حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_tusk_04/01/2024

END_27/06/2024

END_02/12/2024

END 14/6/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

ID:105_10/06/2024

ID:106_24/06/2024

END 27/06/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END_tusk_04/01/2024

END_Ibrahim_Abde_05/05/2024

END 14/6/2024

END_27/06/2024

END ID:101_17/05/2024

END 19/06/2024

END 19/06/2024

END 22/08/2024

END 27/06/2024

END 02/07/2024

END 02/07/2024

الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 

شـريـط الاهـداءات

الانتقال للخلف   الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online > مـنـتـدى لـعـبـة SilkroadOnline > الـقـسـم الـتـعـلـيـمـى

الـقـسـم الـتـعـلـيـمـى [ قسم خاص بجميع أسرار اللعبة والمهمات الخاصة بها وكل ما يتعلق من شرح ومفاهيم داخل اللعبة ] [ خاص أيضا بالشروحات المميزة للعبة ]

موضوع مغلق

قديم 15-02-2009, 07:41 PM   #16

امير الشجون
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 8165
• المشـــاركـات » 165
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
امير الشجون صـاعـد

امير الشجون غير متواجد حالياً

وبالنسبه للايميل الياهو الجديد اللى لسه كنت عامله امبارح فتحت النهارده لقيته خلاص مبقاش يطلب اجابة السؤال السرى وبقى يطلب البيانات الشخصيه بس

إعلانات google

قديم 15-02-2009, 09:57 PM   #17

mido pop
عضو فعال

الصورة الرمزية mido pop

• الانـتـسـاب » Sep 2008
• رقـم العـضـويـة » 35357
• المشـــاركـات » 362
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
mido pop صـاعـد

mido pop غير متواجد حالياً

يلا يا عم ثبت

تقبل مرورى

توقيع mido pop :
توقيع مخالف

الاداره

قديم 16-02-2009, 12:26 AM   #18

venus_lord
عضو مجتهد

الصورة الرمزية venus_lord

• الانـتـسـاب » Jan 2009
• رقـم العـضـويـة » 47200
• المشـــاركـات » 125
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
venus_lord صـاعـد

venus_lord غير متواجد حالياً

nice and thx

توقيع venus_lord :
˚ ◦˚ஐ الحب ˚ ◦˚ஐ

السحر الخفي لا يعرفه إلا المجربون وهو أجمل ما في الحياة

قديم 16-02-2009, 03:17 AM   #19

NeT^DeV!L
عضو مميز

الصورة الرمزية NeT^DeV!L

• الانـتـسـاب » Jan 2009
• رقـم العـضـويـة » 48244
• المشـــاركـات » 970
• الـدولـة » ام الْدُّنْيَا ... مِصْر
• الـهـوايـة » صَمَّامُ الْامَانُ
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
NeT^DeV!L صـاعـد

NeT^DeV!L غير متواجد حالياً

اقتباس:
في فعلا ايميلات معموله بفيزا وده اللي انا كنت بعمله علي ايميال الهوتمايل الياهو مفيش فيه الخدمه دي كمان لو معمول فيزا للايمايل لازم بتحط ايمايل ينزلك عليه معلومات بتاعت الايمايل اللي معموله كود بالفيزا ودي مش ببتغير لكن مفيش في الياهو الكلام د الهوتمايل ارقي شويه من الياهو ^^ عشان كده فيه الخدمه دي
لكن الياهو فيه ال verication code بس والراجل قلك حل
اقتباس:
اولا زى مأ قال الاخ wadcool الخدمه دى موجوده على الهوت وانا بتكلم عن الياهو لانى مبستخدمش هوت والياهو مفهوش الخدمه دى
وثانيا حتى لو كان فيه الخدمه دى لما تدخل صفحة الانفورمشن اكيد هيكتبلك انه متفيز زى ما انت بتقول بالظبط زى ما بيبينلك انه معملوا verication على ايميل تانى وده مبيحصلش لان مفيش اى خانات لبيانات الفيزا اللى انت بتقول عليها دى موجوده فى صفحة انفورمشن الياهو وبالنسبه لل verication انا قلت حله لكن اللى انت بتقول عليه ده مش موجود فى الياهو ومسمعتش بالخدمه دى ولا شفتها قبل كده ولو كانت موجوده قولى بتتعمل منين وازاى .. متتكلمش من منطلق ان الياهو زى الهوت .. الاتنين مختلفين وملهومش علاقه ببعض تماما ده غير ان الهوت ميل معقد وعشان كده مبستخدموش
وكمان مين هنا معاه فيزا سليمه ببيانات سليمه عشان يعمل اللى انت بتقول عليه ده وعلى فرض ان فيه حد معاه فهل ده شخص مضطر انه يسرق اكونت ولو كانت الفيزا مضروبه والبيانات غلط هيحصل زى ما بيحصل فى الجيم بالظبط للكونت اللى يكون شاحن سيلك بفيزا مضروبه .. الايميل يتوقف
وزى ما قلت ان مفيش غير طريقتين وحاد لاسترجاع الباسورد بتاع الياهو الاولى عن طريق البيانات والتانيه عن طريق الايميل الضامن وانا قلت حلهم
اولا الاستاذ الفاضل : wadcool ..

