حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_tusk_04/01/2024

hossam_02_03_2023

END 14/6/2024

END 15/05/2024_9699

DIablo-END 14/05/2024

27/5/2024

END_27/05/2024

END 2/06/2024

ID:102_02/06/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

ID:105_10/06/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END_tusk_04/01/2024

END_Ibrahim_Abde_05/05/2024

END 14/6/2024

END_27/05/2024

END ID:101_17/05/2024

27/5/2024

Eslam-END 14/05/2024

END 2/06/2024

ID:102_02/06/2024

END 19/06/2024

END 19/06/2024

END 22/08/2024

الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 

شـريـط الاهـداءات

موضوع مغلق

قديم 02-01-2012, 03:24 AM   #1

Solitary
كبار الشخصيات

الصورة الرمزية Solitary

• الانـتـسـاب » Jun 2010
• رقـم العـضـويـة » 71359
• المشـــاركـات » 11,171
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر » No Server
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 11
Solitary صـاعـد

Solitary غير متواجد حالياً

1  

افتراضي اسباب السرقه إلى من غير سبب ..

من غير بدايات .. احنا موضوع السرقه الى قولتلكم عليه وصل ل 5 صفحات فى ريف 6 وانا متابع معاهم وبارد معاهم وباتناقش معاهم بمشاكلكم انتوا .. عشان انا ماتسرقتش

المهم

توصلنا لشوية اسباب او نقول شوية احتمالات من كل مشاركات الناس الى شاركت هناك وهنا .. وهى

1- اسباب اللعبه نفسها,
اول سبب وهو SQL injector زى لو حد فاكر ايام ديجرى 9 او 8 اما كان نفس الحوار حصل بسبب ان فى ناس بتعمل حوار برمجه كده وبتفتح لينك بينه وبين اكونتك وبالتالى بتعرف الباسورد ..
والحوار ده بيتم عن طريقين .. انك تدخل exchange مع حد ماتعرفوش او تعرفه الحقيقه مش بتفرق .. او تدخل stall من بتوع ( item free ) ويفضل يغير السعر من 1 جولد ل 100 مليون وفجأه يقفل ال stall .. او انك تكون فى ال stall وصاحبه يقفله فجأه من غير سبب .. او انك تشوف ايتيم واقعه على الارض فى المدينه وتجرى عليها تاخدها .. طبعآ مش كل الناس بتعمل كده بس اهو سبب ويمكن سبب رئيسى ..

تانى سبب من اسباب اللعبه هى ان فى هاكر ( database injector ) وده بيخلى الهاكر ببساطه يبدل الباسورد بتاعك بباسورد تانى والايميل لايميل تانى من غير مايعملك اى حاجه ولا لايميلك الضامن حاجه .. وده يمكن يكون سبب سرقة الناس الى قالت " الايميل الضامن ماتسرقش ولكن الاكونت نفسه اتشال من عليه الايميل الضامن ده ) طبعآ لو انت متأكد انك حطيط ايميل ضامن اصلآ .. وده ممكن بردو يكون غلط عشان لو ده حصل مش 10 ولا 20 ولا 90 حتى الى هايتسرقوا بس .. لا دول هايبقوا بتاع 100 ولا 130 الف لعيب واكونت ..

ثالث سبب هو انك تكون بتلعب سيلكرود ار .. وده برضو هانقول انه مجرد احتمال وان joymax بتسرقك فى سيلكرود العاديه عشان تروح تلعب سيلكرود ار .. وده سبب او نقول احتمال سرقة الناس الى اتسرقت فى الجولد واللبس بس مش الاسلحه او باقى الحاجات برغم انها ليجيند +12 زى _SomeOne_ فى تروى .. وزى ما thepowerlevel.com اتسرقت فى 30 مليار من كل سيرفر من كام اسبوع او شهر باين, وقالوا ان الموقع كله اتسرق وسرقوا اكونتات ناس بنفس الايميلات الموجوده على موقعهم دلوقتى برغم ان كلنا عارفين ان thepowerlevel.com بتدفع فلوس ل joymax وبتديهم نسبه من ارباحها ..

