قديم 01-09-2012, 04:46 AM   #1

Step_By_Step
عضو سوبر

الصورة الرمزية Step_By_Step

• الانـتـسـاب » Feb 2009
• رقـم العـضـويـة » 53133
• المشـــاركـات » 2,100
• الـدولـة » ☺♥ Hack country♥☺
• الـهـوايـة » Hacking
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
Step_By_Step صـاعـد

Step_By_Step غير متواجد حالياً

افتراضي بروتوكولات حكماء صهيون كاملا برفعي وباسم المنتدي وعلي اكثر من سيرفر

في الاول عايز اقول سبب طرحي للكتاب ،، وهو كثره الافعال الاجرامية بالعالم التي نراها حاليا
كنت قاعد مع والدي كان بيحكيلي عن كتاب قرائه زمان اسمو بروتوكولات حكماء صهيون
بتاع ايه الكتاب ده يا حاج الكتاب ده بيحكي عن اللي عملوه اليهود في حياتهم حتي اللي بيحصل حاليا مكتوب في الكتاب واللي هيحصل كمان مكتوب
تمام يا حاج طيب الكتاب ده اجيبو منين يا حاج ،، عندي نسخة منو كنت محتفظ بيها هدهالك تقرئها وتجيبها تاني ،، تسلملي يا حاج
واداني الحاج الكتاب،، مسكت الكتاب وقولت اخده من اوله ،، بدئت من المقدمة ،، مكتوب في المقدمة علي حامل هذه النسخة الحفاظ عليها لان كان اليوم اللي بينزل فيه نسخ الكتاب ده في السوق كانت النسخ كلها بتتلم في نفس اليوم معلش طولت عليكم
نخش في الموضوع
،،
هديكم دلوقتي نبذه وملخص للكتاب بس ارجو من اصحاب العقول انها تقراءة ضروري انا واثق ان في ناس كتيرة هتخش تديني رد عشان تزود عدد الردود بس والله انا ما عايز ردود انا عايزكم تقرائو الكتاب انا تعبت فيه كتابة ورفع
يا ريت تقدرو تعبي

وده ملخص البروتو كولات :

ملحوظه الاممين : والتي سيتم زكرها كثير : في تعريف اليهود هم كل الناس ما عدا قوم بني اسرائيل وهم الرعاع ويعاملو مثل الخنازير

البروتوكول الاول :
السياسه يجب الاتتفق مع الاخلاق - التركيز علي نشر الخمر والمجون المبكر - ضروره افشاء الفساد لاظهار فائده حكم حازم يعيد الي بناء الحياه الطبيعيه نظامه .

البروتوكول الثـانـي :
عدم حدوث تغيرات اقليميه بعد الحروب ليتمكن اليهود من تقديم المساعدات الاقتصاديه ليبقى الطرفات تحت رحمه اليهود ممكا يمكنهم من اختيار رؤسائهم

البروتوكول الـثـالـث :
نشر الفقر بين الامميين حيث لا معني لحريه الكلمه وحقوق الانسان امام عامل اجير قد احنى العمل ظهره .

البروتوكول الـرابـع :
يجب ان تقام الجمهوريات علي الاسس التاليه
1 ثوره العميان الفوضويه
2 الاستبداد
3 الترويج لفكر المساواه والحريه
4 نشر المنافسه الماديه لجعل المجتمع اناني غليظ القلب منحل الاخلاق يكافح من اجل الذهب واللذات

البروتوكول الـخـامـس :
نشر التعصبات الدينيه والقبليه - التدخل في كل المعاهدات ولو سرا - تجريد الشعوب من السلاح - السيطره علي الرأي العام

البروتوكول الـسـادس :
اقناع الامميين بأستنزاف ثروه الارض الزراعيه الي صناعهتصب في ايدي اليهود و تشجع العمال علي حب الترف والفوضى وكثره المطالبه برفع الاجور مع العمل علي رفع اسعار المواد الاساسيه مما يرهق صاحب العمل والعمال .