الياهو فية خدمة تفيز الايميل وهى خدمة مربحة لهم بكل المعانى وليش شرط وضع ايميل ضامن لانى زى ما وضحت سابقا انك بتقدر ترجعوة من ارقام الفيزا حتى لو الايميل الضامن اتغير , والى يتكلم يا شباب يتكلم بالى عارفو .

الاستاذ الفاضل : امير الشجون ..

اولا ارجع اوضح لك ان الخدمة موجودة فى الياهو والهوت ميل ومعظم انواع البريد المجانى , وما جربت اغير معلومات الايميل المفيز بس مش شىء مأكد انة هيكتب انة متفيز وحتى لو كنت 99 % من المصرين الى بيقروة الشرح بينفذوة وخلاص يعنى هيخش يغير بسورد الايميل والبينات والميل الضامن وانتهى الحوار على كدا .

اقتباس:
ده مش موجود فى الياهو ومسمعتش بالخدمه دى ولا شفتها قبل كده ولو كانت موجوده قولى بتتعمل منين وازاى .. متتكلمش من منطلق ان الياهو زى الهوت
اتغضل الدليل بالصور اهة ..

طبعا الصورتين دول اكبر اثبات ان كلامك غلط ان الخدمة مش موجودة فى الياهو .

اقتباس:
وكمان مين هنا معاه فيزا سليمه ببيانات سليمه عشان يعمل اللى انت بتقول عليه ده وعلى فرض ان فيه حد معاه فهل ده شخص مضطر انه يسرق اكونت
انتا بتحسبها على انها اكونت واحد المشكلة انك لو فكرت شوية فى كلامى هيتضح لك الموضوع كلة انتا تستخدمها مع كذا شخص يعنى تبيع ايميلك لطوب الارض وبعد ما تاخد الفلوس وتروح بيتك ترجعوة ويبقى معاك الفلوس وكل دا ب19 دولار بس وانتهى الموضوع شوف هتكسب اد اية ؟؟

تقبل التحية;)

توقيع NeT^DeV!L :
(وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ)

قديم 16-02-2009, 04:36 AM   #20

oOoHiTmAnoOo
عضو فعال

الصورة الرمزية oOoHiTmAnoOo

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 6629
• المشـــاركـات » 221
• الـدولـة » امام الكمبيوتر..
• الـهـوايـة » Wrestling
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
oOoHiTmAnoOo صـاعـد

oOoHiTmAnoOo غير متواجد حالياً

1  

للاسف الموضوع متأخر بالنسبة لواحد صاحبي ..
اشترى شخصية يمكن ناس من اثينز عارفينها اسمها elmoheem و صاحبها عمل الحركة دى

و باع الايميل ده حوالى مرتين لاكتر من واحد ..

ع العموم شكرا عالموضوع المفيد

توقيع oOoHiTmAnoOo :

Name : OoHiTMaNoO

Level : 7x

Build : wizard & Cleric

Guild : ----

Cerberus : 2 Times
---------

---------
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

قديم 16-02-2009, 03:00 PM   #21

Oka
عضو لامع

الصورة الرمزية Oka

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• رقـم العـضـويـة » 40184
• المشـــاركـات » 1,079
• الـدولـة » Cairo
• الـهـوايـة » Pc
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
Oka صـاعـد

Oka غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى Oka

شكرا يا بوب بجد معلوملت جامدة

ويا ريت الموضوع يتثبت

شكرا

توقيع Oka :
No Any Word's Can Say Who IS AMR DiAB

التوقيع توفى الى رحمة الله تعالى :D

لن أطلب الرحمة من أحد _ ولكن سيأتى يوم لن أرحم فية أحد

Name:_DiaB_LoVeR_

Level:xX

Server:NePtUnE

Weapon:Wizard/Cleric

Guild:~_~

Job:~_~noThing

[email protected]

عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

لا أله ألا الله _ محمد رسول الله

قديم 17-02-2009, 07:55 PM   #22

امير الشجون
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 8165
• المشـــاركـات » 165
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
امير الشجون صـاعـد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة net^dev!l عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
اولا الاستاذ الفاضل : Wadcool ..

الياهو فية خدمة تفيز الايميل وهى خدمة مربحة لهم بكل المعانى وليش شرط وضع ايميل ضامن لانى زى ما وضحت سابقا انك بتقدر ترجعوة من ارقام الفيزا حتى لو الايميل الضامن اتغير , والى يتكلم يا شباب يتكلم بالى عارفو .

الاستاذ الفاضل : امير الشجون ..

اولا ارجع اوضح لك ان الخدمة موجودة فى الياهو والهوت ميل ومعظم انواع البريد المجانى , وما جربت اغير معلومات الايميل المفيز بس مش شىء مأكد انة هيكتب انة متفيز وحتى لو كنت 99 % من المصرين الى بيقروة الشرح بينفذوة وخلاص يعنى هيخش يغير بسورد الايميل والبينات والميل الضامن وانتهى الحوار على كدا .

اتغضل الدليل بالصور اهة ..