2- اسباب البرامج والهاكات وال keyloger والكلام ده
اول سبب طبعآ ان حضرتك نزلت برنامج مش موثوق فيه او دخلت موقع ( اباحى ) ونزلت فيديو منه او فلاشه فيها برامج متفيرسه او هارد او خدت برنامج من اى حد صاحبك من الياهو .. وده مش محتاج اشرحه لإنه ببساطه بينزلك keyloger وبيشوف باسورداتك كلها منهم باسورد الايميل الضامن وباسورد الاكونت .. وطبعآ انك تكون بتلعب سيلكرود ار او سيلكرود العاديه ونزلتلها باتش من اى حته غير هنا او الموقع الرسمى

ثانى سبب وهو الاسبوت والاى بوت وفيروسات برمجتهم.. معظم الناس هنا وخصوصآ الى شغالين بالاى بوت معندهمش antivirus او عندهم بس مقفول 24 ساعه عشان يقدروا يشغلوا البوت عشان طبعآ فيروسات البرمجه .. بس السذاجه بقى ان كل اصدار جديد للبوت انت بردو بتنزله وال antivirus مقفول او مش موجود وده غلط, انت بكده الفيرس القديم الى كان موجود لسه فى جهازك + الفيرس الجديد ومن كتير مانت بتفتح مواقع ويمكن بتفتح كمان مواقع اباحيه فى بعض الموقع بتحتاج التجسس عشان تعرف ال ip عشان تظبط لغتهم عليك زى جوجل نفسه .. فمن كتر المواقع دى نزلك malware و/أو spyware ومن كتر مانت بتعمل الغلطه دى الفيروسات دى عملت ( باب خلفى ) من جهازك وببساطه نزلك keyloger او حتى البوت نفسه بيبقى كده من فيروساته ومن فيروسات التصفحه .. نفس الكلام بالنسبه للاسبوت

ثالث سبب وهو غبائك .. او نقول سذاجتك عشان ماحدش يزعل, وهو ان حد يكلمك ويقولك الموقع ده بيدى سيلك وتدخل بال id,pw بتوعك .. او ان حد يكلمك ويقولك انه GM برغم ان لو كلامه ازرق وبتصدقه ولو طلب id,pw بتديهمله مع انه مش محتاجهم لو عايزهم هايجبهم وده عشان الى بيكلمك واحد لعيب عادى مش حرامى .. ودى بج هاوضحها فى اخر الموضوع .. او انك تكون بتلعب كروس فاير ولا ولف تيم ولا كومبات ارمز وتنزلها هاكات ضرب وكده و يا بيبقى هاك نضيف مع شوية فيروسات برمجه زى الى بتنزل مع البوت وقلنا عليها فوق يا بيبقى هاك بمعنى هاك = keylogger .. يا طبعآ اهم سبب انك مصاحب واحد وواثق فيه وظبطك تديله البيانات يسرقك .. ويقولك مش هو ( قالوا للمصريين احلفوا ) ..

رابع سبب هو انك خليت حد يشحنلك سيلك صاحبك ولا بتاع او اشتريت جولد بسيلك والى شحنلك السيلك طلب ال id,pw بتوعك .. او بتشترى الكارت وتروح سيبر تشحنه .. او بتدخل من سيبر على اكونتك وتلعب بيه او حتى بتدخل الموقع بس .. او حتى الويندوز يقع وتاخد الكمبيوتر تنزله سيبر وتقوله حطلى ويندوز ..

