الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online

الموقع العربي الاول للعبة Silkroad Online (https://silkroad4arab.com/vb/index.php)
-   بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود (https://silkroad4arab.com/vb/forumdisplay.php?f=73)
-   -   أحداث رواية حــــــ روعـــــة ــــــب (https://silkroad4arab.com/vb/showthread.php?t=67035)

silver_moha 09-01-2009 09:49 PM

أحداث رواية حــــــ روعـــــة ــــــب
 
أنا جبتلكم رواية حب روعة وتجنن
قريتها قلت أجيبهالكم
تستاهل عيونكم

بس صحصحوا كده وعاوز ردووووووووود


نبدأ بسم الله

في الكوافير :

نور : بسرعة لاني متأخرة على الحفلة
الكوافيرة : أوك مدام
نور : ميرسي

و بعد ربع ساعة كملت الكوافيرة تسريحة شعرها ..

نور : الحساب؟
الكوافيرة : 30 جنيه
نور : تفضلي .. مع السلامة
الكوافيرة : مع السلامة

ركبت عربيتهاو قعدت تمشي بسرعة جنونية لأن حفلة زواج خالها بدأ و هي المفروض دلوقت تكون هناك .. و ما أنتبهت الا على صوت تصادم.. فطلعت من سيارتها مندهشة..

نور : أنت عمي ما بتشوف ؟
.... : آسف حضرتك ما كنت أقصد أصدمك بس لأني مستعجل ..
نور و هي تقاطعه : لا و الله بس تفكر بنفسك حتى كمان انا مستعجلة
.... و هو بيبصلها من فوق لتحت : آه باين انك عندك حفلة .. اوكي مش هعطلك و لا هعطل نفسي .. هديلك رقم موبايلي عشان تتصلي بيا و نحدد تكاليف تصليح عربيتك ..
نور : شوف يا ..
.... : يوسف
نور : شوف يا أخ يوسف أنا ما أقدرش أقوللك حاجة دلوقتي .. أنت هات الرقم و انا بعطيه لبابا عشان يتصرف
يوسف : اتفضلي
نور : شكرا
يوسف : أكرر أسفي .. مع سلامة الله
نور : مع السلامة .. و ركبت عربيتها بس المراديكانت تمشي بهدوء و قعدت تفكر بالحادثة لحد ما وصل تفكيرها في الأخ اللي صدمها.. كان وسيم بطوله و شكله وكلامه ..
نور و هي تقول بقلبها : أعوذ بالله أنا في شنو قاعدة أفكرقاعدة أفكر في ايه ؟؟!! .. بس شخصيته كانت قوية .. ليكون دا إعجاب ؟ .. و استغرقت في تفكيرها الى أن وصلت للفندق

..
في الفندق ::

نور : السلام عليكم
نوف : و عليكم السلام .. فينك ؟ ايه راحت عليكي نومة ؟
نور : أعمل ايه اللي أخرني اني عملت حادثة ( صادمت في الطريق )
نوف و هي تشهق : الله يقطع ابليسه ما لقاش يخبطك الا النهاردة ؟ .. بس أتمنى ان عربيتك تكون ما بخير
نور : لا بس اتبهدلت شوية.. و هو اداني رقمه عشان يدفع تكاليف التصليح
نوف : لازم يدفع الا تعالي امك عاوزاكي ضروري
نور : ايوة مسكينة ماما
نوف : بسرعة يلا ندور عليها في القاعة علشان نطمنها عليكي
نور : يالله يا حبيبتي بينا

( نوف هي أعز صاحبة عند نور .. و اللي قوى علاقتهم أكثر هو أن النهاردة فرح خال نور ( حسن ) من خالة نوف ( أحلام ) )

في القاعة :