طبعا الصورتين دول اكبر اثبات ان كلامك غلط ان الخدمة مش موجودة فى الياهو .

انتا بتحسبها على انها اكونت واحد المشكلة انك لو فكرت شوية فى كلامى هيتضح لك الموضوع كلة انتا تستخدمها مع كذا شخص يعنى تبيع ايميلك لطوب الارض وبعد ما تاخد الفلوس وتروح بيتك ترجعوة ويبقى معاك الفلوس وكل دا ب19 دولار بس وانتهى الموضوع شوف هتكسب اد اية ؟؟

تقبل التحية;)

احب اوضحلك حاجه مهمه وهى ان مصر مش من ضمن الدول اللى بتطلع فيزا لاى حد كده ولكل من هب ودب واذا كنت مش مصدق كلامى فروح اسال كده فى اى بنك وقولهم عايز اطلع فيزا وشوف هيردوا عليك يقولولك ايه
الفيزا مبتطلعش لاى حد ومش مجرد عيل لسه مبلغش بيلعب فى الجيم هيعرف يروح يطلع فيزا او حتى واحد بالغ ده لو كانت بتتعمل اصلا فى مصر .. انا معايا واحد صاحبى بيتعامل بالفيزا بس عشان معاه الجنسيه السعوديه وطلعها من هناك ولما جه مصر وحاول يعمل واحده معرفش .. ثانيا لو افترضنا انها فيزا مضروبه وده شكله الافتراض اللى انت بتتكلم فيه وده الاحتمال الكبير فازاى هيعرف يرجع الايميل ببيانات الفيزا المضروبه الوهميه اساسا واللى المسؤلين عن الياهو هيكتشفوا ده فى خلال ايام لما يحاولوا يصرفوا مبلغ ال 19 دولار منها ويكتشفوا ان الرصيد وهمى وبالتالى الخدمه تتلغى ده لو الايميل نفسه كمان متلغاش
ثالثا لو افترضنا ان الفيزا سليمه مش مضروبه ( ولو انى اشك ان واحد معاه فيزا سليمه المفروض يكون ليها غطاء ائتمانى بعشرات الالوف يعنى حالته الماديه كويسه جدا محتاج انه يعمل اكونت ويفيزه عشان يسرقه ) لكن لو افترضنا جدلا انه هيسرق فهيبان فى الانفورمشن ان الايميل متفيز وهيتعرف ساعتها نية صاحبه انه حرامى
وبعدين فيه حاجه مهمه الصورة اللى انت جايبها برضه مش مبينه اى حاجه ومتدلش لا من قريب ولا من بعيد عن الموضوع لان المقصود بيها تقديم خدمات اضافية يعنى مثلا زيادة حجم صندوق الرسايل او ما شابه بالظبط زى البريميم بلس فى سيلك رود بتزود الخدمات المتاحه مش اكتر فياريت تجيب صورة تاكد ان الـ Yahoo! Mail Plus متعلقة بحماية الايميل واسترجاع بياناته لان الصورة دى مفهاش اى دليل على كده

التعديل الأخير تم بواسطة امير الشجون ; 17-02-2009 الساعة 08:12 PM

قديم 18-02-2009, 02:26 AM   #23

mamado13

• الانـتـسـاب » Nov 2007
• رقـم العـضـويـة » 5272
• المشـــاركـات » 62
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
mamado13 صـاعـد

mamado13 غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel2022 عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
موضوع ممتاذ يا جميل و فدنى انا شخصيآ

و بالنسبة للتثبيت استنى شوية اشوف رد فعل الأعضاء
ممتاذ ya gahel ezay 3amlook moshrf
rabna ytoob 3aleena

قديم 18-02-2009, 08:59 AM   #24

NeT^DeV!L
عضو مميز

الصورة الرمزية NeT^DeV!L

• الانـتـسـاب » Jan 2009
• المشـــاركـات » 970
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
NeT^DeV!L صـاعـد