خامس سبب ان معظم او نقول اغلب الناس بتعمل ايميل ضامن على اكونتاتها .. بس الايميل ده مش بيبقى مجرد ايميل ضامن لا, دول بيستخدموه فى المحادثات واضافة الناس ألخ .. وده بيكون هدف سهل للى عايز يسرقك

وأهم سبب انك مخلى باسورد الياهو بتاعك على باسورد الاكونت او id الياهو على id الاكونت او باسورد الاكونت سهل جدآ او الفيس بوك يكون ب id الاكونت .. او حتى بباسورد الاكونت
واخر سبب
هو انك تكون فى شبكة نت ويكون فيها حد بيلعب سيلكرود ويبعتلك برنامج تجسس ويظبطك .. او حتى انت الى تاخده منه بكامل وعيك

طبعآ مش محتاج اقول ان الاسباب دى مجرد احتمالات .. الحلول تحت ..
  • ماتدخلش exchange مع حد,
  • ماتلمش حاجه من على الارض لو حد موقعها فى المدينه,
  • ماتدخلش ستال مده طويله ولو دخلت وصاحبه قفله اطلع ,
  • ماتنزلش برامج ماتعرفهاش,
  • ماتدخلش بأكونتك اى مواقع من الى بتنكتب فى جلوبلات,
  • ماتديش الباسورد لحد لو ابوك طلبه منك قوله لا,
  • ماتعرفش حد ايميلك الضامن,
  • ماتعرفش حد اذا كان ايميلك الى انت بتكلمه منه معمول ايميل ضامن لاكونت سيلكرود ولا لأ,
  • ماتقولش لحد ال ID ,
  • ماتستخدمش الايميل الضامن فى محادثات ولو انت بتعمل كده ادخل غيره وحط ايميل لوحده يبقى لسيلكرود بس,
  • اى حد يكلمك يقولك هو GM بس لون كتابته ازرق اشتمه بالام وماتسمعش منه لو قالك ايه ولا تاخد حاجه منه ولا تديله حاجه,
  • ماتفتحش اكونتك فى سيبر,
  • ماتدخلش موقع اللعبه وتدخل باكونتك او تشحن عليه سيلك من سيبر,
  • ماتفتحش سيلكرود ولا الموقع على جهازك لو مافيش عليه antivirus,
  • ماتاخدش صور ولا فيديوهات ولا برامج ولا اى حاجه من اى حد من صحابك على الياهو خصوصآ لو بيلعب سيلكرود, ماتعرفش ال IP بتاعك لحد,
  • ماتدخلش مع حد شبكة نت ولو انت فى شبكه فيها حد بيلعب سيلكرود سيبها,
  • ماتحطش ويندوز مش معروف مصدره,
  • ماتنزلش الكمبيوتر عند سيبر فيه سيلكرود وتقوله حطلى ويندوز,
  • ماتشحنش سيلك بجولد من اى شركات جولد, ولو هايحتاجوا الid,pw بتوعك اعمل شخصيه لفل 1 وخد عليها السيلك,
  • ماتنزلش ويندوز من اى سيبر, روح محلات صيانه او شركات صيانه كمبيوترات,
  • ماتنزلش ويندوز من اسطوانه حد ولا فلاشة حد, ب 5 جنيه من اى محل صيانه يعملك اجدعها ويندوز,
  • ماتخليش باسورد الياهو او باسورد الفيس نفس باسورد اكونت سيلكرود,
  • ماتخليش اسم اكونت الفيس نفس id اكونت سيلكرود,
  • ماتخليش جهازك من غير antivirus ولو بتزهق من التدوير على سريال وكده استخدم افاست او افيرا دول ببلاش,
  • كل شهر مثلآ حط ويندوز جديد .. وكل ما ينزلك نسخة بوت جديده امسح القديمه واعمل سكان وامسح الفيروسات قبل تشغيل الجديده,
  • لو انت شغال فاير فوكس ماتنزلش اى add-ons عشان بتعمل بجات فى الجهاز وفى التصفحه ومنها بيكون سهل اختراقه,
  • ماتعرفش ال ip بتاعك لمخلوق ..
  • يوم الاثنين الساعه 12 كده او 1 الفجر بتوقيت مصر, اطفى اعمل سكان على جهازك واطفيه ونام, منها تريح الجهاز ومنها مايبقاش فى مخاطره ان يجيلك بلوك بسبب البوت ( لو فى GM موجود يعنى ) ومنها ان ماتبقاش موجود لو فى هاكر بيدور على ضحيه ولا حاجه,

