الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الاسئلة و الاستفسارات لعمل السيرفرات الخاصة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=226)
-   -   How to change names of towns (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=633174)

Reflex 19-10-2019 07:32 PM

Alot of problems need to be fixed

1- لو سمحت كنت عايز اغير اسم ال towns لأن samarkand متغير اسمها عايز ارجع اسمها تاني ازاي؟
2- دلوقتي ال speed اما باجي أشتريها في جنجان بتبقي شكلها speed speed بعد ما اتريها بتتحول ل socket أزاي أقدر أعدلها؟
3- ينفع ازود ال mastery من 120 ل 130 مع زياده ال skills بردوا؟

محمد منتصر 20-10-2019 05:42 AM

رد: How to change names of towns

غير اسم سمركند من تيكست textuisystem

2- غير ايقونه الاسبيد من skilldata_xxx.enc شوف الاسكيل بتاعتها فين وغير الايقونه بتاعته
3- استخدم سرو كلينت لفل 130 وضيف سكيلات لفل 130 عندك او عدل علي السرو كلينت اللي عند ب ollydbg او لو بتستخدم gameserver_zor عدل علي تيكست common برقم المايسري الجديد

تاني مره ياباشا هقولك لما تعمل موضوع خلي مشكلة واحدة لحد ماتتحل :)

Reflex 20-10-2019 11:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5374174)
غير اسم سمركند من تيكست textuisystem

2- غير ايقونه الاسبيد من skilldata_xxx.enc شوف الاسكيل بتاعتها فين وغير الايقونه بتاعته
3- استخدم سرو كلينت لفل 130 وضيف سكيلات لفل 130 عندك او عدل علي السرو كلينت اللي عند ب ollydbg او لو بتستخدم gameserver_zor عدل علي تيكست common برقم المايسري الجديد

تاني مره ياباشا هقولك لما تعمل موضوع خلي مشكلة واحدة لحد ماتتحل :)

تمام يا باشا انا اسف علشان بدل ما اقعد أعمل كذا موضوع بس

محمد منتصر 20-10-2019 04:15 PM

تمام لو مشكلتك اتحلت اختار افضل اجابة عششان نقفل الموضوع

Reflex 20-10-2019 05:35 PM

بص أول نقطه أن فعلا ايقونه ال drug of typon ال هي ال speed في جنجان موجوده speed بس أما بشتريها وأعمل تيلي بورت ألاقيها سوكيت ، أنا عايزها عادي مش سوكيت عابزها تبقي سبيد ، فمثلا في ملفات عاديه اقدر اخدها من اي جيم احطها وترجع زي ما والاقيها فين ؟ لأن بردوا ال potion بتاع جنجان في بج شكله , اما بفتحه بيجيلي dc. + عايز ارجع شكل جنجان وال towns لل normal علشان موجودين بشجره الكريسماس ولعب فيها وكده

محمد منتصر 20-10-2019 07:08 PM

refpackageitem وشوف الايتم اللي موجود ده الاسبيد ولا حاجه غيره + بيديلك d.c ولا كراش ؟
وبالنسبة للكريسماس راجع قسم ال edit pk.2 فيه مواضيع وملفات جاهزه من غير الكريسماس اعملها امبورت

Reflex 20-10-2019 07:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5374208)
refpackageitem وشوف الايتم اللي موجود ده الاسبيد ولا حاجه غيره + بيديلك d.c ولا كراش ؟
وبالنسبة للكريسماس راجع قسم ال edit pk.2 فيه مواضيع وملفات جاهزه من غير الكريسماس اعملها امبورت

البوت كاتبلي dc

محمد منتصر 20-10-2019 07:52 PM

ما هي هتفرق يا باشا انا ماليش دعوه بالبوت انت لما تفتح وتروح عنده تشتري حاجه بتاخد دسي ؟ ولا الجيم بتقفل ع طول ؟ شوف الايتم اللي بيخليك تطلع بره الجيم

Reflex 20-10-2019 08:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5374218)
ما هي هتفرق يا باشا انا ماليش دعوه بالبوت انت لما تفتح وتروح عنده تشتري حاجه بتاخد دسي ؟ ولا الجيم بتقفل ع طول ؟ شوف الايتم اللي بيخليك تطلع بره الجيم

أول ما بفتح ال potion npc jangan الجيم بتقفل علي طول.

Reflex 21-10-2019 01:19 AM

بص هو فيه حاجا ممكن أكون أنا صح فيها أو لا دلوقتي انا أما جيت أنزل ال داتا بيس بتاعت الجيم المعايا هو مش حاطط غير sro_vt_shard وانا الباقي حطتهم من عندي بس في سيرفر degree 11 وده degree 13 هو الفكره انا عرفتها دلوقتي هو ال Npc في جنجان الايتمز مش مترتبه وأما أشتري حاجه وأعمل teleport ببتغير هل ده من SRO_VT_SHARDLOG ؟ ولا ملوش علاقه لأن لو منه يبقي المفروض أغيره بس المشلكه أنا عايز واحد SIMPLE مفهوش تعديل خالص في التاونز dg13 :)

محمد منتصر 21-10-2019 06:52 AM

shardlog ملهوش علاقة والايتم برده بيكون جوه Shard بس جرب مش هتخير حاجه حط SRO_VT_ACCOUNT غيرها وجرب

محمد منتصر 21-10-2019 06:53 AM

لكن غالبا هتكون الداتا بيز فيها مشاكل :) اللي انا محملها دي

محمد منتصر 22-10-2019 06:00 AM

##

الساعة الآن 03:17 PM.