اقتباس:
احب اوضحلك حاجه مهمه وهى ان مصر مش من ضمن الدول اللى بتطلع فيزا لاى حد كده ولكل من هب ودب واذا كنت مش مصدق كلامى فروح اسال كده فى اى بنك وقولهم عايز اطلع فيزا وشوف هيردوا عليك يقولولك ايه
الفيزا مبتطلعش لاى حد ومش مجرد عيل لسه مبلغش بيلعب فى الجيم هيعرف يروح يطلع فيزا او حتى واحد بالغ ده لو كانت بتتعمل اصلا فى مصر .. انا معايا واحد صاحبى بيتعامل بالفيزا بس عشان معاه الجنسيه السعوديه وطلعها من هناك ولما جه مصر وحاول يعمل واحده معرفش .. ثانيا لو افترضنا انها فيزا مضروبه وده شكله الافتراض اللى انت بتتكلم فيه وده الاحتمال الكبير فازاى هيعرف يرجع الايميل ببيانات الفيزا المضروبه الوهميه اساسا واللى المسؤلين عن الياهو هيكتشفوا ده فى خلال ايام لما يحاولوا يصرفوا مبلغ ال 19 دولار منها ويكتشفوا ان الرصيد وهمى وبالتالى الخدمه تتلغى ده لو الايميل نفسه كمان متلغاش
ثالثا لو افترضنا ان الفيزا سليمه مش مضروبه ( ولو انى اشك ان واحد معاه فيزا سليمه المفروض يكون ليها غطاء ائتمانى بعشرات الالوف يعنى حالته الماديه كويسه جدا محتاج انه يعمل اكونت ويفيزه عشان يسرقه ) لكن لو افترضنا جدلا انه هيسرق فهيبان فى الانفورمشن ان الايميل متفيز وهيتعرف ساعتها نية صاحبه انه حرامى
وبعدين فيه حاجه مهمه الصورة اللى انت جايبها برضه مش مبينه اى حاجه ومتدلش لا من قريب ولا من بعيد عن الموضوع لان المقصود بيها تقديم خدمات اضافية يعنى مثلا زيادة حجم صندوق الرسايل او ما شابه بالظبط زى البريميم بلس فى سيلك رود بتزود الخدمات المتاحه مش اكتر فياريت تجيب صورة تاكد ان الـ Yahoo! Mail Plus متعلقة بحماية الايميل واسترجاع بياناته لان الصورة دى مفهاش اى دليل على كده
اقتباس:
الفيزا مبتطلعش لاى حد ومش مجرد عيل لسه مبلغش بيلعب فى الجيم هيعرف يروح يطلع فيزا او حتى واحد بالغ ده لو كانت بتتعمل اصلا فى مصر ..
اى حد عندة رصيد فى البنك ممكن يطلع فيزا , سيبك من دى لو ليك اصحابك برة مصر ممكن يعملك فيزا بملغ 50 دولار ودى طبعا حاجة تافهة جدا وبردو انتا افترضت ان الى هيعمل كدا عيل ودا غلط .

اقتباس:
ببيانات الفيزا المضروبه الوهميه اساسا واللى المسؤلين عن الياهو هيكتشفوا ده فى خلال ايام لما يحاولوا يصرفوا مبلغ ال 19 دولار منها ويكتشفوا ان الرصيد وهمى وبالتالى الخدمه تتلغى ده لو الايميل نفسه كمان متلغاش
انتا سمعت عن حاجة اسمها تشارج باك ؟؟ دى خاصية فى بعض البنوك تمكن العميل من استرداد قيمة المبلغ فى حالة الشحن بيه الغير مشروع ,, ودى مش فى كل البنوك يعنى مثلا فى كليك اند باى مفيش وفى نوع من البى بال مفيهوش تشارج باك يعنى زى ما ممكن تشحن ايميلك فى سيلك رود بحساب كليك اند باى مسروق عمرة ما هياخد بلوك لان الكليك اند باى مفيهوش خاصية التشارج باك .

اقتباس:
لية خطاء ائتمانى بعشرات الالوف اى حد يقدر يعمل فيزا لو عندة رصيد حتى لو مبلغ قليل وانا ليا اصحابى كتير بيعملو فيز دى خاصية بيتحها لك البنك فى الشراء الاون لاين وملهاش دعوة بالرصيد ولية لازم يكون عندة رصيد كبير يعنى ؟؟ مهو الفيزا نفس الى فيها بيبقى نفس المبلغ الى فى البنك ,,

نيجى لحكاية انة هيبان فى الميل انة متفيز .. هيبقى مكتوب بس ميل بلاص انما مش شرط ان صاحب الايميل ياخد بالة ان الميل البلاص دا ممكن تسترجعة تانى يعنى مش كل الناس بتبقى مدية خوانة .

اقتباس:
كنت متأكد انك هترد تقول كدا انتا دلؤتى بتشبة الايميل بلاص بالبرينم بلاص:D مش عارف اقولك اية . بوص يا حوبى لما بتيجى تعمل فورجت للايميل بتاع الياهو بيسألك انتا استخدمت فيزا فى الياهو ولا لا ولو استخدمتها الفورجت بيتم ببينات الفيزا وحاجة طبيعية ان المستخدم الى بفلوس بيقدر يرجع حاجتة ببينات الفيزا فى كل شركات الايميل الياهو والهوت ميل وخلافة ودى حاجة انا مجربها بنفسى فيارت متتكلمش فى حاجة مجربتهاش وبتفترض وخلاص . هيا مش متعلقة بحماية الميل بس لكن بتديلك مجموعة خدمات وفى المقابل الايميل بيبقى محمى بالفيزا يعنى فى اى وقت اتسرق بترجعة من فورجت يور بسورد وبتختار انك استخدمت فيزا , او تقدر تراسل السبورت .

تقبل التحية

توقيع NeT^DeV!L :

قديم 18-02-2009, 08:43 PM   #25

امير الشجون
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 8165
• المشـــاركـات » 165
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
امير الشجون صـاعـد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NeT^DeV!L عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
اى حد عندة رصيد فى البنك ممكن يطلع فيزا , سيبك من دى لو ليك اصحابك برة مصر ممكن يعملك فيزا بملغ 50 دولار ودى طبعا حاجة تافهة جدا وبردو انتا افترضت ان الى هيعمل كدا عيل ودا غلط .

