الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الاسئلة و الاستفسارات لعمل السيرفرات الخاصة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=226)
-   -   مشكله اختفاء يونكات الاربيا بعد فتره من الهجوم عليها (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=633231)

alieleraky 28-10-2019 08:33 PM

مشكله اختفاء يونكات الاربيا بعد فتره من الهجوم عليها

السلام عليكم
كيف الحال اتمنى ان تكونى بكامل الصحه والعافيه
لقد قمت باضافه اريبيان يونك وتمن بنجاح 5 ينكات ولكن الباقي عندما استدعيه يحصل كراش غير مفهموم لي
ولكن لا مشكله اليونكات التى تمت استدعائها بنجاح بعد مده من الهجوم عليها تختفي بحثت في هاذا الموضوع
ووجت اجابه واحده
كود:

/worldstatus
وقمت بتجربتها ولكن الرقم الناتج اقل من 38000
فما هى المشكله

محمد منتصر 29-10-2019 07:27 AM

رد: مشكله اختفاء يونكات الاربيا بعد فتره من الهجوم عليها

بص مبدئيا كدة موضوع الكراش ده بيكون bsr بتاع اليونيك مش مظبوط فبالتالي بتنزل حاجه هيا ملهاش هيكل خارجي يتشاف اصلا فلازم يجيبلك كراش عدل ال bsr
ثانيا موضوع الاختفاء ده بيكون غالبا بسبب ان الحاجات ف السيرفر كتيير فالجيم سيرفر مبيقرأش كل ده انت جربت لقيها 38000 طب ما تجرب تخليها توصل ل 30000 الف بس وشوف هيختفوا ولا لا ! + ان المشكلة ممكن تكون من اليونيك نفسه برده فجرب الاحتمالات الظاهريه الاول وبعد كدة جرب نشوف حل غيره

alieleraky 29-10-2019 08:38 AM

تمام تسلم هم مش كل الينكات بتختفي في ينكات طبيعيه جدا ولكن ف يينكات بتختفي بعد مده معينه

alieleraky 29-10-2019 08:50 AM

هل الكويري دى هتقلل من عدد بعض الموبز الى عندي
كود:

DECLARE @RARE FLOAT = 0.75 /*_#2 = 200%, 1 = 100%, 0.5 = 50%*/

UPDATE TRN
    SET TRN.dwMaxTotalCount *= @RARE
    FROM Tab_RefNest TRN
    JOIN Tab_RefTactics TRT ON TRN.dwTacticsID = TRT.dwTacticsID
    JOIN _RefObjCommon ROC ON TRT.dwObjID = ROC.ID
WHERE ROC.CodeName128 LIKE 'MOB%'
AND ROC.Rarity = 0
AND dwDelayTimeMin < 600
AND dwDelayTimeMin != 0
AND dwMaxTotalCount != 1

محمد منتصر 29-10-2019 11:01 PM

كود PHP:

use SRO_VT_SHARD
begin
update Tab_RefNest set dwMaxTotalCount 
2 where dwMaxTotalCount 2
end 

استخدم ده

alieleraky 30-10-2019 08:55 AM

قبل ما استخدمه حبيت اقول حاجه ان الينكات دى كانت بتنزل طبيعي جدا وبتفضل مدتها العاديه حتي الينكات الى كانت بتختفي كانت بتنزل ولكن قبل ما اغير ملف skill effect وانا اسف بعد تفكيل في تقليل الكميه لقيت ان اشتال لفلات معينه احسن
في كويرى اضيفله اسم الموبز او اللفل بتاعه ويشيله لانى عاوز كميه الموبز في لفلات معينه تبقي كتيره
واسف على تعبك

محمد منتصر 30-10-2019 10:19 AM

طيب غير سكيل ايفيكت رجعه زي الاول وشوف اليونيكات دي هتختفي ولا لا مش مهم تضرب جرب بس كدة شوف المششكلة منه هو ولا لا

alieleraky 31-10-2019 03:09 PM

المشكله كانت بال character data في سطور الينكات اول ما عدلتها اليونكات الى كانت بتدى كراش ظهرت ولكن كانت بتختفي بعد ما هى تضربني ب 3 ضربات وبعد ان دققت في ref skill بقم تمام دلوقتى في يونك بيدى كراش بعد الضربه الاولى والتانى بيختفي اول ما بلاير يظهر ولو كنت جى ام مخفي بيفضل موجود ولكن اول ما اظهر يختفي وقتى
على ما اعتقد ان في بعض الاخطاء في الاسكيلات الخاصه باليونكات

محمد منتصر 31-10-2019 06:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alieleraky (المشاركة 5374446)
المشكله كانت بال character data في سطور الينكات اول ما عدلتها اليونكات الى كانت بتدى كراش ظهرت ولكن كانت بتختفي بعد ما هى تضربني ب 3 ضربات وبعد ان دققت في ref skill بقم تمام دلوقتى في يونك بيدى كراش بعد الضربه الاولى والتانى بيختفي اول ما بلاير يظهر ولو كنت جى ام مخفي بيفضل موجود ولكن اول ما اظهر يختفي وقتى
على ما اعتقد ان في بعض الاخطاء في الاسكيلات الخاصه باليونكات

ما هو ده اللي قولتهولك ف الاول خالص ان اليونيك نفسه بيكون فيه مشكلة انت ممكن تنسخ لاين يونيك شغال وتعدل عليه

alieleraky 31-10-2019 08:17 PM

المشكله دلوقتى اتحددت في ref skill اليونك الى كان بيختفي على طول شيلت منه اول ضربه وقف وضرنى الضربه الاولى ولكنه فى الضربه الثانيه اختفي فهل من تعطينى موضوع واثق فيه يكون فيه اليونكات الاربيا دى وانا اراجع السطور والضربات
كان في طلب هو طبعا ممكن اشيل وحوش ذالت لفلات محدده ازاى ممكن تساعدنى في دي

محمد منتصر 01-11-2019 05:17 AM

خد skills بتاعتها من اي كلينت شغاله فيه افتح
skilldata_xxxx.enc وهات ملفات الاسكيل وامسح الل عندك .skilldata_xxxx.enc و refskill وضيف التانيين مكانهم

بالنسبة للوحوش ممكن تشيلها اه Tab_reftastic شوف ال id بتاعها وامسحهم او غيرهم بوحوش تانيه لو عايزهم ينزلوا بنفس الكمية وف نفس المكان

alieleraky 01-11-2019 03:02 PM

انا ناوى احزف لفلات معينه وازود في كميه نزل عدد تانى ممكن تقولى رايك
وان كانت كويه تقدر تقولى ازاى ازود كميه موبزات الى هتكون موجوده

محمد منتصر 01-11-2019 03:36 PM

الحذف زي ما قولتلك فوق شيلهم ولو عايز تبدلهم بلفل معين ف نفس المكان متشيلش السطر هتغير ال id بتاع الموبس القديم بالجديد بس وهينزل بنفس الكميه ولو عايز لفلات معينه تزود عددها هتروح علي سطر
Tab_RefNest/ dwMaxTotalCount = !!
هتشوف العدد الموجود كام وعدله بقي لو 1 خليه 2 ولو 2 خليه 3 وهكذا بس بلاش احسن سيبهم طبيعي كده عشان ميعملكش لاج وتلاقي حاجات بتختفي بعد كده وهتضطر انك تشتغل علي 2 موديل وحوارت

محمد منتصر 11-11-2019 07:14 AM

##

الساعة الآن 07:46 AM.