قديم 12-10-2014, 09:03 PM   #9

Nytros

Invisible Victory

الصورة الرمزية Nytros

نـائب مـدير عـام سـابـق

• الانـتـسـاب » May 2011
• رقـم العـضـويـة » 87234
• المشـــاركـات » 3,465
• الـدولـة » Cairo - Maadi
• الـهـوايـة » Computer Science - Information system
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 1747
Nytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزهNytros منفـرد بتميـزه

Nytros غير متواجد حالياً

51687  

بما ان في ناس قديمة و ليها رتبتها في المنتدي هنا دة شجعني أني أرد في الموضوع دة .

أولا الموضوع جية في وقتة طبعا عشان الفترة الي فاتت حصل كمية أعتزالات رهيبة و انا كنت أولهم ..

نبدا الموضوع .. أولا المنتدي مبقاش زي زمان .. يعني كمية الناس الي بتشارك قلت بنسبة 73% عن المعدل العادي .. دة بسبب ان في

ناس مش فاهمة هي هتشارك بردها الكريم في موضوع هما مش فهمين منة حاجة حتي لو شافوا الموضوع صح ..

أغلبية الردود و المنتشرة في المنتدي هنا بنسبة 99.99% وقت التفاعل " شكرا . أستمر .. بالتوفيق .." طب فين روح المناقشة ؟

منتدي زي League of legends .. طبعا أغلبة الناس هتقولي " انت لية بتتكلم علي منتدي الخاص باللعبة دي ؟؟

هقولك .. عشان اللعبة دة تعتبر أشهر لعبة من 2010 .. أو بدأت الشهرة بتعتها لما ظهرت في الوطن العربي من 2011 ..

نسبة المشاهدة فيها و المتابعة أجتاحت كل المقايس هيا و Dota II .. أفكرها غير منتهية ..

طب هتقولي أهية دخل دة في الموضوع .. لعبة زي دي مفيش نشاط فيها في المنتدي هنا .. مع العلم انا كنت المشرف العام عليها

عشان دي فعلا لعبة من النوع الي لازم تفكر فيها عشان تبقي حاجة .. كمية المواضيع ليها في منتدي League of legends الحمد الله

رصيدي فيها مش قليل .. فضلت أعمل مواضيع و مستني مشاركة و تفاعل من الناس بس للأسف نسبة التفاعل كانت 1% طبعا

النسبة دة من حبايبنا الي في المنتدي أصحاب الردود ألي قلت عليهم من شوية .. الناس الي كانت بتسأل أسألة فيها .. مجرد سؤال

و بعد كدة مش بشوف وشة تاني عندي ..

يبقي أول سبب عدم التفاعل من الأعضاء الي قلت نسبة تواجدهم في المنتدي لسبب غامض ..

ثاني حاجة .. سياسة المنتدي في التعين .. شروط غريبة بتعتمد علي السن و خلافة .. لو في واحد عندة 10 سنين و انت شايف أنة

هيفيدك في المنتدي بمواضيعة النشطة و مفيدة يبقي دة أحق بالاشراف من واحد عندة 20 سنة و مواضيعة أو حتي ردودة ملهاش أي

ملامح ..

يعني ناخد مثلا CHeT0S " دياب " كان مشرف عام في قسم البرامج .. بسم الله ما شاء الله كمية مواضيع و حاجات مفيدة بيعملها بس

مفيش تفاعل من الناس .. حتي مكنش فية مشرفين معاه .." نفس المشكلة معايا .. شغال لوحدي في قسم و لعبة مميزة بس

مفيش مشرفين ولا تفاعل "

بلغت ahmedNET و HecT00R بأن يشيلوا قسم League of legends من المنتدي أحسن عشان اللعبة مش واخدة حقها في

المنتدي و دة طبعا بسبب ان المنتدي قائم علي أسم " Silkroad " و بيدعم اللعبة بطريقة فظيعة . بس أحمد قالي >> لا <<!!

انا أحب أقول لخالد .. يا ريس أهتم بالأقسام الي ملهاش تفاعل في المنتدي شوية .. عشان يبقي في تفاعل في جميع الأقسام زي

زمان ..

موضوع الأعتازل بيبقي سببة الرئيسي " الملل " يعني مشرف عام مش عندة مشرفين .. طب متشوفوا سبب الموضوع دة أية ؟؟

مواضيع ترشيح مليانا المنتدي بس مفيش حد بيتقدم .. متشوفوا سبب عدم وجود طلبات تقديم اية ؟؟

أقسام السيرفرات الخاصة .. مفيهاش مشرف عام يوحد ربنا .. حتي في بعض الأقسام مفيهاش مشرفين .. و لو في مشرف دخل ..

هيبقي سنة صغير و غرضة من الموضوع دة مش مساعدة المنتدي .. لا غرضة أنة يقول لصاحب السيرفر انا بخدمك دخلني معاك في

التيم ...

أغلبية المشرفين ناموا بسبب عدم نشاط الناس بالتفاعل الأيجابي مش السلبي " شكرا .. ألخ "

المفروض يبقي في نشاطات تانية في المنتدي دة تساعد الناس .. مثلا .. فين الفوتوشوب الي كان موجود ؟؟

لية منعملش مسابقات في League of legends تنشط بيها المنتدي دة ؟؟ حصل مرة و دمتم .. لية مبيقاش في دعايا للحاجات الي

في المنتدي زي CrossFire League of legends حتي لو ببلاش .. مش كل حاجة الفلوس

دي الاسباب الي انا شايفها .. و الله أعلم في حاجة نستها ولا لا ؟!

---------------------------------------------------

الموضوع التاني لية مبقاش في أبداع في المنتدي ..

عشان مفيش حد بيشوف الأبداع دة .. أو حتي بيساعد في نمو الأبداع دة .. صعب الواحد يعمل موضوع لنفسة و مفيش مشاركة .

و أظن خلاص كدة .. مش هينفع يرجع المنتدي زي زمان طلما مفيش أعضاء تشارك معاك في أبداعك ..

الواحد مستعد والله يرجع بكمية مواضيع بس مفيش مشاركة أو تفاعل زي مقلت أقبل كدة .. صعب أني أعمل موضوع لنفسي

أتفرج علية و هو فاضي مفيش فية رد واحد يوحد ربنا و يبل ريق المشرف أو المشرف العام الي عملة ...

دة من رأي الشخصي و الي أتكلمت فية كتير ..

توقيع Nytros :
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

التعديل الأخير تم بواسطة Nytros ; 12-10-2014 الساعة 09:18 PM