أم نور : فينك يا حبيبتي تأخرتي كتير ؟
نور : أعمل ايه ي ماما انتي عارف زحمة الشوارع وواحد صدم عربيتي
أم نور و هي خايفة : انتي كويسة يا حبيبتي جرالك حاجة ؟
نور : لا يا ماما الحمدلله بس عربيتي اتبهدلت شوية
أم نور : الف حمدلله بدال العربية عشرة .. ولا يغلا عليكي حاجة يا حبيبة ماما
نور : يارب مايحرمنيش منك يا أحلى أم في الدنيا
أم نور : عاملة ايه يا نوف ؟ وماما عاملة ايه ؟
نوف : الحمدلله كلنا بخير ..
أم نور : أمك مش باينة ، هي فين ؟
نوف : ماما عند العروسة
أم نور : طب بعد اذنكم أروح أشوفها
نوف : نوارة قومي نرقص ؟
نور : اوك




في قاعة الرجال :


يوسف : حذر فذر ايه اللي حصللي في الطريق ؟
أحمد : انا ايه عرفني انت شايفني ساحر ؟
يوسف : اه فعلا انت أحمد ولو ماقلتش كده تبقى مش أحمد أنا عارفك وعارف رخامتك
أحمد : لالا قولي ايه اللي حصللك ؟
يوسف : خبطت عربيتي من السرعة
أحمد : بتتكلم بجد ؟ حصللك حاجة ؟ والعربية ؟
يوسف : لا الحمدلله أنا تمام بس عربيتي اتبهدلت شوية
أحمد و هو مذهول : خبطت بنت ؟
يوسف و هو سرحان : بنت بس ولا في الأحلام عمري ما شفت زيها
أحمد : آآآآه قولي كده ياعم السرحان .. بتفكر فـ ايه ؟ أنا عرفك كويس .. فضفض و قول اللي في قلبك
يوسف : هااا مش عارف ايه اللي حصللي من أول ما شفتها
أحمد : نقدر نقول حب
يوسف : هه روح ول .. اي حب يا راجل .. اممممم بس يمكن اعجاب
أحمد : كل شىء ممكن .. أجل الكلام في الموضوع دا لبعدين .. قوم دلوقتي نشارك بحفلة زواج خالتك أحلام ..


silver_moha 09-01-2009 10:50 PM

الحلقة التانية

كل شىء ممكن .. أجل الكلام في الموضوع دا لبعدين .. قوم دلوقتي نشارك بحفلة زواج خالتك أحلام ..

دا اللي كنا واقفين عليه لمرة اللي فاتت

يوسف : لا . يلا بينا نطلع برة .. عاوز أشم شوية هوا بعيد عن الازعاج
أحمد : أوكي يلا بينا

( يوسف و أحمد أكتر من الأخوات .. من صغرهم )



في قاعة الحريم ::


[color="rgb(153, 50, 204)"]نور [/color]: يااه على الدوشة والصوت العالي دا يلا بينا نطلع بره شوية
نوف : ايوة و الله انا مصدعة
نور : طب ثواني أروح أجيب حاجة أشربها . أجيبلك حاجة معايا ؟
نوف : ماشي يا حبيبتي هاتي عصير موز
نور : انتي تأمري يا حبيبتي




في حديقة الفندق ::

نوف : الله الجو جميل هنا
نور : الجو هنا يهبل مش زي القاعة حر و ازعاج



يوسف : قوم نروح الحديقة .. نشوف الطبيعة و الورود شوية
أحمد : أشوف الأخ بقى رومانسي
يوسف : مالك يابني فيه ايه ؟
أحمد : هههههه
يوسف و هو مستغرب : بص هناك هي دي البنت اللي خبطتها
أحمد : تقصد اللي قاعدة مع أختك ؟
يوسف و هو يشد ايد أحمد : اي قوم نسلم عليهم




