قديم 13-08-2012, 05:48 PM   #1

™ luffy-san ™
عضو لامع

الصورة الرمزية ™ luffy-san ™

• الانـتـسـاب » Mar 2012
• رقـم العـضـويـة » 99586
• المشـــاركـات » 1,431
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 202
™ luffy-san ™ جـيـد جـداً™ luffy-san ™ جـيـد جـداً™ luffy-san ™ جـيـد جـداً

™ luffy-san ™ غير متواجد حالياً

912  

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ™ luffy-san ™

افتراضي job(كيفية عمل item الخاص بjob)

انا جبت النهاردة موضوع كويس مع شرحى انا و صور من مجهودى بأذن الله يعجبكم

أزى تشترك
اولا انت اما بتفتح الأكونت بتاعك على أختيار الشخصية هتلقى كلمة أسمها select job هتختار يا تاجر(trader or hunter) او حرامى ^^(thief)
على حسب الجون انا كنت تاجر و دى الصورة

1-تشترى بدلة على حسب انت male or female ch or eur

2-تعملك أسمة شهرة (alias(

3-نبدأ نجمع specaility box دا بيقع من الوحوش العادى و انت بتتلفل تلمهم (مع العلم لزم تفتح سكيلات
المهنة ماشى)

4-بعد ما تلم الصناديق تروح تانى عندى التاجر لو مكنتش عايز تعمل تجارة زى ايام زمان و دى أحسن
بتجيب أحجار كتير و تختار 6 و تروح توصل الحمولة لهوتان hotan (لزم تلبس البدلة بتاع الجوب وتنزل الحيوان ^^ البتشيل علية) و اما توصل تختار 7 اما لو مكنتش عاروز تتعب هتاخد بردة بس قليل أختار 4 و بعدين 30 دقيقة كدا اوا أكتر أرجع و أختار 5 و هتاخد معرفش كام بقى ^^

5-هيجيلك بعد كدا الأحجار (لو انت تاجر هيبقى أزرق و لو انت حرامى هيبقى أسود ^^ ) بتتبدل عادى لو انت ليك صاحب thief بدل معاة يا برنس و أعمل كدا

معلش انا ملقيتش حد أبدل معاة حجر أسود

بعد كدا اما تحط 2 نوع من الأحجار تتك على craft all هيطلعلك 5 أنواع من الأحاجر المشرقة
lowest-low-meduim-high-highest

6-بعد كدا لزم نجيب اللأداة النحولها للبس او سلاح من حاجة أسمها ticket وهنبدلها بالأداة من عند magic pop gori فى اى ميدينة زى الصورة دى

7- بعد كدا هنفتح الكرافت تانى و لو انت تاجر trader or hunter هتختار على حسب نوع الأداه سلاح ولا لبس ولا أكسسوار و كمان للحرامى thief

8-نختار التكوين على حسب نوع الأداة انا أختارة hunter armor و فتحت التافذة التى تحتوى على أسم الأجداة التى أمتلكها ^^

9-بعد كدا أشطة اللبس بقى جميل و هيتلبس بس على حسب اللفل بتاعك in job لو لفل 120 فى الجوب هتلبس اى أيتم و على حسب الفل بقى زى الصورة دى

شكر خاص لكل من ساهم و ساعد فى هذا الموضوع
‏Mostafa_™ and VietGuyZ_™

و أنشاء الله بخصوص alchemy for job
اما أجربها هعمل موضوع على شان أبقى متأكد 100%
و لاسلام ختام
و السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

توقيع ™ luffy-san ™ :

إعلانات google