البروتوكول السابع :
ارهاق كل دوله تقف في طريق مخططاتهم حتي ولو بافتعال حرب بين جيرانها او حرب عالميه حتي

البروتوكول الثامن :
علم الاقتصاد هو الموضوع الرئيسي للصهيونيين- المناصب الخطره يعهد بيها الي القوم الذين سائت صحائفهم

البروتوكول التاسع :
اعاده االتعليم في امه ما قبل نشر افكار الصهيونيه فيها

البروتوكول العاشر :
يعتقد الصهاينه ان شعوب العالم تهتم من السياسه بالجانب المبهرج ولا تبحث عن بواطن الامور ومن هنا يمكن تمرير ممثلي الشعب مما لا يفكرون الا في الملذات حتي يكونو عاجزين عن مناقشه القوانين التي يجب الا تكتشف تفصيلاتها

البروتوكول الحادي عشر :
حمايه الدمي التي تعين في المناصب الحساسه واصطناع شرعيه لكل من يأمرون به في دولهم

البروتوكول الثاني عشر :
السيطره علي دور النشر ومصادر النشرات المعارضه

البروتوكول الثالث عشر :
تمرير القوانين الصعبه ثم استدراج الرائي العام الي مشكله جديده لصرف انتباههم عن القانون الذي تم تمريره - الهاء الرعاع بانواع شتي من الملاهي والالعاب والتحكم بتائجها بما يخدم اثاره الرئي العام

البروتوكول الرابع عشر :
تغيير صور المفاهيم العامه كاحريه

البروتوكول الخامس عشر :
تحطيم الفرديه الانسانيه ونسفها بالافكار الرمزيه لمبدأ الجماعه

البروتوكول السادس عشر :
منهج الجامعهات - ورؤسائها - واساتذتها يتم اعدادهم حسب برنامج سري متقن - خريجي الجامعات يتم استبعادهم فكريا عن المسائل السياسيه - العبقريه يجب القضاء عليها اما باستقطابها او محاربتها

البروتوكول السابع عشر :
احتراف القانون يجعل الناس يشبون باردين قساه عنيدين فينظرون الي الحياه نظره غير انسانيه

البروتوكول الثامن عشر :
يجب اعداد خطباء لاثاره اضراب بين الشعب مما يسهل فرص التعرف علي المعارضين

البروتوكول التاسع عشر :
يجب نزع تاج الشجاعه عن المجرم السياسي ووضعه في مرتبه اللصوص والمجرمين حتي ينظر المجتمع للجرائم السياسيه نظره ازدراء

البروتوكول العشرون :
حين يحكم الصهاينه العالم يجب ان يكون حكمهم مغاير تماما للفساد القائم في الانظمه الامميهوالتي هي ايضا من صنع الصهاينه

البروتوكول الجادي والعشرون :
ستتضاعف ثروه اليهود من القروض الخارجيه بعدها سيعتمدون قروضا داخليه بفتح الاكتتابفي سندات صغيره لامتصاص الثروه الذائده

البروتوكول الثاني والعشرون :
حينما يستقر النظام الصهيوني سيكون واضح للجميع ان الحريه لا تقوم علي التحلل والفساد او في حق الناس في عمل ما يسرهم عمله .

البروتوكول الثالث والعشرون :
سيتم فرض الاخلاق في دوله صهيون وستكون معاقره الخمر جريمه كبيره وسيتم تدمير كل الافكار التي تغري بها الغريزه لا العقل

البروتوكول الرابع والعشرون :
ينهي الحكماء بروتوكولاتهم بتوصيف لعمل ملك دوله صهيون - الحكم يجب ان يكون حازم ولو كان عنيفا - خطط الملك العاجله والمستقبليه لن تكون معروفه الا له والثلاثه الذين علموه - الملك يجب ان يكون محبوبا ومعظما من كل رعاياه

،،
نيجي لتحميل الكتاب رفعتو علي كذا سيرفر عشان محدش يشتكي
،،
للتحميل يرجي الضغط علي صورة السيرفر المراد التحميل منة

عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

وادي الفحص لعيون العضو

وبـكدة اكون انتهيت من الموضوع منتظر الحذف او الغلق من المشرفين :))
منا واخد علي كدة
بس المره ديه اعتقد موضوع من رفعي و كتابتي
عايزين ايه تاني اصوتلكو =))
مش عايز ردود عايزكو تقرئو الكتاب

توقيع Step_By_Step :
متغوطش مع البنات ،، البنات تبقي بين ايديك تحلم بيها وتحلم بيك ساعات تكون اوصاد عنيك فجاة تروح ولا تسال فيك ، اسمعي مني انا قلبى عليكي ديه كلمة واحده مش هتنيها،، لو ليكي بنت خافي عليها زمنا ده في الضياع والبنت خاتم في الصباع البسها او ارميها ،، بمزاجي انا هلعب بيها
Mezo

Step_By_Step

SilkRoad4Arab

التعديل الأخير تم بواسطة Step_By_Step ; 01-09-2012 الساعة 05:17 AM

إعلانات google