الموضوع: ✖شئ غريب !✖
قديم 21-10-2008, 09:45 PM   #6

DiaBlo

• الانـتـسـاب » Oct 2007
• رقـم العـضـويـة » 3112
• المشـــاركـات » 2,384
• الـدولـة » ██████████████
• الـهـوايـة » WaReZ , Strategy GaMeZ , Reading , Basketball , Hangin With Friends
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
DiaBlo صـاعـد

DiaBlo غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة g_unit0 عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
موضوع جميل
ربنا يكتر من مواضيعك:d
^^ قول يا رب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة red_devil عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
شكراا ..هههه ...طب قولى انتا اقول اية واعيد اية بعد دة كلة ...يعنى انتا عايزنى انا ارد بعد الاستاذ احمد و عمك ادم !!!!!!
:d
كفاية مرورك :d
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة king_of_silkroad عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
هقولك ليه ؟
لأننا فى آخر الزمان حفظنا قليل بنبعد عن الدين وده مش عيب فينا ده شئ بلغ الله به الرسول
إنته لو بتعمل كل اللى كان بيعمله سيدنا عمر تكون بمقام 10 مثله ... تخيل
قوللى زمان الواحد بيعمل أيه .... يشتغل نهاراً ويصلى كل الصلوات فى الجامع اللى فيه الرسول جمب البيت يعنى و يسمع درس الرسول كل يوم و يحفظ الجزء الجديد من القرآن وينام هادى البال ويصحى من بدرى يصلى قيام الليل و الفجر
لا كان فيه مصاريف مدارس و دروس لازم يشتغل زى الحمار عشان يسددها و لا كنا فيه تلفزيون يشغله ولا كان فيه مزة يمشى ورارها من حلوان للمرج ويسيب المحاضرة بتاعته عشان يعرف هى فى كليه أيه
و لا كان فيه سلك رود تشغله عن شئ ...
تخيلوا الواحد زى عنترة بن شداد لما يكون مشغول أوى مثلاً زى الحرب و هو فى نص الحرب بيألف بيوت شعر جاهلى موزن و مقفى و تلاقى فيه بلاغة و محسنات بديعية و خيال و كنايات كل ده بيطلع و هو مشغول بتقتيل الناس أمال بيعمل أيه لما يعد ساكت فى حاله ..................

كـــــان إنك تكذب وقتها كأنك بعمل خطيئة عظمى و الرسول أمامك لو معرفتش حاجة هتسألوا لو أتكسفت أهل بيته كانه أهل الموعظة والحكمة و قال (ص) أنا مدينه العلم و على بابها ..
حد فينا يعرف مين هم أهل البيت ؟
أنا شكلى هكون عضو دايم فى بعيداص عن سلك رود

اه و الله عندك حق الواحد كان نفسه يعيش في الايام دي بس في مشكله !!!!! هل انت لو كنت عايش علي ايام الرسول عليه الصلاة و السلام تقدر تستحمل الكفار لما يدخلوا بيتك و يخبروك انك تكفر و يقتلوا اسرتك قدامك زي ال ياسر ؟ الرسول علي ايامه كان في شدائد و حاول يمهدلنا الطريق علشان نعمل حاجة من بعده بس احنا للأسف من سئ لأسوأ لأسوأ لأسوأ و ياريت تبقي في القسم علاطول ردك عجبني جدا علي فكره و اتشرفت بمرورك جدا