الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   قسم الاسئلة و الاستفسارات لعمل السيرفرات الخاصة (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=226)
-   -   حل مشكلة الPet Attack اللى فى ال Stable (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=633515)

speednetroy 13-12-2019 07:48 PM

حل مشكلة الPet Attack اللى فى ال Stable

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..
انا دلوقتى عندى مشكلة وهى ..
انا بجيب pet من ال Stable تمام وشغال معايا وكل حاجة تمام البيت بيوصل معايا لحد Lv 77 ولو مات ولا حاجة اجى أنزله تانى .. يقولى ان ال Pet اعلى من ال lvl بتاع الآكونت ذات نفسه ..
دى مش اول مره انا جربت على اكتر من اكونت نفس الكلام دا ممكن حل ..!! وياريت يكون مفصل ولكم جزيل الشكر :Emoji2::Emoji2:

#ملحوظه .. هو نزل دلوقتى لآن Lvl 110 الآكونت ..
ألآول مكنش بينزل رغم ان فى الصورة ال Pet Lvl 77 وهو فى الأصل بيعدى ال Lvl بتاعه قبل الآكونت

محمد منتصر 14-12-2019 10:10 AM

رد: حل مشكلة الPet Attack اللى فى ال Stable

راجع اللاينات بتاع refobjchar

speednetroy 15-12-2019 06:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5375685)
راجع اللاينات بتاع refobjchar

ممكن اعرف اازاى اراجع الليانات بتاع ال Reobjchar
مع تحديد المكان بالظبط والطريقة ولك جزيل الشكر

.Gamer. 17-12-2019 09:03 PM

تابع موضوعك يا باشا :Emoji11:

speednetroy 18-12-2019 03:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة .Gamer. (المشاركة 5375748)
تابع موضوعك يا باشا :Emoji11:

حضرتك بتقولى اتابع موضوعى على ايه على الاجابه مثلاُ ولا على رد الناس على الموضوع والله انا موضح كويس مشكلتى المشكلة بقا الناس تحس انها بتخاف تكتب او بترد بالعافيه ولا ايه مش عارفين انا محتاج رد على اجابتى قبل الموضوع :Emoji12:

محمد منتصر 18-12-2019 06:32 PM

عشان الناس دي كلها عندها شغلها وبتفتح تساعد عادي مش هنسيب شغلنا عشان نفتح نرد ع حضرتك انت لو قولتلك تابع حاجه بكون مستني نتيجة الرد منك يا تقولي اشتغل يا فيه مشكله اقوم اقولك ع حل تاني واوضحلك اكتر غير كدة انا مش مجبر اقعدلك فاتح طول اليوم ياريت نفهم النقطه دي كويس

speednetroy 18-12-2019 09:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5375785)
عشان الناس دي كلها عندها شغلها وبتفتح تساعد عادي مش هنسيب شغلنا عشان نفتح نرد ع حضرتك انت لو قولتلك تابع حاجه بكون مستني نتيجة الرد منك يا تقولي اشتغل يا فيه مشكله اقوم اقولك ع حل تاني واوضحلك اكتر غير كدة انا مش مجبر اقعدلك فاتح طول اليوم ياريت نفهم النقطه دي كويس

تمام ماشى .. وشكراً لمجهود وتعب حضرتك .. بس اكيد حضرتك مش هتقعد تستنا رد بتاعى انا ولا غيرى .. اكيد بتشوف مواضيع تانيه وهكذا .. وانا بعت بارضوا ان الموضوع .. لسه متحلش فى حاجة لآن الآجابة مش واضحه .. وانا محتاج اجابه تكون واضحه شوية .. وشكراً لحضرتك مره تانيه

محمد منتصر 19-12-2019 07:33 PM

بص غالبا لما تلاقي المشكلة دي معاك هتروح علي اللاين بتاع الWolf او الpet اي كان بقي وتمشي مع اللاين بتاعه لاخره في Refobjcommen وقارنه باي pet تاني مع نفس اللاين وطبعا لو موصلتش لنتيجه انت هتشوف اللينك بتاع اللاين وتروح تجيبه من refobjchar بعدها هتلاقي اختلاف هنا بقي في ارقام او لفل البيت او انه اللاينات بتاعته لحد لفل معين او غيره ولو غلبت خالص ومش هتعرف تستني لحد ما تلاقي حل شوف اي pet عندك وخده كوبي وغير الاسم والId وبعدين غير الbsr لل bsr بتاع البيت البايظ وضيفه من الاول واقفل الل مش شغال لحد ما توصل لحل او امسحه خالص وبكده تبقي معاك الحلين انك تصلح واحد او انك تضيفه من جديد بشكل شغال 100%
لان غالبا بتكون لايناته مش كامله او فيها مشكله في ارقام مش,مظبوطه

speednetroy 19-12-2019 08:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5375814)
بص غالبا لما تلاقي المشكلة دي معاك هتروح علي اللاين بتاع الWolf او الpet اي كان بقي وتمشي مع اللاين بتاعه لاخره في Refobjcommen وقارنه باي pet تاني مع نفس اللاين وطبعا لو موصلتش لنتيجه انت هتشوف اللينك بتاع اللاين وتروح تجيبه من refobjchar بعدها هتلاقي اختلاف هنا بقي في ارقام او لفل البيت او انه اللاينات بتاعته لحد لفل معين او غيره ولو غلبت خالص ومش هتعرف تستني لحد ما تلاقي حل شوف اي pet عندك وخده كوبي وغير الاسم والId وبعدين غير الbsr لل bsr بتاع البيت البايظ وضيفه من الاول واقفل الل مش شغال لحد ما توصل لحل او امسحه خالص وبكده تبقي معاك الحلين انك تصلح واحد او انك تضيفه من جديد بشكل شغال 100%
لان غالبا بتكون لايناته مش كامله او فيها مشكله في ارقام مش,مظبوطه

طيب انا معايا كلينت تانى فى كل الكلام دا شغال لو حبيت اطلع منه ال pet
اطلع ال pet ازاى من اى كلينت عندى او ميديا مع اختلاف المسميات ولك جزيل الشكر

محمد منتصر 19-12-2019 09:06 PM

دور في Refobjcomen/refobjchar
ولما تجيب اللاين هات الlink بتاعها بقي الل هو اخر رقم في السطر وروح ع refobjchar دور عليه وهتلاقي للبيت اتاك لاينات كتير تحت بعض علي اد عدد اللفل بتاعه ال هيكون ليه ف كل لفل والدمج والهيلث وال bsr والكلام ده خدهم كلهم كوبي مع السطر الل خدته من refobjcommen
والميديا
CharacterData_xxxx /textobjectdata

speednetroy 20-12-2019 01:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد منتصر (المشاركة 5375820)
دور في Refobjcomen/refobjchar
ولما تجيب اللاين هات الlink بتاعها بقي الل هو اخر رقم في السطر وروح ع refobjchar دور عليه وهتلاقي للبيت اتاك لاينات كتير تحت بعض علي اد عدد اللفل بتاعه ال هيكون ليه ف كل لفل والدمج والهيلث وال bsr والكلام ده خدهم كلهم كوبي مع السطر الل خدته من refobjcommen
والميديا
CharacterData_xxxx /textobjectdata

جارى التجربه يا كبير تسلم

محمد منتصر 22-12-2019 06:57 AM

##

الساعة الآن 11:08 PM.