نوف : شوفي بصي شوفي اللي قاعد مع اخويا يوسف .. أنتي لسه ماشفتيهوش
نور : أيوة ما شفتش أخوكي دا خالص ..
نور و هي فاتحة عنيها باستغراب: شوفي اللي لابس بدلة دا .. هو دا اللي خبطني
نوف : ايه يا بنتي اللي لابس بدلة دل هو يوسف أخويا
نور مش قادرة تتكلم : ..
( لأنه صاحب صاحبتها الروح بالروح )
يوسف و أحمد : السلام عليكم
نوف و نور : و عليكم السلام
يوسف و هو بيبص لنور: هــــو انتي اللي انا خبطتك ؟
نور : ايوة انا
نوف : يوسف أما أعرفك دي نور أعز صاحباتي اللي علطول بكللمك عنها
يوسف : هي دي نووووووووووورر
نور : ايوة انا نور
يوسف: تشرفنا بمعرفتك .. نوف علطول تكلمني عنك
نور : يارب يكون بالخير
يوسف وهو يبتسم : أيوة علطول بالخير
أحمد و هو يقطع كلامهم : عاملة ايه يا نوف
نوف بخجل : الحمدلله بخير أنت عامل ايه ؟
أحمد : الحمدلله بخير
يوسف : طيب بعد اذنكم
نوف : اتفضلوا
بعد ما مشى يوسف و أحمد
نور : بقى كده يا خاينة طلع عندك موضوع وبتخبيه عليا ؟
نوف : موضوع ايه ؟
نور : نوووف أنا فاهماكي .. قصدي عن أحمد
نوف أنقلب وجهها لون أحمر : بقى أنا أقدر أخبي عنك حاجة .. الله يسلمك دا صاحب أخويا .. وهو وأخويا زي الاخوات
نور : اهاااا يعني بس كدة ؟
نوف : قصدك ايه يا نورر ؟
نور : اقصد الرومانسية انك بتحبيه
نوف و هي ترتجف : حب ايه نووور مالك بتقولي كده ليه ؟
نور : حبيبتي الحب باين عليك عنيكي فضحتك .. و بتقول انك بتحبيه
نوف و هي سرحانه : أيوة بحبه .. بحبه
نور : أكيد الحب مش حرام اذا كان صادق و بريىء
نوف و هي تقرب راسها من صدر نور : متأكده يا نور ؟
نور : أيون




في الصالة ::

حسن : دا أحلى يوم في حياتي
أحلام بخجل : وانا كمان
حسن : بصيلي يا أحلام ..
أحلام : .........
حسن : أوعدك أن حياتنا تكون مبنية على السعادة
أحلام : يارب دي امنية حياتي
حسن : قومي حبيبتي نقطع الكيكة
أحلام : حاضر

silver_moha 09-01-2009 10:52 PM

فين الردووووووود
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

thehunterman 09-01-2009 11:28 PM

قصة جميلة بس فين البقية
^__^
اه بالمرة مشكوررر :d

judo 09-01-2009 11:28 PM

its increadble story and i belive in this good accedents

silver_moha 10-01-2009 12:45 AM

الحلقة الثالثة

مت حفلة الزفاف على خير
و دلوقت حوالي الساعة الساعة 4 الفجر .. و قرايب من العروسة و العريس لحد دلوقت في

الفندق ..

أم نور : يااااه أخويا تأخر الوقت لازم تلحقوا الطيارة
حسن : طيب انتوا وديتوا الشنط المطار ؟
أم نور : السواق وداهم
حسن : تعبتك معاي يا اختي
أم نور : ما تقولش كدة .. انا اللي ربيتك بعد وفاة أمنا الله يرحمها .. و سهرت على راحتك .. انت قبل ما تكون أخويا أعتبرك ولدي اللي أنحرمت من أنجابه ..
حسن : الله على كل شىء قدير .. يمكن الولد ده اللي ما يا يكون خير لكي و لأبو نور
أم نور : و نعم بالله .. هي الطيارة هتقوم امتى ؟
حسن : الساعة 6 الصبح
أم نور : طب يلا بسرعة .. انا بروح أجهز لكم السيارة
حسن و هو ينادي أحلام : يلا يا حياتي , لازم نروح المطار
أحلام : انا مرهقة أوي
حسن : طيب ابقى نامي في الطيارة