انتا سمعت عن حاجة اسمها تشارج باك ؟؟ دى خاصية فى بعض البنوك تمكن العميل من استرداد قيمة المبلغ فى حالة الشحن بيه الغير مشروع ,, ودى مش فى كل البنوك يعنى مثلا فى كليك اند باى مفيش وفى نوع من البى بال مفيهوش تشارج باك يعنى زى ما ممكن تشحن ايميلك فى سيلك رود بحساب كليك اند باى مسروق عمرة ما هياخد بلوك لان الكليك اند باى مفيهوش خاصية التشارج باك .

لية خطاء ائتمانى بعشرات الالوف اى حد يقدر يعمل فيزا لو عندة رصيد حتى لو مبلغ قليل وانا ليا اصحابى كتير بيعملو فيز دى خاصية بيتحها لك البنك فى الشراء الاون لاين وملهاش دعوة بالرصيد ولية لازم يكون عندة رصيد كبير يعنى ؟؟ مهو الفيزا نفس الى فيها بيبقى نفس المبلغ الى فى البنك ,,

نيجى لحكاية انة هيبان فى الميل انة متفيز .. هيبقى مكتوب بس ميل بلاص انما مش شرط ان صاحب الايميل ياخد بالة ان الميل البلاص دا ممكن تسترجعة تانى يعنى مش كل الناس بتبقى مدية خوانة .

كنت متأكد انك هترد تقول كدا انتا دلؤتى بتشبة الايميل بلاص بالبرينم بلاص:D مش عارف اقولك اية . بوص يا حوبى لما بتيجى تعمل فورجت للايميل بتاع الياهو بيسألك انتا استخدمت فيزا فى الياهو ولا لا ولو استخدمتها الفورجت بيتم ببينات الفيزا وحاجة طبيعية ان المستخدم الى بفلوس بيقدر يرجع حاجتة ببينات الفيزا فى كل شركات الايميل الياهو والهوت ميل وخلافة ودى حاجة انا مجربها بنفسى فيارت متتكلمش فى حاجة مجربتهاش وبتفترض وخلاص . هيا مش متعلقة بحماية الميل بس لكن بتديلك مجموعة خدمات وفى المقابل الايميل بيبقى محمى بالفيزا يعنى فى اى وقت اتسرق بترجعة من فورجت يور بسورد وبتختار انك استخدمت فيزا , او تقدر تراسل السبورت .

تقبل التحية

مين ده المغفل اللى قالك ان اى حد عانده رصيد يقدر يطلع فيزا .. او اى حد ممكن يعملهالك من برا مصر بـ 50 دولار .. اللى انت بتتكلم عنه ده حاجه تانيه خالص غير الفيزا .. انت بتتكلم عن الكارت اللى بتسحب بيه من رصيدك اللى فى البنك زى اللى بيعملوه الشباب فى الجامعه واللى بقى موجود مع موظفين الحكومه عشان يسحبوا بيه مرتبتهم من رصيد فى البنك واللى بيتعمل فى اى بنك على مستوى العالم وباى رصيد لكن الفيزا حاجه تانيه خالص لازم يكون ليها غطاء ائتمانى يسمح لصاحبها انه يشترى اى حاجه فى اى وقت من اى حته فى العالم حتى لو كان يتجاوز مبلغ رصيده فى البنك وحاجه زى دى مبتتعملش لاى حد زى ما انت بتقول والا كانت الدنيا خربت .. ضحكتنى قوى كلمة خمسين دولار دى على كده كلنا نمشى بفيزا .. فوق فى فرق بين الفيزا وكروت سحب الرصيد

وبالنسبه للباى بال فالباى بال مش انواع الباى بال نوع واحد ولازم عشان يكون حساب الباى بال فعال يكون معمول على فيزا سليمه ولو معمول على فيزا مضروبه بياخد بلوك وكل اللى اتصرف منه بيرجع تانى وناس كتير قوى شحنت على سيلك رود بفيزا مضروبه عن طريق الباى بال وفى الاخر اكونتاتهم خدت بلوك .. يعنى الموضوع مش سايب زى ما انت متصور واى حد بيعمل فيزا مضروبه بيفلت كده .. وبعدين ايه علاقة الكلك اند باى بموضوع الفيزا المضروبه لانك اساسا لما تحب ترجع البيانات ده لو كان الموضوع صح فهترجع البيانات عن طريق بيانات الفيزا والفيزا مضروبه والفيزا المضروبه بتتكشف فى خلال ايام ومعنى كده ان لو فيه خاصية استرجاع بيانات االايميل عن طريق الفيزا دى لو موجوده اساسا فمش هتشتغل لان الفيزا اتكشفت

( لية خطاء ائتمانى بعشرات الالوف اى حد يقدر يعمل فيزا لو عندة رصيد حتى لو مبلغ قليل وانا ليا اصحابى كتير بيعملو فيز دى خاصية بيتحها لك البنك فى الشراء الاون لاين وملهاش دعوة بالرصيد ولية لازم يكون عندة رصيد كبير يعنى ؟؟ مهو الفيزا نفس الى فيها بيبقى نفس المبلغ الى فى البنك ,, )

