الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   QueenSRO Network (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=258)
-   -   ازاى اجيب جولد (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=578354)

mostafahanafi 07-02-2015 09:55 AM

ازاى اجيب جولد

طبعا انا اول منزلت اللعبه سيرفر روتانا عجبتنى اللعبه و عوزت اكون حاجه فيها كنت عايز اعرف ازاى اجيب جولد فيها بس ملاءتش حد يقولى ازاى لحد معرفت لوحدى
المهم انا النهارده جيبلكم طريقه ازاى تجمع جولد فى طريقتين :
1/اعمل بلس للويبون اقل حاجه +16 علشان تعرف تبيعه بسعر كويس تجيب منه جولد يعنى علشان اقل من +16 مش هيجبلك الجولد المناسب و+16 مفتكرش ان صعب تعمله.
2/تانى طريقه لما نزلت الجيم وجدت معايا جولد 200m فقولت يعنى انا اول منزل بشخصيه جديدة هيكون معايا فى كل شخصيه 200m يعنى كل اكونت فيه اربع شخصيات يعنى لو انا جمعت الجولد اللى فى كل اكونت هاخد منه 800m وفعلا عملت اكونتات ياما و بدات اخد الجولد اللى فى كل اكونت .
انا عن نفسى لما اجى اجمع جولد بعمل 100 اكونت فى كل مره واعملهم ريجستير فى موقع اللعبه مثلا art1 /art2...... لحد مثلا art100 وكلهم بنفس الباسورد بعدان ابدا ادخل فى كل اكونت واعمل فيه اربع شخصيات واحط الجولد بتاع اول تلات شخصيات فى الstorage طبعا انت اول متنزل بشخصيه جديده بتنزل فى Alex north بعدان افتح الاكونت التانى واعمل نفس الكلام لحد اخر اكونت مفضلش غير حاجه واحده و هيه ان افتح 2 client باللودر طبعا اول كلينت الاكونت بتاعك اللى بتلعب بيه او اللى عايز تنقله الجولد وده خليه يكون موجود فى Alex north عند ال storage و تانى كلينت الاكونتات اللى انت عملتها تفتح من تانى كل اكونت وتفتح رابع شخصيه وتروح بيها تاخد الجولد بتاع اول 3شخصيات (اللى انت حططهم فى ال storage فى الاول خالص)هيكون معاك 800m تديهم ب exchange للاكونت بتاعك اللى واقف جنبك.
واحد هيجى يقوللك دى طريقه خنقه وطويله وكذا و كذا هقوله اول حاجه مفيش طريقه غيرها فى الجيم علشان تجمع جولد غير اول طريقه اللى قولت عليها فوق تانى حاجه انت علشان مجربتهاش كتير يعنى انا كنت جايب بالطريقه دى 2h +22 full set +19 shield +20 و دلوقتى مبدل الحاجات دى بايتم donator وخلى بالك كل حاجه بتتباع بجولد دلوقتى يعنى انا واحد مش بحب ادفع فلوس فى لعبه بس بقت donator زيي زي اللى دفع فلوس تالت حاجه مش لازم اجيب جولد كتير النهارده او بكره او بعد شهر او حتى سنه خد راحتك واحسن حاجه فى الجيم دى انا شايفها ان مفيهاش ابديت يعنى اللى معاك هيفضل معاك طول حياتك طالما اللعبه لسه شغاله.
انا حاسس ان الكلام كتير ع الفاضى اتمنى انه ميكونش معقد.:triggerhappysmiley:

™_ASSASSIN_™ 11-02-2015 02:48 PM

تمامـ
شكراً علي المجهود

mostafahanafi 12-02-2015 09:24 PM

العفو :thumb_yello:

hellbeefa2 13-02-2015 07:50 PM

انا لسه هلعب الجيم دي بس تمام ولا افك منها واخليني في official

Black2015 31-08-2015 08:20 PM

رد: ازاى اجيب جولد

maho al mo4kela eno ana mo4 3aref a3mel +16 ana pzh2 pesor3a fakrrt ene a47en gold we gept item 7elowa pas ana ya3ne 3aiz 7aga tekon 2shl men keda :toobad:

mostafahanafi 29-09-2015 07:09 PM

ما عليك غير ان انت تكون فاتح ال prim ال 5% و لابس ال lucky avtar و املا ال inventory السلاح اللى انت عايز تعملو ++ املا ال 3 صفحات و دوس على كل سلاح 5 الكسير ورا بعض و تكون ايدك سريعة alt + left click ان شاء الله يطلع معاك من ال 3 صفحات 1 سلاح +16 على الاقل و ده مش ياخد اكثر من ربع ساعة

jumanjiimax 08-10-2015 12:16 AM

شكرا على مجهودك

mostafahanafi 09-10-2015 03:58 PM

العفو:hair:

Zg_ 18-10-2015 05:04 PM

كلام فاضي معي احترمي ليك انا قديم في اللعبه بس انت كداب في حاجه انك بتقول جبت full set +19 2h +22 shield +20

انت عشان تجيب الحجات دي عيزلك جولد فوق 1t يبق انت بتحور علي الناس معلش خليك قد كلمك متفهمش الناس غلط عشان حوار تفتح 100 اكونت ده بيزهق الواحد علطول

