الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قـسـم الـ PhBot (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=61)
-   -   سجل اقتراحك للبوت (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=591719)

GeZzZ 11-09-2015 12:31 AM

سجل اقتراحك للبوت

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...2buanKujXBu8l0

Weeman في الفتره الاخيره مهتم جدا بتطوير البوت
ودا واضح جدا لانه بينفذ اي اقتراح ممكن يطبق عالبوت
لكن للاسف مفيش ناس كتير بتعرف تتواصل معاه وعشان السبب دا قررت اعمل موضوع للاقترحات
2..، اي حد يحط اقتراح ياريت يكون منطقي شويه اكيد في ناس مختلفه شويه مثلا تلاقي واحد عاوز البوت بعد مبقي يعمل اوتو كريات للكركتر ناس اقترحت ان البوت يسجل اوتمتك في جوي ماكس ههههههه ويعمل كركترات تومتك خهههههه
3..، الي يحط اقتراحه يريت ميرمهوشويجري لازم يتابع معايه ومع الناس عشان سعات الاقتراح مش بيطبق بالنص سعات بعض المناقشه من wreman للتعديل عشان يكون ممكن تنفيذه بالفعل وكمان ممكن يسالني عن حجات في العبه ميعرفهاش غير صحب الاقتراح
4..، لو في سبب للاقتراح يريت يتكتب زي هايسهل عليك ايه بالضبط
5..، في اقترحات تعديل في البوت زي ابشن قديم موجود بالفعل لكن مش عاجبك وشايف انوا ممكن يكون افضل اذكر كل الاسباب وميرات الاقاراح وعيوب القديم وكل التفاصيل الدقيقه
6...، في النهايه اي اقتراح مش فرض علي weeman تنفبذه هوه ييعمل كل ما في طاقته لكنه حر برضوا

abdopasha2011 12-09-2015 09:40 PM

رد: سجل اقتراحك للبوت

ماشى يا يحيى تمام الموضوع هيتثبت قريب ان شاء الله

Black_Shadow 13-09-2015 12:52 AM

اهم اقتراح ان يظبط موضوع ان البوت اول منعمل ستارت يعرف هو فين ويعمل الاسكربت ميكونش لازم نرجع المدينه عشان لو دا اتعمل هيظبط معاه ان يقدر يعمل اوتو وللك للمدينه وواحد للكويست زى ما فى الاس بوت .. وهيبقى افضل للاوتو كويست كمان لان اول ما يخلص هيعرف مكان البوت ونقطه الكويست هيروح يسلم من غير اسكربت ولا يرجع المدينه

tigerback 13-09-2015 02:14 AM

انا الحمد لله عملتلو موضوع على الموقع انو يضيف party union والحمد لله خليتو ضافو على طول والله
يعنى يا جماعه اى حد عندو اقتراح او شايف حاجه عاوز يضيفها فى البوت هو بيعملها على طول ومش بيتاخر على حد

tigerback 13-09-2015 02:20 AM

والله فى اقتراح عندى بردو عاوزو يعملها اخليه يضيف خانة frind ,ويبنلى اللى فاتح فى الجيلد و offline علشان انا بكون فاتح cllintliss

™Mahmoud Gamal™ 13-09-2015 03:53 PM

تمام ولله فكره حلوه وتستاهل

GeZzZ 13-09-2015 05:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdopasha2011 (المشاركة 5221286)
ماشى يا يحيى تمام الموضوع هيتثبت قريب ان شاء الله

تمام تسلملي وانا هانسقوا اكتر بمه ارجع عشان انا كاتبو عالفون ناو
ت

GeZzZ 13-09-2015 05:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Black_Shadow (المشاركة 5221317)
اهم اقتراح ان يظبط موضوع ان البوت اول منعمل ستارت يعرف هو فين ويعمل الاسكربت ميكونش لازم نرجع المدينه عشان لو دا اتعمل هيظبط معاه ان يقدر يعمل اوتو وللك للمدينه وواحد للكويست زى ما فى الاس بوت .. وهيبقى افضل للاوتو كويست كمان لان اول ما يخلص هيعرف مكان البوت ونقطه الكويست هيروح يسلم من غير اسكربت ولا يرجع المدينه

