قديم 06-12-2010, 11:26 AM   #3

mosmar
عضو نشيك

• الانـتـسـاب » Mar 2008
• رقـم العـضـويـة » 17572
• المشـــاركـات » 57
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
mosmar صـاعـد

mosmar غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MODY505 عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
اولا لازم اشكرك انك جوبت على السؤال اصلك راجل محترم بس معلش تعاله على نفسك وعاملنى على انى اهبل لان بجد كل اللى انت عمله ده ومفيش فائده فى البوت وللاسف انا مش بعرف ارفع الصور فخليك معايا شوايا معلش
نيجى لضبط ال <AutoQuests> انا عندى بتاع 15 كويست ومعا ذلك اخذت البوت على اد عقلو واضفت من قائمه ال <Quest manager> ال3 كويستات <Hunt Spider camel&Hunt darksandman&Hunt blood sand man> على اساس انه يعمل ال 3 كويستات فى ال3 Train place تمامووز كدا يعنى مفيش للبوت حجه ولا حتا كوستات زياده تلغبطوو وكده (عملت ال 3 كويست ل 3 trainplace) طبعا الموب ال3 فى طريق واحد زى ما انت عارف وانا قصدى انه يخلص ال<spider CameL "train place 1" > يروح على < dark sandman "trainplace2"> وبعد كدا <blood sandman
"train place 3"> ويفضل فى ال Blood sandman لحد ما يرجع ال Town 4 repair يسلم ويجدد طبعن انا عامل ذى ما انتا عامل فى الصوره بالضبط وعامل delavery when back to town ومعلم على rep Quests اظن انا كدا تمام اوى لحد هنا
نيجى على ال train place روحت بايدى الموب وضبطت ال coords بتاعت ال3 موب ل ال3 train place بردو ده مفهووش مشكله لحد دلوقتى
المشكله باه يا سيدى فى حاجتين
1) فى <autoQuests> تحت ال open Quests manger فى اختيار ما بين < TP active OR TP1 OR TP2 OR TP3 > طيب من فين انا عامل 3 كويست وهختار هنا حاجه واحده بس والقائمه دى بتاعت ايه اصلن
2)فى ال <Train place> بعد ما ظبط ال 3 اماكن فى علامه active ودى مش بتتشال دى لازم تكون موجوده معا واحد من ال3 اماكن طيب ايه يعنى المطوب منى ايه بس

اللى انا ملاحظه انى بعد ما عملت الكلام ده وخليت علامه ال active معا ال TP1 مثلا الاقى البوت يرووح ال TP1 بس وحتى لو خلص الكويست يفضل شغال
دا غير مثلا انا مظبط ال TP1 فى ال spider cameL ورجعت الTown وخليت المره دى علامه ال active معا TP3 مثلا واعمل start الاقى البوت راح TP3 بس ويفضل هناك ع طول وده معناه انه بيروح ال TP اللى عندوو علامه active بس و ال 2 TP التانيين ولا اكونو شايفهم
انا عارف انى اتكلمت كتيير بس والله مش بعرف ارفع الصور معلش يا جميل استحملنى وياريت بس قبل ما تجاوب تجرب الكلام ده قبل ما ترد عليه بالله علييك وخد وقتك اهم حاجه نوصل هواا يعنى ال sbot هيطيير ::D

انشاء الله هنوصل لحل بس ياريت بعد اذنك تكتبلي الـ X Y Z بتاع كل Train place لوحدو علشان اكون معاك في الصور واجرب فعلي علي الكونفج بتاعك