الجزء الثاني
الحاج : طعم الفول ده غريب ياااااض , بس حلو جوي جوي جوي
أنا : طيب كل إنت أنا مليش نفس انا نازل
الحاج : في 60 سلامه تاخدك
أنا : ؟!
الحاج (من البلكونه) : خدي يا بت , خدي اقول لك , خدي اطلعي
البنت : هف , عايز ايه الراجل ده , اما اشوفه ده زي ابويا
الحاج : خدي خشي
البنت : نعم ؟
الحاج : بسرعه بدل ما أتغاشم عليكي
البنت بخوف : طيب طيب
الحاج (بالتليفون) : لو شفتك في البيت النهار ده هولع فيك بجاز نضيف
أنا : ليه يا حاج ؟
الحاج : إنت معندكش دم ,, أبوك مع أمك ,, يبقى ليه
أنا : هههههههه أمي ماتت يا حاج
الحاج : إخرس عيل معندكش ربايه
أنا : إيه يا حاج مالك
الحاج : قلة أدب (وقفل في وشي السكه)
الحاج : تعاليلي يا قطة
(وطبعا هي ولا قطة ولا حاجه والحاج مش أول واحد يقول لها كده

y.png" border="0" alt="" title="Competitive

y" class="inlineimg" />)
البنت : يوووه , وتقول لي هتغاشم وكلام مش مفهوم كنت قول انك كده من الأول بس خلص بقى علشان عندي شغل
أنا : إفتح يا بابا افتح يا حاج افتح افتح افتح افتح افتح افتح افتح افتح افتح افتح افتح افتح
الحاج : إييييييييييييييييييييييييييييييه يا إبن المجنونه إنت وأمك ... مش عارف أنام شوية في البيت ده
البنت : وإنت جايبني علشان ننام ؟
الحاج : أمال ليه يا شلبية ؟
البنت : شلبية مين يا عم إنت العنون غلط سلام
(البنت بتفتح الباب)
أنا : لا ,, لا ,, لا ,, أبويا ,, وإنتي لا لا لا
البنت : متفهمش غلط يا حبيبي ده انا كنت بساعد بابا
الحاج : كذابه يابني دي غرغرت بيا
البنت : يا راجل حرام عليك افتكر
الحاج : أه أه إفتكرت , بص يابني انا كنت بأكل طبق الفوول الى في إيدي العظيم الى انت عملته ومليان حاجات غريبة كده
فجأه لقيتها بتخبط بتقول لي , الحاجه شلبيه موجوده , قلت لها الحاجه شلبيه مين العنوان غلط , قالت لي افهم العنوان صح ودخلت غرغرت بيا
أنا : لا يا راجل ؟!
الحاج : طبعا , شكلي وسيم

.gif" border="0" alt="" title="Bbe

" class="inlineimg" />
البنت : .... إنت مصدقه يا قمور انت
أنا : قمور ؟! بتقول لي يا قمور هههههههه إنتي مرتبطة
البنت : مش كتير يعني هما 10 او 20 واحد
أنا : يا ستي هم دول حاجه ممكن ابقى ال11 او ال21 ؟
الحاج : وأنا بلا فخر أعلى رقم 12 و 22 ؟
البنت : ماشي ماشي موبايلات بقى سلام
أنا : يلا يا حاج إرزعني بسرعه
الحاج : حاضر (وضرب بالألم)
أنا : إيه يا حاج !! إرزعني رقم الموبايل
الحاج : إبقى وضح بعد كده علشان انا مش بفهم بطريقتك دي
أنا : طب يلا
الحاج : يلا ايه ؟
أنا : رقم الموبايل
الحاج : موبايل مين
أنا : موبايل البنت !!
الحاج : مش معايا
(أنا & الحاج) : يا شلبييييييييييييييييييييييييييييييييييية
ونزلنا جري وراها الشارع
لقيت في وشي الناس بتوع الصنف إياااااه
أنا : ينهار أبيض , يا محاسن الصدف ,,
أنا (بأعلى صوت) : يا أهلا يا أهلا بتجار مارئة البط .. يا أهلا يا أهلا , يا أهل الحته الناس دول بيبيعوا مارئة بط بأرخص أسعااااااار
الراجل : ابوس ايدك متفضحنيش يا عم ابوس مارئتك
الحاج ( بعلو صوته ) : هما دول بتوع البانجو ؟
الراجل : يا عم لازم تعلي صوتك ما انا هنا اهه
البنت : خد يا معلم الواد ده كان بيحاول يـ ................
أنا : إنتي معاهم يا شلبية ؟
البنت : هتقول لي شلبية برده
الحاج : إزيك يا شلبية وحشتيني تصوري كنا نازلين ندور على حد مش فاكر مين بس لاقيناكي يلا تقضي الغرض تعالى معايا
الراجل : واخدها على فين يا عم
الحاج : بس يا بتاع البانجو خليك في حالك
الراجل : انا مش عايزها اصلا خدها ايكش تولع انت وهي
أنا : بابا ؟
الحاج : كلم يا بابا
أنا : إنت بابا
الحاج : انا رئيس جمهورية الحته دي كلها يااااااض
أنا : ماشي يا عم خلاص بس انت ناسي اني عندي امتحانات الاسبوع الى جي
الحاج : اه اطلع قدامي لازم أستغل الإسبوع ده علشان اطلع طاقتي فيك
أنا : يارتني ما فكرتك
الحاج : صباحنا إشطه
أنا طبعا واد دحيح وشغال ع الكتاب 24 ساعه × 24 ساعه
وسهرت لحد الساعه 5 الصبح مذاكرة
أنا : خلاص مش قااااااااادر ( خ خ خ خ خ خ خ ز ز ز ز ز ز )
الحاج : إصحا ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااض
أنا : إيه ليه فيه ايه مين ؟
الحاج : لا ابدا كنت بجرب صوتي الساعه 5 بيبقى عامل ازاي .. خش يلا غير هدومك ونام
دخلت على رغبة الوالد ونمت في الحمام
واما صحيت
أنا (مش شايف اي حاجه) : أنا مش شايف حاجه انا مش شايف حاجه انا اتعميت لا لا لا انا اتعميييييييييييييييييييييييت
ووقعت على حاجه في الأرض
الحاج : إتعميت إيه يا إبن الهبله ده النور قطع
أنا : هيييييييييه بجد انا حي انا حي
الحاج : يلا البس شكلها ليله سوده عليك ...
أنا : ليه يا حاج ؟
الحاج : إنت في سنه كام ؟
أنا : أولى ثانوي بلا فخر او فشخرة
الحاج : بتذاكر في كتاب أولى أعدادي ؟؟
أنا : إيه ؟؟ الإمتحان بعد ساعتين وجي تقول لي دلوقتي
الحاج : إخبط دي
أنا (وبمد ايدي وباخدها واحطها في جيبي) : برشام لا لا حدا الله البتاع ده اتصادر خلاص
الحاج : ايوه بس قبل ما يتصادر يترص في ورقة الإجابة
المراقب : .......................
يوم الإمتحان :D
