الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الشروحات و البرامج المستخدمة في عمل السيرفرات الخاصة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=289)
-   -   Vsro multi tool 1.8 full source code (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=611639)

Dev. iLegend 15-02-2017 05:13 AM

Vsro multi tool 1.8 full source code

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بما أن معنديش وقت أشتغل فيه وأخر أبديت ليه كان 1.8 وانا مش هنزل أي أبديت جديد له تاني ،
فقررت اني انزل السورس كود عشان اللي عاوز يضيف حاجة يعدل حاجة يقدر يعملها بس لازم يكون ليه خلفية في ال C#

البرنامج دا هو اللي علمني C# كنت بتعلم عليه يعني مكنتش وصلت للدرجة اللي عليها دلوقتي
فهتلاقي أكواد كتير ممكن انك تقدر تعملها اكواد غيرها بسيطة والريلوج كنت لسه مبتديء في البرمجة برضه فكنت عامله علي تايمرات كتير اوي البرنامج عاوز إعادة هيكلة لكن هو شغال ،
طبعاً انا بقول الكلام دا عشان الفلحوس اللي هيخش يقوللي انت عامل اكواد كتير ملهاش لازمة وكدا

الموضوع المثبت انا دخلت شيلت اللينكات بتاعت كل الملفات المشفرة عشان انزل السورس

نخش ع الدونلود عشان مطولش عليكم واللي مش فاهم حاجة من السورس عنده ملف ال exe في السورس ياخده انا عامله build لأخر تعديل ،، واللي عاوز يتعلم C# ميسألنيش السورس عنده ويدور ع النت بصيغ الأكواد وينزل شروحات ويتعلم انا معنديش وقت أشرح لحد

Download

Hamza FiGo 15-02-2017 01:57 PM

رد: Vsro multi tool 1.8 full source code

مع اني مش معاك في انك تنزل الصورص لكن دي حاجتك وانت ليك كامل الحرية تنشرها ولا لا

بس لو زي ما بتقول منزله علشان الناس تتعلم فا دا شئ كويس جدا جدا منك . واحنا متعودين منك علي كدة

ياريت الناس الفتاية تقرا بوست الراجل بعناية قبل ما يرد

Helper4You 15-02-2017 04:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamza FiGo (المشاركة 5300413)
مع اني مش معاك في انك تنزل الصورص لكن دي حاجتك وانت ليك كامل الحرية تنشرها ولا لا

بس لو زي ما بتقول منزله علشان الناس تتعلم فا دا شئ كويس جدا جدا منك . واحنا متعودين منك علي كدة

ياريت الناس الفتاية تقرا بوست الراجل بعناية قبل ما يرد

ههههه الناس بتفهم والراجل محترم والحمد لله
:queen_h4h:

Dev.Klito 15-02-2017 04:55 PM

الصراحة يا رامى انا مش معاك في الحتة دى ... بس دى حاجة انت حر فيها ... يعنى بجد اول مرة اشوف واحد يعمل كدا زيك ... و بعدين مفيش مشكلة معندكش وقت عادى .. و هو البرنامج شغال تمام ... فمش مهم تحديثه دلوقتى .. لما تكون فاضى ان شاء الله .. نصيحة منى راجع قرارك تاااانى كويس اووووى

Dev. iLegend 15-02-2017 07:00 PM

يا جماعة متقلقوش كدا انا عن نفسي مش فارق معايا شغلي القديم دا وقولت انزله للناس يتعلموا منه واللي محتاج حاجة يضيفها ،، وشيلت من السورس كام باكيت دي كانت بداية شغلي الجديد في الأوتو إيفنت ع السورس زي باكيت ال spawn وباكيت ال party matching وباكيت use vigor use hp use mp
كل دا كنت ناوي انه ينزل زمان علي فيرجن 1.9 بس لقيت نفسي دخلت في مجالات أوسع واتعلمت أكتر وأكتر وظبط سورس البرنامج من الألف للياء ودخلت في مجال السوكيت والفلتر والحماية والحمد لله شغال علي مشاريع دلوقتي محدش عملها قبل كدا ،،

فا زي ما قولت سورس ال vsro multi tool ما هو إلا شوية أكواد تافهه ومكلكعة زي مقولت كنت بتعلم عليه بقا :D
وشكراً لكل واحد استخدم البرنامج وعمل تيست ليه ساعدني كتير في تقدمي في مجال البرمجة