في المطار

حسن : مع السلامة
أم نور و هي تبكي : الله يسلمك يا غالي .. تروح و ترد لنا بالسلامة
حسن : لا تبكي يا أم نور ..
أم نور : أعمل ايه .. اتعودنا على دمك الخفيف .. و فضولك الزايد .. و هتوحشنا كل الحاجات دي في فترة سفرك ..
نور و هي تضحك : حسووووون لا تنسى تجيب لي الساعة اللي قلتلك عليها
حسن : حسسوون ايه يا بنتي أنا خالك انتي سايفاني أصغر عيالك ؟..
نور و هي تطلع لسانها : لا شايفاك أخويا الصغير هههه
حسن : طيب أدي اللي بناخده منك يا رزلة .. بس ولا يهمك اطمني هشتريلك الساعة يا روح خالك
نور : حبيبي يا خالي والله
حسن : يا بنت يا مصلحجية
يوسف من بعيد كان متابعهم و كان يضحك على حركات نور الطفولية ..
حسن بصوت عالي : قرب يا يوسف
يوسف : يارب يابو علي انشاءالله تروح و ترد بالسلامة ..
حسن : ايه ايه ( أبو علي دي ) ايه يابني احترمني يا أخي دانا زوج خالتك
يوسف : ايوة و النعم .. بس ماتنساش ان خالتي دي اتربت معايا في بيت واحد من صغري

( حسن و أحلام عانوا من صغرهم .. حسن ابوه مات لما كان في بطن أمه .. و امه ماتت بسبة مرض السرطان كان عنده 9 سنين .. فربته أخته الوحيدة أم نور .. أما عن أحلام فأمها و أبوها ماتوا يوم كانت عندها 5سنين في حادث سيارة .. فعاشت مع أختها الوحيدة أم يوسف .. )

حسن : هيه التاريخ قاعد يعيد نفس الأحداث
من بعيد أم يوسف كانت تشاور لهم .. ولما قربت ..
أم يوسف : يا حسن خلي بالك من أحلام .. علشان دي حتة من قلبي
حسن : اطمني .دي في عيوني
أم يوسف: باين عليها تعبانة قاعدة على الكرسي هناك
حسن : يلا بقى اروح أناديها لان الوقت تأخر أوي
أم يوسف : لا أنت روح كمل اجراءات السفر .. وانا هقول لنور تروح تقولها
حسن : طيب
أم يوسف و هي تقول لنور : روحي نادي خالتك
نور : حاضر يا ماما




حسن كمل كل اجرائات السفر .. و كان عاوز يرد عشان ياخذ احلام لقى في طريقه ابو نور و ابو يوسف ..
ابو نور : اهلا بلعريس ..
حسن : اهلا و سهل بزوج اختي
ابو يوسف : انشاءالله تروح و ترد بالسلامة
حسن : الله يسلمك
ابو يوسف : الطريق لفرنسا طويل ..
حسن : ايوة و الله .. الله يستر على ما اظن بشوف اكثر من 7 أفلام في الطيارة
ابو نور : ههههههههه كويس توفير عشان تقعد شهر ما تروح السينما
ابو يوسف و حسن : ههههههههههههه
ابو نور : متى الطيارة هتقوم امتى
حسن : اوووووو نسيت احنا متاخرين .. سيبوني الحق على أجيب المدام
ابو نور : طيب بسرعة قبل ما تلحقك بالعصايا
حسن : حرااااااااام
ابو يوسف : ان كيدهن عظيم
حسن : ماعلش أنا همشي علشان متاخر كتير



