الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الحماية والاوتوايفنت للسيرفرات الخاصه (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=323)
-   -   موضوع خاص للناس الى بتدى ال VPS لى ناس تانية (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=590492)

arkedia1 13-08-2015 06:38 AM

موضوع خاص للناس الى بتدى ال VPS لى ناس تانية

السلام عليكم

من كام يوم لاحظت ان فى ناس كتير بتضور على واحد يعملة سيرفر بوص بقا

عايز تعمل سيرفر تكلم واحد مضمون

لو ملقتش و كلمت مثلن اى حد

اديتو ال IP ~ PW ال VPS

ممكين يغيرو و يقولك باى باى بس انتا ممكن يكون معاك CPanel لو معكش بص بقا يا معلم تابع معاية

انا هتخوش على Control Panel

هتدوس على Add Or Remove User Account

بعد كده تدوس على Create New Account

هتكتب USER الى هتدخل بية على ال VPS بدل administrator

و هتختار administrator

هتدخل على ال USER الى انتا لسة عملو

هتدوس Create Password

هتكتب ال Password الى حضرتك عيزو

كدة انتا استفدت من حاجة لو اديت لى حد ال VPS و غير ال Pw بتاع ال VPS

تخوش على ال User الى انتا عملتو بعد كدة تخوش على Add Or Remove User Account

و هتدوس على ال User الاساسى الى هوة administrator

هتغير البسورد و تجرب تفتح هيفتح تمام

Hamza FiGo 13-08-2015 03:44 PM

رد: موضوع خاص للناس الى بتدى ال VPS لى ناس تانية

انا معاك كلام جميل نشكرك علية

بس من رايي كان الاسهل اولا ميديش الباس ورد بتاعه لحد من اساسة. ازاي واحد عايز يفتح سيرفروميعرفش يفتح ملفات السيرفر يبقي مينفعش يفتح سيرفر من اساسة

ثانيا او بيتشرتي داتا بيز او حد بيعملهالو. يخلية يعملها عنده هو الاول وتاخدها انت جهازة لينكات. ودورك بقا تحملها وتفتح السيرفر واي مشكلة تقوله عليها هيدخل بالتيم فيور. عملو التيم فيور لية ؟

اخر حاجة او تخلي حد مضمون يعملك السيرفر زي ماحضرتك قولت. ولو فكر يغير الباس ورد ومش هتعرف تعمل الكلام دا تكلم الراجل اللي انت جايب منه الفي بي اس يغيرلك الباس ورد. وهو مسؤل انه يعملهولك

وتسلم ايدك علي المعلومات:lulu13:

Xan 13-08-2015 08:46 PM

كلام جميل
و بعدين هو اللي غير باسورد الفي بي اس ممكن يروج شايل اليوزر ده خالص
هو افشله ان بمون معاه CPanal
زي ما حضرتك قولت

Ouija 04-09-2016 09:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamza FiGo (المشاركة 5215361)

بس من رايي كان الاسهل اولا ميديش الباس ورد بتاعه لحد من اساسة. ازاي واحد عايز يفتح سيرفروميعرفش يفتح ملفات السيرفر يبقي مينفعش يفتح سيرفر من اساسة

ثانيا او بيتشرتي داتا بيز او حد بيعملهالو. يخلية يعملها عنده هو الاول وتاخدها انت جهازة لينكات. ودورك بقا تحملها وتفتح السيرفر واي مشكلة تقوله عليها هيدخل بالتيم فيور. عملو التيم فيور لية ؟
اخر حاجة او تخلي حد مضمون يعملك السيرفر زي ماحضرتك قولت. ولو فكر يغير الباس ورد ومش هتعرف تعمل الكلام دا تكلم الراجل اللي انت جايب منه الفي بي اس يغيرلك الباس ورد. وهو مسؤل انه يعملهولك

كلام 100 ال 100 بس المشكلة ان اللي جايب vps وقابلته مشكلة وهو بيعمل سيرفر بيدور علي حل ومش بيلاقيه بيبقي يأس خلاص ومستني اي حد يعرف يحل مشكلته و بكدة ممكن يديلوا مفاتيح بيته مش ال vps بس ههههههههه:biggrinthumb::biggrinthumb::lol2:

™ EgY_KhaN ™ 04-09-2016 11:22 PM

وايه الذكاء دا مانتا حتي لو عامل اي يوزر ومخفي سهل جدا انه يظهر وكمان يتحكم به تحكم كامل من خلال ال cmd
الحل الافضل حتي من التيم فيور برنامج خفيف اسمه : AMMYY_Admin
مميزاته انه مش بيحط رول في الفايروول وخفيف وسريع

TheBold 24-11-2016 04:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamza FiGo (المشاركة 5215361)

معاك في الكلام دة حرفيا
" لو مش عارف تعمل السيرفر او الداتا بيز الخاصة بيك يبقى انت مينفعش تفتح سيرفر من الاساس "

افندينا ™Hamboka™ 22-12-2016 07:17 PM

تسلم

Helper4You 23-12-2016 09:38 AM

الله ينور يا رجاله

:rain::clap:

الساعة الآن 07:44 AM.