قديم 14-12-2016, 12:13 PM   #15

Dev.Ri3o
عضو ذهبى

الصورة الرمزية Dev.Ri3o

• الانـتـسـاب » Apr 2015
• رقـم العـضـويـة » 121546
• المشـــاركـات » 4,033
• الـدولـة » https://t.me/pump_upp
• الـهـوايـة » MIS
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 45
Dev.Ri3o صـاعـد

Dev.Ri3o غير متواجد حالياً

9264  

إرسال رسالة عبر ICQ إلى Dev.Ri3o إرسال رسالة عبر AIM إلى Dev.Ri3o إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Dev.Ri3o إرسال رسالة عبر Skype إلى Dev.Ri3o

افتراضي رد: Backdoor

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H3llkings عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
باشا الاول احب اشكرك موضوع جميل ومميز

ثانيا ارجوك ماتخدش كلامى على انه تعديل عليك او ما شابه انا بس بضفلك معلومه مش اكتر

اول حاجه كلامك عن التعريفات والحاجات النظريه جميل ومرتب ومميز وصحيح مليون فى الميه لاكن من الناحيه العمليه
1- الباك دورس كل يوم فيها تقدم زى التشفير بالهاكس والتشفير بالفجوال بيزك وده مافيش اى برنامج فى الدنيا الى وقتنا هذا ممكن يمسكه او يعرفه او يميزه عن الملف العادى
2- بالنسبه لباك دور البى اتش بى ده بقا موضوع كبير والبرنامج اللى انت حاطه ده انا مش شايفله اى خواص ممكن تكشفه بصراحه البرنامج ده بيقرا ال php files بيدور عن الاخطاء الاملائيه اللى هى ممكن تبقا ثغرات تتحقن من اى هاكينج لاكن دلوقتى الباك دور بى اتش بى بقا عباره عن كلمتين مشفرين بالهاكس الكلمتين دول مجرد ما بتشغل الويب سايت مثلا بيعملو امر معين مثلا يحملو ملف جديد فى امتداد معين او يقفلو الفايرول او يكريتو يوزر او غيره او عيره فا مثلا لو انا عامل ويب سايت عادى خالص وخاطط كزد معين مشفر بالهاكس ان هو يحمل ملف اسمو hacking.php ويحطه فى الامتداد بتاع الزند او الاباتشى او الاب سرفر فهو اول ما هتشغل الموقع هيحمل الملف اللى فى الامر ويحطه فى الامتداد ويخفيه انت بقا بالبرنامج ده بتدر فى ملفphp نضيف جدا بس الملف الضار انت متعرفش هو فين اصلا

كلامك من الناحيه النظريه 100% انما من الناحيه العمليه

حاول ترتجل وتدور على اساليب جديده

تقبل تحياتى
شكرا للتوضيح انا شغال على الموضوع ده فعلا وان شاء الله Egy khan يعمل برنامج يكشف ال Backdoor بكل انواعه

توقيع Dev.Ri3o :
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]