ارجع تانى واقول ان اللى انت بتتكلم عنه ده مش الفيزا ولو انت درست قوانين الائتمان هتفهم يعنى ايه فيزا ومش هتقول الكلام الساذج اللى انت بتقوله ده

واديك بتقول بلسانك ( نيجى لحكاية انة هيبان فى الميل انة متفيز .. هيبقى مكتوب بس ميل بلاص انما مش شرط ان صاحب الايميل ياخد بالة ان الميل البلاص دا ممكن تسترجعة تانى يعنى مش كل الناس بتبقى مدية خوانة . )

يعنى هيبان انه متفيز ده على افتراض ان التفييز بيدى خاصية استرجاع البيانات ودى حاجه اشك فيها لاسباب هقولها دلوقتى .. وطالما هيبان انه متفيز ومكتوب انه ميل بلس فاللى هيشترى هيعرف نيته لانها حاجه واضحه وضوح الشمس ..

(لما بتيجى تعمل فورجت للايميل بتاع الياهو بيسألك انتا استخدمت فيزا فى الياهو ولا لا ولو استخدمتها الفورجت بيتم ببينات الفيزا وحاجة طبيعية ان المستخدم الى بفلوس بيقدر يرجع حاجتة ببينات الفيزا فى كل شركات الايميل الياهو والهوت ميل وخلافة ودى حاجة انا مجربها بنفسى فيارت متتكلمش فى حاجة مجربتهاش وبتفترض وخلاص )

محصلش فى اى مرة من المرات لما اعمل فورجت بتاع الياهو انه سالنى استخدمت فيزا وله لا سواء فورجت باسورد او فورجت ميل
وثانيا لو الفيزا مضروبه وده الاحتمال الاكيد فمش هيقدر يرجع حاجه عن طريق بيانتها لانهم بيكتشفوها خلال ايام
ثالثا انت بتقول ان دى حاجه انت مجربها بنفسك وده تناقض فى كلامك لانك قلت قبل كده ( وما جربت اغير معلومات الايميل المفيز بس مش شىء مأكد انة هيكتب انة متفيز وحتى لو كنت 99 % من المصرين الى بيقروة الشرح بينفذوة وخلاص يعنى هيخش يغير بسورد الايميل والبينات والميل الضامن وانتهى الحوار على كدا )
فازاى بقى تيجى دلوقتى وتقول انها حاجه مجربها بنفسك وتقولى انا متكلمش فى حاجه مجربتهاش .. الكلام ده تقولوا لروحك

واخيرا فيه حاجه مهمه وهى ان الخصائص اللى بيوفرها الميل بلص اللى انت بتقول عليه ده هى كالتالى :

No graphical ads

Offline access with POP

Message size
20MB
10MB

Filters
50
15

No account expiration

Live customer care

Mail forwarding

AddressGuard / Disposable addressees

مفيش اى خاصية منهم ليها علاقة باسترجاع الميل او ربطه بالفيزا والكلام اللى انت بتقوله عن انه لما بتعمل فورجت بيسالك عن بيانات الفيزا مبيحصلش ولو بيحصل هتلى صورة بالكلام ده بس متكونش متفبركه

التعديل الأخير تم بواسطة امير الشجون ; 18-02-2009 الساعة 09:20 PM

قديم 18-02-2009, 08:55 PM   #26

امير الشجون
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 8165
• المشـــاركـات » 165
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
امير الشجون صـاعـد

ولو انت بتتكلم كده وانت مش مفيز ايميلك اساسا ابقى خلى حد من اصحابك اللى انت بتقول عندهم فيزا ومفيزين ايميلاتهم خليهم يبعتولك صورة تبين انه بيطلب بيانات الفيزا عشان يرجع الميل بس تكون ياهو مش هوت عشان انا مبحبش اللى بيتكلم على اساس افتراضات من غير دليل وانا مش مطالب انى اثبت ان حاجه مش موجوده لكن انت طالما بتدعى وجود شى يبقى اثبت وجوده بالصور مش بالكلام

التعديل الأخير تم بواسطة امير الشجون ; 18-02-2009 الساعة 09:04 PM

قديم 18-02-2009, 09:04 PM   #27

omaralex

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• رقـم العـضـويـة » 38630
• المشـــاركـات » 742
• الـدولـة » alex
• الـهـوايـة » silkroad
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
omaralex صـاعـد

omaralex غير متواجد حالياً

thx but i was know it

قديم 18-02-2009, 11:10 PM   #28

NeT^DeV!L
عضو مميز

الصورة الرمزية NeT^DeV!L

• الانـتـسـاب » Jan 2009
• المشـــاركـات » 970
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
NeT^DeV!L صـاعـد

بدائت اشوف التخبط فى ردودك بعد استمرار المناقشة:D عموما لو النقاش مسببلك اى احراج انا ممكن مردش تانى بس متكونشى مضايق ولا حاجة

عموما نيجى للتعليق على ردودك ..