عشان تبق عرف 2h +22 = 700b ~ 750b Set full +19 80% = 500b
shield +20 180~200b
متحورش و تقول انا فتحتح 100 اكونت خت الجولد و جبتهم -.- اللعبه دي اصلن كلهم سكمر حتي السيلير حرامي هو كمان فاكس منها اصلن

mostafahanafi 19-10-2015 07:33 PM

مبدئيا :الجيم مفيهاش غير الطريقتين اللى مذكورين فوق بس علشان تجيب جولد ده مبدئيا و ده نظام الجيم هوا كده نعمل ايه و بما انك قديم فى الجيم و انا لسه على قدى يا ريت تفيدنا بخبراتك فى ازاى نجمع جولد بطريقة تانية و هكون اول المستفيدين.
تانى حاجة عايز اقولها انا مقولتش هتجيب ب 100 اكونت كل اللى انت قولته ادينى عقلك ازاى هقول انك تجيب ب 80 بليون كل ده ولا حتى حتة منه ده انا كاتب لما اجى اجمع جولد اعمل فى المرة الواحدة 100 اكونت ده دليل انك هتعمل كتيير جدا يا ريت تقرا الحتة بتاعت مفيهاش حاجة لو استنيت شهر او سنة علشان تجمع جولد هجمع جولد 100 اكونت فى سنة؟؟
تالت حاجة انا مروحتش اشتريت +22 مرة واحدة كدة لأ ده الاول جيبت +20 بدلته و جولد يخلى اللى قدمى يوافق ب +21 و نفس الكلام +21 و جولد علشان اجيب +22
انا كنت ممكن اقول للناس جمعوا الجولد اللى فى الاكونتات و خلاص كل واحد و طريقته بس انا بديلو فن ازاى يجمع ده يدل انه هيجمع كتيير لو خت بالك
شكرا لمرورك ,:triggerhappysmiley:

mkero2010 31-10-2015 09:36 PM

:thumbup::thumbup::thumbup:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafahanafi (المشاركة 5158608)
طبعا انا اول منزلت اللعبه سيرفر روتانا عجبتنى اللعبه و عوزت اكون حاجه فيها كنت عايز اعرف ازاى اجيب جولد فيها بس ملاءتش حد يقولى ازاى لحد معرفت لوحدى
المهم انا النهارده جيبلكم طريقه ازاى تجمع جولد فى طريقتين :
1/اعمل بلس للويبون اقل حاجه +16 علشان تعرف تبيعه بسعر كويس تجيب منه جولد يعنى علشان اقل من +16 مش هيجبلك الجولد المناسب و+16 مفتكرش ان صعب تعمله.
2/تانى طريقه لما نزلت الجيم وجدت معايا جولد 200m فقولت يعنى انا اول منزل بشخصيه جديدة هيكون معايا فى كل شخصيه 200m يعنى كل اكونت فيه اربع شخصيات يعنى لو انا جمعت الجولد اللى فى كل اكونت هاخد منه 800m وفعلا عملت اكونتات ياما و بدات اخد الجولد اللى فى كل اكونت .
انا عن نفسى لما اجى اجمع جولد بعمل 100 اكونت فى كل مره واعملهم ريجستير فى موقع اللعبه مثلا art1 /art2...... لحد مثلا art100 وكلهم بنفس الباسورد بعدان ابدا ادخل فى كل اكونت واعمل فيه اربع شخصيات واحط الجولد بتاع اول تلات شخصيات فى الstorage طبعا انت اول متنزل بشخصيه جديده بتنزل فى Alex north بعدان افتح الاكونت التانى واعمل نفس الكلام لحد اخر اكونت مفضلش غير حاجه واحده و هيه ان افتح 2 client باللودر طبعا اول كلينت الاكونت بتاعك اللى بتلعب بيه او اللى عايز تنقله الجولد وده خليه يكون موجود فى Alex north عند ال storage و تانى كلينت الاكونتات اللى انت عملتها تفتح من تانى كل اكونت وتفتح رابع شخصيه وتروح بيها تاخد الجولد بتاع اول 3شخصيات (اللى انت حططهم فى ال storage فى الاول خالص)هيكون معاك 800m تديهم ب exchange للاكونت بتاعك اللى واقف جنبك.
واحد هيجى يقوللك دى طريقه خنقه وطويله وكذا و كذا هقوله اول حاجه مفيش طريقه غيرها فى الجيم علشان تجمع جولد غير اول طريقه اللى قولت عليها فوق تانى حاجه انت علشان مجربتهاش كتير يعنى انا كنت جايب بالطريقه دى 2h +22 full set +19 shield +20 و دلوقتى مبدل الحاجات دى بايتم donator وخلى بالك كل حاجه بتتباع بجولد دلوقتى يعنى انا واحد مش بحب ادفع فلوس فى لعبه بس بقت donator زيي زي اللى دفع فلوس تالت حاجه مش لازم اجيب جولد كتير النهارده او بكره او بعد شهر او حتى سنه خد راحتك واحسن حاجه فى الجيم دى انا شايفها ان مفيهاش ابديت يعنى اللى معاك هيفضل معاك طول حياتك طالما اللعبه لسه شغاله.
انا حاسس ان الكلام كتير ع الفاضى اتمنى انه ميكونش معقد.:triggerhappysmiley:

الساعة الآن 06:26 AM.