وياريت ملاقيش موضوع تاني vsro multi tool src عشان انا عارف الناس الهواه اللي ملهمش فيها وتلاقيه بيقول بعد منزلت السورس بأكتر من 13 ساعة
soon vmt src
دا اسمه غل لامؤاخذة لأنك معرفتش تفك السورس من الملف المتشفر

عامتاً انا مش منزل السورس لناس بعينهم انا منزله لأنه بقا بالنسبة لي أكواد مبتدئين

Dev.Klito 15-02-2017 07:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dev. iLegend (المشاركة 5300490)
يا جماعة متقلقوش كدا انا عن نفسي مش فارق معايا شغلي القديم دا وقولت انزله للناس يتعلموا منه واللي محتاج حاجة يضيفها ،، وشيلت من السورس كام باكيت دي كانت بداية شغلي الجديد في الأوتو إيفنت ع السورس زي باكيت ال spawn وباكيت ال party matching وباكيت use vigor use hp use mp
كل دا كنت ناوي انه ينزل زمان علي فيرجن 1.9 بس لقيت نفسي دخلت في مجالات أوسع واتعلمت أكتر وأكتر وظبط سورس البرنامج من الألف للياء ودخلت في مجال السوكيت والفلتر والحماية والحمد لله شغال علي مشاريع دلوقتي محدش عملها قبل كدا ،،

فا زي ما قولت سورس ال vsro multi tool ما هو إلا شوية أكواد تافهه ومكلكعة زي مقولت كنت بتعلم عليه بقا :D
وشكراً لكل واحد استخدم البرنامج وعمل تيست ليه ساعدني كتير في تقدمي في مجال البرمجة

وياريت ملاقيش موضوع تاني vsro multi tool src عشان انا عارف الناس الهواه اللي ملهمش فيها وتلاقيه بيقول بعد منزلت السورس بأكتر من 13 ساعة
soon vmt src
دا اسمه غل لامؤاخذة لأنك معرفتش تفك السورس من الملف المتشفر

عامتاً انا مش منزل السورس لناس بعينهم انا منزله لأنه بقا بالنسبة لي أكواد مبتدئين

ع العموم كتر خيرك ... بس لو سمحت أكواد مبتدئين دى انا لسا شغال بيها :)

ahmedko1 15-02-2017 07:27 PM

مفين الداتا بتاعتو [AutoEvent] :blowup:

Mahmoud Rashwan 16-02-2017 04:10 PM

تسلم

Dev. iLegend 16-02-2017 06:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dev.Klito (المشاركة 5300497)
ع العموم كتر خيرك ... بس لو سمحت أكواد مبتدئين دى انا لسا شغال بيها :)

مسيرك هتوصل مفيش حاجة بتيجي مرة واحدة
:shiny:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedko1 (المشاركة 5300498)
مفين الداتا بتاعتو [AutoEvent] :blowup:

انهي داتا يا باشا عند حضرتك ملف .sql في فولدر debug
دا هيكريتلك كل ال db objects بتاعت البرنامج
لكن داتا بيز اوتو إيفنت ايه مش فاهم وضح أكتر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mahmoud Rashwan (المشاركة 5300557)
تسلم

في الخدمة

Dev.Klito 16-02-2017 07:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dev. iLegend (المشاركة 5300606)
مسيرك هتوصل مفيش حاجة بتيجي مرة واحدة
:shiny:

تشكر ع التشجيع ... بالتوفيق للجميع :wave:

MORJANA 10-03-2017 07:11 AM

طب ممكن رابط لأخر أصدار لو سمحت ؟
لأني محتاجه ضروري

™ EgY_KhaN ™ 10-03-2017 07:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MORJANA (المشاركة 5305633)
طب ممكن رابط لأخر أصدار لو سمحت ؟
لأني محتاجه ضروري

هتلاقي فولدر اسمه Bin جواه هتلاقي البرنامج باخر اصدار

محمد منتصر 11-09-2017 03:03 AM

هو عموما انا متوقعتش ان ممكن حد ينزل سورس خصوصا لو عربي
لبرنامج زي كده وتعبان فيه
بس بجد تسلم علي زوقك يا محترم

HB# 15-09-2017 06:25 AM

والله حضرتك ذوق ومحترم وفعلا دا ممكن يعلم ناس كتير في ال C# وكمان بيساعد ناس انهم يعملوا سيستمات عليه ... تسلم يا محترم

Helper4You 13-10-2017 11:20 AM

الله ينور :construction:

الساعة الآن 05:14 AM.