اقتباس:
الفيزا حاجه تانيه خالص لازم يكون ليها غطاء ائتمانى يسمح لصاحبها انه يشترى اى حاجه فى اى وقت من اى حته فى العالم حتى لو كان يتجاوز مبلغ رصيده فى البنك وحاجه زى دى مبتتعملش لاى حد زى ما انت بتقول والا كانت الدنيا خربت
ازاى هيشترى حاجة تفوق رصيدة ؟؟ بعدين معظم مواقع الشراء الاون لاين لو المبلغ الى هيتسحب اكثر من 50 دولار بيطلبوة كونفر بالتليفون ,, بعدين لية بتقول ان لو الناس معاها فيز الدنيا هتخرب ؟؟ هيا مش دى فلوسها !!! اية الغريب ان واحد عندة رصيد فى البنك ويتطلع فيزا للشراء الاون لاين انا مش شايف فيها اى مشكلة !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اقتباس:
ضحكتنى قوى كلمة خمسين دولار دى على كده كلنا نمشى بفيزا
يارب دايما تضحك علطول;)

اقتباس:
وبالنسبه للباى بال فالباى بال مش انواع الباى بال نوع واحد ولازم عشان يكون حساب الباى بال فعال يكون معمول على فيزا سليمه ولو معمول على فيزا مضروبه بياخد بلوك وكل اللى اتصرف منه بيرجع تانى وناس كتير قوى شحنت على سيلك رود بفيزا مضروبه عن طريق الباى بال وفى الاخر اكونتاتهم خدت بلوك
دلؤتى بقا انتا الى ضحكتنى لانك بتتكلم فى حاجة مش فاهمها لان البى بال نوعين :-

النوع الاول : اكونت بى بال بتعملة وتربطة بفيزا او ماستر كارد عشان يسحب منها انما حساب البى بال نفسو مش فية فلوس وهيفضل معمول بعد ما الفيزا تخلص مثلا بس مش هيشترى .

النوع الثانى : اكونت بى بال هوة نفسو علية رصيد لان كلنا نعرف ان البى بال فية خاصية التحويل وفية مواقع كتير ايام شحن السيلك زمان لما كانوا بيقلوا دوس على الاعلانات وبيجيلك رصيد .. واكبر مثال على كلامى اعلانات جوجل الى موجودة فى المنتديات وجوجل بيديلك الفلوس على البال بال نفسو .

كدا وضحت ليك انواع البى بال

اقتباس:
ارجع تانى واقول ان اللى انت بتتكلم عنه ده مش الفيزا ولو انت درست قوانين الائتمان هتفهم يعنى ايه فيزا ومش هتقول الكلام الساذج اللى انت بتقوله ده
انا سئلتك سؤال واضح وانتا بترد تقول ارجع تانى ومرجعش تانى !!!!!!!!!!!! انا سئلتك سؤال واضح اذا عارف جاوب او لو مش عارف قول معرفشى مش عيب انما متقعدشى تقول كلامك ساذج ومش ساذج

اقتباس:
يعنى هيبان انه متفيز ده على افتراض ان التفييز بيدى خاصية استرجاع البيانات ودى حاجه اشك فيها لاسباب هقولها دلوقتى .. وطالما هيبان انه متفيز ومكتوب انه ميل بلس فاللى هيشترى هيعرف نيته لانها حاجه واضحه وضوح الشمس ..
انا قولتلك على افتراض انة هيبقى مكتوب ميل بلاص !! دلؤتى واحد بيتشرى اكونت من واحد وبيديلة الايميل وفتحة ولقى كدا معظمكم مش هيشيل هم وهيخش يغير معلومات الايميل وخلصت , بعدين انا ممكن لما اجى ابيع لك اكونتى اقولك اصلى كنت خايف ليتسرق وعملت الايميل بفيزا عشان اعرف ارجعوة هترد تقولى اية !!!!!!!!

اقتباس:
محصلش فى اى مرة من المرات لما اعمل فورجت بتاع الياهو انه سالنى استخدمت فيزا وله لا سواء فورجت باسورد او فورجت ميل
وثانيا لو الفيزا مضروبه وده الاحتمال الاكيد فمش هيقدر يرجع حاجه عن طريق بيانتها لانهم بيكتشفوها خلال ايام
لا كان الاول لما بتيجى تعمل فورجت للايميل بيقولك هل قمت بأستخدام الفيزا فى الياهو ولا لا بس دلؤتى جربتها لقيتهم شالوها . مش هيقدر يرجع لية ؟؟ هوة كل الفيز المسروقة بتتكشف ؟؟ والناس الى بتشحن بى بال بتتكشف لا مش كلها وانا معظم استخدامى على النت بالفيز المضروبة الى بتقول عليها دى ونسبة كشفها هى 60 % بس يعنى مش 100/100 .

بعدين عايز اقولك حاجة وقولتها قبل كدا بس انتا مختش بالك او عملت عبيط .. وهى خاصية التشارج باك ودى موجودة فى بعضضضضضضضضضضض البنوك مش كلها عندك مثلاااااااااا الكليك اند باى مش بيدعم الخاصية دى يعنى انتا ممكن تجيب فيزا مسروقة وتعمل اكونت بيها على موقع الكليك اند باى وتشحن بيه سيلك رود ومش هتاخد بلوك لان مفيشششششششش خاصية تشارج باك ودا موضوع انا مجربوة بنفسى .