راح حسن و اخذ زوجته و دخلوا في الطيارة .. بأنتظار موعد قيام لطيارة ..

silver_moha 10-01-2009 12:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thehunterman (المشاركة 694522)
قصة جميلة بس فين البقية
^__^
اه بالمرة مشكوررر :d

شكرا على الردود الرواية كبيييييييرة ومثييرة
دي أكتر من 35 حلقة كلها شيقة عاوز ردود علشان أكمل

silver_moha 10-01-2009 12:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة judo (المشاركة 694526)
its increadble story and i belive in this good accedents

yes i see it's a good story continue with us to see
the happy end

thanks for joining

silver_moha 10-01-2009 01:08 AM

الحلقة الرابعة



في الطيارة
الكابتن :

ب[color="rgb(153, 50, 204)"]سم الله الرحمن الرحيم .. الآن اربطوا احزمة الأمان .. اتمنى لكم رحلة موفقة باذن الله
[/color]



أحلام كانت قاعدة جنب الشباك بتتفرج على ساحة الطائرات في المطار ..
حسن : حبيبتي اربطي حزامك
أحلام : ربطته من زمان
حسن : مالك ليه كل اللحزن دا على وشك ؟
أحلام : ل لا مافيش بس مشتاقة لأهلي و بلدتي كتير
حسن و هو يضغط على ايدها : اطمني حبيبتي طول مانتي معايا أكيد هتكوني بخير
أحلام سكتت و قالت في قلبها : هيه يا حسن حاسة ان شىء جديد بيحصل في حياتي
و من التعب نامت ..




حسن : أحلام قومي فاضل ربع ساعة وهنوصل
أحلام : أنا لسه تعبانة
حسن : لما بنوصل الفندق نامي
أحلام : لا خلاص النوم راح من عيني
حسن : آهي المضيفة جات .. تفطري ايه
أحلام : كروزون
حسن و هو يكلم المضيفه: 2 كروزون لوسمحتي
المضيفة : اتفضل ..
حسن : اكلي حبيبتي
أحلام بخجل : مشكور
حسن : بيقتلني الخجل دا و الله
أحلام : يووووووز ماتحرجنيش
حسن : هههه



و بعد ربع ساعة و صلوا مطار فرنسا ..و الطيارة كانت زحمة كتير فخاف حسن ان أحلام تتوه منه
حسن : حبيبتي تعالي هنا
أحلام : فيه زحمة كتير وانا خايفة أضيع
حسن يمسك ايدها و قال لها : دلوقت ما بتضيعي
[color="rgb(0, 191, 255)"]أحلام ابتسمت : ..........
[/color]



في المطار كان ينطرهم سواق الفندق .. فركبوا معاه ..



لما وصلوا الفندق :
[color="rgb(0, 191, 255)"](( طبعا الحوار هنا بالترجمة من الفرنسية ))
[/color]
السواق : باشا انت روح داخل و انا هنزل كل حاجة
حسن : تعرف رقم الغرفة
[color="rgb(46, 139, 87)"]السواق[/color]: ايوة يا باشا غرفة 9
حسن : طيب احنا هنروح الغرفة

دخلوا و كملوا اجرائات الاقامة في الفندق .. و بعدين راحوا غرفتهم
كانت غرفة فخمـــــــــة فعجبت أحلام ..


أحلام : يا سلام الغرفة روووووعة
حسن : اهم شىء عجبتك
أحلام : كل شىء منك حلو ياحبيبي
حسن : عيدي الكلمة من جديد اول مرة تقولينها
أحلام اتحرجت فغيرت الموضوع : يوه السواق تأخر أوي
حسن حس بخوفها مسك ايدها و قعدها جنبه على السرير : احلام انتي دلوقت زوجتي و انا زوجك يعني لازم ما تستحي مني ( نتحرجي )
أحلام و هي منزلة راسها : ....
حسن : خلاص توعديني انكما تستحين !
[color="rgb(0, 191, 255)"]أحلام هزت راسها : ......
[/color]حسن مالحقش يتكلم ودق الجرس : جه السواق
فقام و راح فتح الباب ..
و خدالشنط جوه .. فقعدت أحلام ترتب الهدوم في الدولاب ..
و في الوقت ده حسن من تعب الطيارة نام .. فهي راحت قعدت في الصالة تشوف التلفزيون ..