تمام
علي فكره انا من بدري قلتله علي الاقتراح دا ونفزو بس في المدينه وشكل في مشكله عاندو في الحوار دا صراحه لو اتنفذت هايبقي زي الاس بوت وافضل
هاحاول ابعتهالو تاني ان شاء الله بس في سؤال انا صراحه ماستخدمتش اوتو واك قبل كده سمعت من صحابي الاوتو واك ميشتغلش من اي مدينه غير لمه تكون مسجل فيها هل دا صحيح ؟ لو صح كده بالفعل بيواجه مشكله في انوا يخدد مكانه

GeZzZ 13-09-2015 05:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tigerback (المشاركة 5221334)
والله فى اقتراح عندى بردو عاوزو يعملها اخليه يضيف خانة frind ,ويبنلى اللى فاتح فى الجيلد و offline علشان انا بكون فاتح cllintliss

فكره حلوه
Done

khaled.nour 13-09-2015 06:28 PM

عندي اقتراح بصراخة مش عارف موجود ولا لا انا لما بعمل تريس بلبوت في اختيارات اتاك وبفات بس انا عايز خانة اتاك للوحوش الي بيضرب فيها اللي معمول عليه تريس لمعنا اصح الناس اللي عملين تريس يضربو الوحوش اللي بيضرب فيها اللي معمول عليه تريس:v9v9net_015:

khaled.nour 13-09-2015 06:32 PM

وحاجة كمان انا بعمل اتاك جمب التون عايز لما ال mp and hpيخلصو يرجع التاون مشي مش لازم يضزب سكرول:v9v9net_015:

tigerback 13-09-2015 06:35 PM

ال auto wallk دا مش بيشتغل فى اى مكان بردو علشان انا روحت موبس 107 وعملت ال auto wallk دا مشتغلش بيفضل واقف فى التاون ومش بيشتغل فى اى مكان لاان انا جربتو يعنى انا بسبت فى المكان اللى انا بضرب فيه وباخد xy copy وبحتهم فى Set Coordinates مش بيروح هوا اشتغل معايا فى اماكن تانيه بس الموبس 107 مشتغلش فيه واكيد اماكن تانيه بيشتغل فيها واماكن تانيه لا ا حنا نحاول نخاليه يشوف المشكله دى

tigerback 13-09-2015 06:40 PM

والله يا GzZzZ شكلنا كدا با الاقترحات بتاعتنا دى حنخالى البوت دا فاجر حيبقى احلى بوت لا ان كل واحد عندو فكره فى دماغه بتبقى احسن واحسن انا حاسس كدا ان Weeman دا حيجرى ورانا بدل ما حيخاليه phbot حايخاليه phtartor :D وربنا يوفق :D

zerospider1 13-09-2015 06:43 PM

Suggestions

1- Add Button Add all items in Magic POP Guide Gori.(its Good if inventory Have Only Armors or only weapons and bot set same type exchange to all).

2- Add option Kick Party Memebers IF not in invite List in Party Tab ( UseFul in Taxis and Fortress War and Pvp).

3-Add Support Level Up Job Skills in Masteries Tab.

4-Add Support Show Resurrect and x y Coords Player in Party-----Party Tab State.

5-Add Support Show Exp Hour/Minutes Job and Exp Quests Job Hour/Minutes in Statistics
Tab.

6-Add Support Show Quantity Premuim Silk and Normal Silk in Statistics Tab.

tigerback 13-09-2015 08:18 PM

شكرا ليك انا رفعت موضوعك لل weeman وان شاء الله حيعملو باذن الله

الصوره

الساعة الآن 04:13 PM.