اقتباس:
ثالثا انت بتقول ان دى حاجه انت مجربها بنفسك وده تناقض فى كلامك لانك قلت قبل كده ( وما جربت اغير معلومات الايميل المفيز بس مش شىء مأكد انة هيكتب انة متفيز وحتى لو كنت 99 % من المصرين الى بيقروة الشرح بينفذوة وخلاص يعنى هيخش يغير بسورد الايميل والبينات والميل الضامن وانتهى الحوار على كدا )
فازاى بقى تيجى دلوقتى وتقول انها حاجه مجربها بنفسك وتقولى انا متكلمش فى حاجه مجربتهاش .. الكلام ده تقولوا لروحك
ايوة مجربها بنفسى بس ايميلى متسرقش قبل كدا عشان ارجعوة بالفيزا .. بس معظم اصحابى مستخدمين الخاصية دى .

اقتباس:
مفيش اى خاصية منهم ليها علاقة باسترجاع الميل او ربطه بالفيزا والكلام اللى انت بتقوله عن انه لما بتعمل فورجت بيسالك عن بيانات الفيزا مبيحصلش ولو بيحصل هتلى صورة بالكلام ده بس متكونش متفبركه
واضح انك بتجدال وخلاص عشان مش عايز تطلع غلطان قدام الناس لانك قولتلى الاول هاتلى صورة وجبتلك وبردو مش علقت عليها . عموما هما مش لازم يكتبة اى شراء على الانترنت يا حوبى سواء دومين او مساحة او ايميل او سيرفر او اى حاجة لو اتسرقت منك بترجعها ببينات الفيزا ودى حاجة معروفة وبرتكول معروف على النت انتا بتشبه موقع الياهو بموقع سيلك رود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اقتباس:
انا مبحبش اللى بيتكلم على اساس افتراضات من غير دليل وانا مش مطالب انى اثبت ان حاجه مش موجوده لكن انت طالما بتدعى وجود شى يبقى اثبت وجوده بالصور مش بالكلام
اشمعنى انا الى اجيب دليل كل مرة انتا تقول فرضيات وانا اقولك الصح واجبلك الدليل ! يعنى مثلا البى بال انتا بتقول انة نوع واحد ممكن اقولك هات الدليل بس مقولتش , وقولت بردو ان الفيزا لازم يكون ليها غطاء بعشرات الالوف وبردو مقولتش ليك هات الدليل واتكلمت على اثاث افتراض كلامك لانى بردو واثق من كلامى وانى هقدر اقنعك بطريقة او بأخرى .

واخيرا .. لو تحب اديلك ايميل واحد من اصحابى والبسورد واسيبهولك يوم وارجعة منك بعديها بيوم انا موافق بس هترد قدام الناس كلها وتقول انك كنت غلطان وتكتب الكلام دا فى موضوعك ,, واعتقد مفيش اثبات لكلامى اكتر من كدا .

تقبل التحية يا ريس

توقيع NeT^DeV!L :

قديم 18-02-2009, 11:17 PM   #29

امير الشجون
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 8165
• المشـــاركـات » 165
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
امير الشجون صـاعـد

بص ياشاطر لما تبقى تفهم سياسة ائتمان ويعنى ايه فيزا ابقى اتكلم .. لكن طول ما انت بتتعامل بالفيزا المضروبه ومبتعرفش هى وظفتها ايه وبتتعمل ليه يبقى متتكلمش لان الكروت اللى انت تقصدها دى واللى بيتسحب بيها من الرصيد الفعلى ملهاش علاقة بالفيزا وبعدين انا كلامى مفهوش تخبيط انت اللى كلامك متناقض شويه تقول انا مجربتش ده قبل كده وشويه تقول انا مجربه بنفسى .. فالفاصل بينى وبين واحد زيك ايه الصور .. هات الصور اللى تاكد كلامك وانا اقول انى غلطان لانك انت اللى بتدعى وجود حاجه فعليك انك تثبتها .. ماشى ياعبقرى

التعديل الأخير تم بواسطة امير الشجون ; 18-02-2009 الساعة 11:21 PM

قديم 18-02-2009, 11:21 PM   #30

EgyHero

• الانـتـسـاب » Sep 2007
• رقـم العـضـويـة » 1941
• المشـــاركـات » 1,035
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
EgyHero صـاعـد

EgyHero غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امير الشجون عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
بص ياشاطر لما تبقى تفهم سياسة ائتمان ويعنى ايه فيزا ابقى اتكلم .. لكن طول ما انت بتتعامل بالفيزا المضروبه ومبتعرفش هى وظفتها ايه وبتتعمل ليه يبقى متتكلمش وبعدين انا كلامى مفهوش تخبيط انت اللى كلامك متناقض شويه تقول انا مجربتش ده قبل كده وشويه تقول انا مجربه بنفسى .. فالفاصل بينى وبين واحد زيك ايه الصور .. هات الصور اللى تاكد كلامك وانا اقول انى غلطان لانك انت اللى بتدعى وجود حاجه فعليك انك تثبتها .. ماشى ياعبقرى
:D:D:D :p
متتعصبش اوي كده اهده واثبت كلامك بالهداوه

موضوع مغلق

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)