silver_moha 10-01-2009 01:22 PM

الحلقة الخامسة

في مصر :

( بالأخص في بيت ابو نور )

نور قاعدة تكلم نوف في التلفون : ازيك يا حبيبتي
نوف : الله يخليكي حبيبتي ..
نور : ها مستعدة كويس الجامعة بكرة
نوف : ايوة اليوم رحت المول و شريت كل شىء
نور : بكرة أول يوم .. صحابي وحشوني كتير ا للي كانوا معايا في ثانوي
نوف : ايوة و الله حتى انا مشتاقة أوي للشلة .. ألا بحق نورو هو انتي مختارة أي تخصص
نور : محاسبة .. و انتي
نوف : هندسة .. بس أخوي يوسف مختار محاسبة زيك
نور : ليه نوفو هو أخوك في اي سنة جامعة
نوف : قدنا
نور : هااااااااا .. انتوا تؤأم
نوف : اي ما تدرين .. كل ها السنين صديقتي و ما تدرين
نور : لا و الله ما كنت عارفه
نوف : ايوة يمكن يكون معاكي في
نور : كل شىء جايز يلا هسيبك دلوقت ماما بتناديني
نوف : اوكي تيك كير باي باي
نور : يو تو باي



نور : ها يا ماما خير
أم نور و هي خايفة : خالك ما أتصلش
نور : لا يا ماما هو في ايه ولا في ايه ..
أم نور و هي غضبانة : ماتقوليش كده عن خالك
نور : في دي الحقيقة يا ماما دا وحد في شهر عسل يعني اكيد مشغول ..
رن التلفون : ترن ترن ترررررررررررررررررن
أم نور نقزت في مكانها و بسرعة راحت ردت على التلفون : الوووووو
حسن : يا احلى الوووووو عاملة ايه !!
أم نور : بخير يا خويا .. بسماع صوتك .. عامل ايه يا حبيبي
حسن : ههه شوية شوية علية .. الدرجة دي مشتاقة لي .. الله يستر اعلشان دا شهر كااااااامل ..
أم نور : ايوة الله يستر ها طمني عليك و على العروسة
حسن : كلنا بخير .. الف حمدلله .. جو باريس عجيب روعههههه
أم نور : عسى الله يسعدكم دايما
نور و هي تكلم أمها : هاتي التلفون أكلم خالي
أم نور و هي تكلم حسن : يا خالي أم لسانين عاوزة تكلمك
حسن : هههههههههه فيييييييين
نور : مالك يا خالي .. ها لا تنسانا .. اخاف قعدة الحبايب تنسيك الاهل
حسن : ايوة و الله يا بنت أختي ..
نور : اعطني خالتي أحلام بكلمها
حسن و هو ينادي أحلام : نور عاوزة تكلمك
أحلام : الوو سلام عليكم
نور : و عليكم السلام
أحلام : عاملة ايه يا نور
نور : تمام خالتي انتي عاملة ايه
أحلام : بخير تمام ..
نور : اذا خالي عمللك حاجة أو ضايقك .. اول حاجة تعمليها تتصلي علي وتقوليلي علشان أأدبهولك
أحلام : لالالال . دي الدنيا كلها مفيش عليها أحسن من جوزي
حسن و هو يكلم أحلام : قالتلك ايه أم لسانين دي
أحلام : بتقول اذا ضايقتني أتصل بيها علشان تأدبك
حسن سحب التلفون من أحلام : مع السلامة
و قفل التلفون في وش نور : ألوووو ألو قفل في شي
أم نور : تستاهلي ايه يابنتي الكلام اللي قلتيه دا
نور : يووووووووو سبيني .. عاوزة أروح أنام بكره أول يوم جامعة
أم نور : الله يهديكي يا بنتي

silver_moha 10-01-2009 02:00 PM

الحلقة السادسة

الجزء السادس

في مصر ( بيت ابو نور ) :

