3:لو في نيتي تعريض مش هيكون في أول يوم زي ما قلت لأني مش هخرب سيرفر تعبان فيه و صارف عليه و عايزه يكمل معانا علي طول
4:معظم الناس الي شحنت مش في الجيلد دي
5:في ناس شحنت و موجوده معاهم و هما ادري بالي بيحصل بينهم

لاكن والله مفيش تعريض ولا لعب من تحت لتحت لأن كله بيبان في الايتم

مستني ردودكم لو في اي استفسار

Kua 22-07-2013 06:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crespo_4ever (المشاركة 4803760)
واحد بس شاحن مغرق الجيلد برميم وديفل ؟؟؟

ده آنا أدام عينيا كان واحد بيفتح ستال بـ 10 برميم بـ 1 مليار وواحد يشترى كله طب اللى بيشترى جاب الجولد منين أصلاً ؟؟؟؟ :111 (27):

وليه طالما واحد اللى شاحن الجيلد كله بيقول إنهم Donaters

بالنسبه للجولد في الول يومين كان في Bug في ال Trade و ناس كتير كان معاها اكتر من 5 Bil بس الجولد رجع تاني

Kua 22-07-2013 06:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !MaGeD (المشاركة 4803763)

هو ده الي هما عايزين يوصلوه المشكله انكوا مش بتركزا في التفاصيل واحد قال الجي ام بيساعد صحابه خلاص السيرفر ده كخه مش هنيجي

ThuS 22-07-2013 06:39 AM

ازاى فى ناس شحنت فـ اول يوم ؟؟

اولا الشحن كان مقفول فـ اول 3 ايام ازاى دول جابوا سيلك ؟؟
تانى حاجه فى واحد هيدفع جنيه فـ سيرفر لسه فاتح بقالوا 10 دقايق و ممكن 90% يقفل بعد يومين زى كل السيرفرات ؟

ThuS 22-07-2013 06:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !MaGeD (المشاركة 4803763)

انا مش عامل موضوع علشان حد يقول كده
احنا فـ السيرفر من اول يوم و بنسأل علشان محدش فاهم

علشان لو فى اى حاجه غلط دى وحشه فـ حقهم قبلنا
علشان اللى ماسك سيرفر المفروض بيبقى راجل و مقدر الناس اللى داخله السيرفر عنده و ميبقاش فى اى تعريض و من كلام kua انا خدت انطباع انه كويس و مش هيبقى فى كده بس اللى شايفينه عكس كل الكلام . . علشان كده بنسأل \

استنى لحد ما الكل يفهم و قرر

ironkid1234 22-07-2013 06:41 AM

awl haga ana mesh ba3rf aktb 3rby fa m3lesh 3la al 2l2y 7a2olo awl haga feh wa7d by2ol en al guild howa nzl laih lvl 5 al guild dh 3mlto lvl 5 bel ba3d 2 days kan guild imperial lvl 5 ablina 3lashan t3rf bas tany haga e7na kolna so7b fe ba3d we bn3mel recruit 3ayizn nas fa e7na 9 so7ab sha7nin ma3h ba3d wel ba2y nas men bara bas sha7nt bardo we e7na sha7na awl sa3a fel server 3lashan sa7b al server byklmna 3la al server men 2 month we 2l en al server 7ykon gamd we keda bas walahy al 3azim ma fe ta3rid 5alas mesh 3arf leih kol wa7d ygeb 5ebto 3la nas tanya 3lashan heya btsh7en

crespo_4ever 22-07-2013 06:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Kua (المشاركة 4803767)
بالنسبه للجولد في الول يومين كان في Bug في ال Trade و ناس كتير كان معاها اكتر من 5 Bil بس الجولد رجع تاني

يا باشا انا بقولك انهارده واحد كان بيقل بـ ستال full premium بـ 1مليار وواحد يشتريه وعاوزه يبيعه بـ 900 مليون ليا طب هو مستفاد إيه كده بقى وإنت قلت إنك رجعت الجولد بقولك الكلام ده إنهارده !!!!!!

الساعة الآن 12:32 PM.