قديم 06-07-2009, 02:04 PM   #30

thelordabdo
عضو نشيك

• الانـتـسـاب » Feb 2008
• رقـم العـضـويـة » 11891
• المشـــاركـات » 98
• الـدولـة » السويس
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
thelordabdo صـاعـد

thelordabdo غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة diab_aa عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
قال " هتلر " حكمة انا مش فاكرها ,بس مضمونها ان هو كان قادر يقتل اليهوود كلهم ويبيدهم بس هو ساب البعض منهم علشان نعرف هو كان بيبيييييييييييييييدهم لييييييييييييييه...!!!

واكييييييييد دلوقتي احنا عارفين لييييييييييييييييه.......

تقبل مروري وابداء رايي..
عندما تقرا التاريخ تدرك ان اليهود ما سكنوا فى مكان الا و استعملوا من الاساليب الخبيثة ما يجعلهم منبوذين فيه .... و كمثال فى العصر الحديث هناك اليوم من علماء الاقتصاد المعاصرون الذين يرون ان الربا احد اهم الاسباب التى فاقمت الازمة الاقتصادية الحالية ... و لو نظرنا لوجدنا ان الربا انتشاره _ان لم يكن ابتداعه _ على ايدى اليهود...... لقد ضرب الاوربيين عصفورين بحجر واحد بمساعدة اليهود على اقامة وطن لهم فى وسط العالم العربى اولا استراحوا من مشاكلهم الكثيرة_ كمثال ارجوا قراءه الصدامات التى كانت تحدث بين اليهود والانجليز قبل قيام اسرائيل و فى انجلترا ذات نفسها _ والثانى ضمنوا تنفيذ معتقداتهم .. و شكرا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sirius black عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkfuture
لا طبعا يا مان انت غلطان
علشان الواد الصغير ده ملوش دعوة بالي بيحصل
هو يعني اختار ابوه و امه ؟
و اخترا يكون يهودي ولا مسلم ؟
هو اتولد وجد نفسه في الدولة دي
تاني حاجة ده واحد بيلعب مشتمكش ولاغلط فيك
اه انت منصبتش عليه و رجعت الجولد
بس انت فضلت تقول انت وجودك جريمة و انت من رسيا و ابوك و امك هجروا
طبعا مش ابوه و امه انت تقصد جده وجدتة
الصراحة انت غلطان
تقبل مروري ...........................................

انا شايف ان رايك صح و دا راى كمان لان حصل معايا بفس الموقف و الواد كان زووء جدا

حاجة تحير والله
اعتقد ان فى بعض المشاركات توضيح لرايى ... سؤال كيف تتوقع ان يعلم هذا _الصغير (15 سنة) _ ان قومه على خطأ _ هذا ان كنت انت تؤمن بهذا اصلا _ هل تتوقع ان عائلته هى التى ستخبره ام ماذا ؟ ....من بديهيات علم النفس ان الانسان لا يستطيع ان يتحمل العيش طويلا فى مكان و هو يشعر انه منبوذ من من حولة او يشعر بالخوف _ هذا ان كانت فطرته سليمه_ .. وانا صراحة لا اريد اسرائيلى فى فلسطين و لكن ليس معنى ذلك انى اريد اخراجهم امواتا !! بالعكس اريدهم ان يخرجوا بطريقة لا يختلف عليها اثنان.... ربما ترى ان هذة تخاريف او اضغاث احلام وانا اقدر شعورك ... ولكن بما انه ليس بيدى الكثير فعلى الاقل اكتفى ان اساندهم بلسانى و قلبى و لو فى لعبة .... و ليس لى الا النتظار ... و شكرا

توقيع thelordabdo :
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]