في الصباح

أم نور : قومي تأخري
نور : يا ماما بس خمس دقايق كمان
أم نور : يالله قومي بلاش دلع من نص ساعة عمالة تقولي هقوم بعد خمس دقايق
نور : في البيت دا محدش يعرف ينام شوية على بعض
أم نور : ومين قال لك تنامي متأخر
نور و هي عاملة حواجبها ^^ : مفيش حد .. الا الساعة كام دلوقت
أم نور : ثمانية و نص
نور : يالهوي أول محاضرة بتبتدي الساعة 9
أم نور : طب بسرعة قومي علشان تلحقي
نور و هي تنط من على السرير : اطمني دقايق

و قامت بسرعة راحت الحمام و لبست هدومها الجديدة و أخدت حاجتها في ايدها
و قبل ما تطلع من الاوضة وقفت قدام المراية تاني تشوف نفسها .. وخدت نفس عمييييييق وبعدها طلعت من الاوضة و نزلت للدور للي تحت ..

نور : يا ماما
أم نور : صباح الفل
نور : صباح الخير
أم نور : صباح الورد و الفل و الياسمين
نور بابتسامة رائعة : عاملة ايه يا غالية النهاردة
أم نور : أنا بخير طول مانتي بخير
نور : ه عملتيلنا فطار ايه
أم نور : عملتلك روتي بجبنة خديه معاكي كليه في العربية لان أبوك مستنيكي في السيارة
نور و هي بتبص في ساعتها : ياااه اتأخر ت أوي .. خلاص ياماما مسرسي بعد المحاضرة هروح الكافتيريا و هاكل أي حاجة

أم نور : براحتك يا غالية
نور : يالله استأذن باي
أم نور : باي باي



في العربية :

ابو نور : ما بدري كنت خليكي نايمة كمان شوية
نور : هههه صباح الخير يابو نور
ابو نور و هو معصب : صباح الخير .. يالله بسرعة اركبي .. عشان هوصلك الجامعة بعدين عندي اجتماع
نور : انشاءالله انشاءالله
ابو نور طول الطريق ساكت : ................
نور : مالك يا بو نور ؟
ابو نور : بفكر يا بنتي
نور : في ايه بتفكر يا بو نور
ابو نور : النهاردة هعقد صفقة مع شركة ابو فارس .. و هي من اهم الصفقات في حياتي
نور : الله يوفقك بابا
ابو نور : ويوفقك يا بنيتي .. أويدا وصلناالجامعة خلي بالك من نفسك
نور : انت تامر امر
ابو نور : ما يامر عليكي عدوك



في الجامعة :

يوسف : نوف انا هروح دلوقتي علشان محاضرتي هتبدا بعد 3 دقايق
نوف : اوكي وانا هروح اقعد في الكوفي شوب لحد ما تبتدي محاضرتي الساعة 10
يوسف : بس خلي بالك من نفسك
نوف : ما يحتاج توصي حريص
يوسف : نوف
نوف : نعم
يوسف : نور معايا في المحاضرة
نوف : ايوة معاك بس مش عارفه اتأخرت ليه
يوسف و هو يقول في نفسه : يارب خير ..
نوف : يييييييييييييه سرحت فـ ايه
يوسف : ها مافيش .. شوفي هناك أهي نور وصلت
نوف : أيوة هي
نور قربت منهم : السلام عليكم
نوف و يوسف : و عليكم السلام
نور : عاملية ايه
نوف و يوسف مع بعض : الحمدلله بخير
نور : ماعلش همشي دلوقت علشان عندي محاضرة
يوسف : محاضرة الأستاذ غازي
نور : ايوة
يوسف : يبقى انتي معايا في نفس الفرقة
نوف : مالك . انت سألتني قبل كده وانا جاوبت
يوسف : جاوبتيني بس كنت عاوز اتاكد .. مع السلامة هروح الحق المحاضرة
نور : حتى انا هروح الحق مع السلامة نوف .. هستناكي الساعة 11 في الكافتيريا
نوف : اوكي انا محاضرتي بس ساعة يعني اقدر أشوفك الساعة 11
نور : باي
نوف بلا حماس : باي
و اتجهت للكافتيريا اما يوسف و نور أتجهوا للمحاضرة ..

