قديم 26-04-2013, 03:48 AM   #7

osama mansour
عضو مجتهد

الصورة الرمزية osama mansour

• الانـتـسـاب » Jan 2009
• رقـم العـضـويـة » 48069
• المشـــاركـات » 182
• الـدولـة » مصر
• الـهـوايـة » ☜ღ™Professional~Computer™ღ☞
• اسـم الـسـيـرفـر » Centaurus
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 90
osama mansour جـيـد

osama mansour غير متواجد حالياً

65  

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى osama mansour

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedzizoa عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
لو انت على شبكة مثلا وواحد تانى متحكم فى السيرفر الرئيسى ببرنامج ميكروتك ومحدد جهازك عن طريق الماك ادريس
يقوم النت يشتغل عندك انت بس
ولو جبنا جهاز تانى وشغلناه على نفس الخط بنفس اسم الدخول والباسورد برضه مش حيرضى يشتغل عشان الماك ادريس متغير
والجاهز الوهمى ده يعتبر جهاز تانى وكمان فى الديفولت بتاعه بيبقى واخد ماك ادريس تانى خالص غير الجهاز الاصلى
فيقوم سيرفر ميكروتك مش يتعرف على الجاز ده
يقوم يفصل النت

واظن انى وضحت ان الماك ادريس بتاع الوهمى يكون شبه الماك ادريس الحقيقى (مش العكس)
انا عاارف الطريقة بس فى ميزة فى ال vmware عن اما تدخل جهاز تانى على النت بنفس اليوزر
ايييييية الميييزة دى بقى وهيا زى ما قوولت nat فى اعدادات الجهااز الوهمى ودى بتدخلك على النت اكنك على الجهااز الاصلى
يعنى بتخلى الجهازين اكنهم جهااز واحد
طيب اما بقى لو عمل host ودخل ماك ادريس بنفس الماك ادريس بتااع الجهاز الاصلى دى هتعمل حاجة اسمها كونفليكت على اليوزر مع السيرفر
يعنى ايييييية يعنى هتدخل نت عاادى بس مش هيكووون بنفس الكفاائة اكنك كدة قااسم السرعة على الجهاازييين والسيرفر اللى معموول فى الشبكة قااعد يبوظ النت هنا وهنا لان السيرفر فى انتى للحكاية دى
الحكاااية دى كنت بعملها فى اول طرييقى فى السرقة
لكن الحمد لله وبفضل الله دلوقتى معاايا كل يوووزراات وباسوردات الشبكة اللى انا موصل عليها تحب اجييبلك اللستة اللى عندى
ويااريتها يووزراات بس انا صممت برنامج لإدخال اليوزر والباسوورد اوتوماتيك لو انا بحمل حاجة من النت والراجل خرجنى برة السيرفر يدخل اوتوماتك علشاان التحميل ميقفش
ياترا هيكوون فى حاااجة حلوة تانية ولا ايييية :D
كدة شكلها مش هتبقى فرخة كدة ممكن تخش فى 2 كيلو كبااب :D

التعديل الأخير تم بواسطة osama mansour ; 26-04-2013 الساعة 04:07 AM