في قاعة محاضرة الاستاذ غازي ::

يوسف طول الوقت سرحان في نور .. و يفكر : انا احبها لازم اواجه نفسي بها الشىء .. احبها و الله احبها
نور انتبهمت للموضوع نفسه بس ما علقت لانها مش عاوزة مشاكل لها وصاحبتها ومش عاوزة تخسر صاحبتها


في المحاضرة كان أحمد قاعد بجنب فارس ( وكانوا مع بعض من الحضانة لحد الاعدادي وفي الثانوي كل واحد راح مدرسة )

فيوسف رسل له sms : أحمد ليه قاعد جنب الولد دا تعالى اقعد جنبي .. مالك
فجاوبه أحمد : سوري فارس .. انت جيت متاخر فانا قعدت جنب فارس
رسل له يوسف : ومالك انت وماله تتعرف عليه حتى تعرف اسمه
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]رسل له أحمد[/COLOR] : فارس كان اعز صاحب عندي قبل ما اعرفك .. بعدين افترقنا لانه راح لمدرسة ثانية .. يعني عشرة عمر
فرسل له يوسف : اهاااااا قلت كده .. خلاص حبيبي هشوفك بعد المحاضرة



فارس : ايه كل الرسايل دي
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: لأني مبسوط قوي علشان شفتك ونرجع لأيامنا الحلوة
فارس بضحكة ما تنسمع : حتى انا .. يا ما ايام قضيناها وية بعض بالحلوة و المرة
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: ايوة والله ربنا مايحرمنا من بعض
فارس : آمين .. أحمد شوف البنت اللي لابسة قميص أحمر هناك
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: ايوة شفتها دي نور
فارس : أسمها نور
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: ايوة
فارس : انت تعرفها
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: لا بس هي صاحبة أخت صاحبي
فارس و هو عامل حواجبه ^^ : مالك تحب حتى تعرف صاحبة اخت صاحبك
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: ما اقدر أخبي عليك شىء الصراحة ايوة أنا بحب
فارس : مين ؟
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: صاحبة نور .. اللي هي أخت صاحبي
فارس : تمام نقول مبروك
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: مبروك ايه دلوقت انا لازم اكمل دراستي و اشتغل بعدين افكر في الزواج .. بس تعالى قولي هنا ليه انت بتسألتني عن نور
فارس و هو سرحان : مش عارف من اول ما شفتها حسيت باني اعرفها من زمان ..
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد [/COLOR]: يعني ابيه .. بتحبنها ؟
فارس : تقدر تقول حب سريع و لا من طرف واحد
[COLOR="rgb(139, 0, 0)"]أحمد بحزن يقول في نفسه [/COLOR] : اعز صدقائي بيحبوا نفس البنت .. يادي الواقعة .. ربنا يستر



ياترى ايه هيحصل في الحلقة اللي جاية
تابعو معانا علشان نشوف ايه اللي هيحصل بين فارس و أحمد

_kato_ 10-01-2009 02:06 PM

قصه جميله بس كبيييييييييييييييييييييييره


الساعة الآن 01:47 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.