بالنسبه للبوتات .. ماتكتبش فى بحث جوجل اسم موقع البوت, لو عارفه اكتبه فى المتصفح مش عارفه تعالى هنا وادخل قسم البوت ونزل منه اخر اصدار او قولى وانا هارفعلك اى بوت على اى سيرفر ..
وأهم سبب هو انكككككككك ماتصدقشششششششششش مصرىىىىىىى فى اللعبه دى

ولو حد عنده حلول تانيه ياريت يلاغينى ..

بالنسبه للحركه بتاعت الناس الى بتكلم الناس تقولهم انهم GM وهات بيانات الاكونت وبتاع .. فهنا هتلاقى الشرح

http://www.silkroad4arab.com/vb/showpost.php?p=3783638&postcount=1
و شوف دى كمان ..
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

فى النهايه احب اوضح تانى .. ان دى مجرد احتمالات منى انا وkyle ادمن ريف6 ومن الشخص صاحب الحوار ده كله RedBlueGreen وده مشرف فى ريف6 وبيلعب معانا فى تروى باكرر تانى .. دى احتمالات مش حاجه مؤكده لسه ماحدش عارف السبب الرئيسى فعلآ ,,

تحذير بس بسيط ^^ .. إلى هايخرج عن نطاق النقاش هاياخد مخالفه, عشان الحكايه مش ناقصه:dots:

شكرآ للكل وربنا يعوض عليكم ياإلى اتسرقتم

توقيع Solitary :

Kein Mensch stirbt als JUNGFRAU, den das LEBEN FICKT JEDEN !

إعلانات google

قديم 02-01-2012, 03:41 AM   #2

TheHardestPart
عضو مجتهد

• الانـتـسـاب » Mar 2010
• رقـم العـضـويـة » 70295
• المشـــاركـات » 178
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
TheHardestPart صـاعـد

TheHardestPart غير متواجد حالياً

و الله برنس و ربنا يستر لأن انا محلتيش غير اكونتين و لو اتسرقو باي باي سيلك روود

ربنا يسترها علينا و عليك يا باشا

توقيع TheHardestPart :

server:Hera
Chars:wiz/cleric+wiz/bard
lvl:111+111

soon 120

قديم 02-01-2012, 05:37 AM   #3

HoaxBoii
عضو مشارك

• الانـتـسـاب » Nov 2011
• رقـم العـضـويـة » 93531
• المشـــاركـات » 6,840
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر » Aries
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 3619
HoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدود

HoaxBoii غير متواجد حالياً

2628  

ربنا يستر
بس ليه انا لما دخلت على الموقع الى انتا حاطه الانتى فيروس حجزه و قالى موقع خبث تم حجزه ليه يا برنس ؟؟

قديم 02-01-2012, 06:58 AM   #4

black_dove
عضو نشيك

• الانـتـسـاب » Aug 2010
• رقـم العـضـويـة » 72701
• المشـــاركـات » 87
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
black_dove صـاعـد

black_dove غير متواجد حالياً

يا سوليتاري يا جامد يا حبيبي :d:d

انا الحمد لله لغاية دلوقتي تمام و ربنا يعوض الناس الي اتسرقت

و عجبتني الحتة دي :d

ماتديش الباسورد لحد لو ابوك طلبه منك قوله لا,

قديم 02-01-2012, 12:36 PM   #5

Solitary
كبار الشخصيات

الصورة الرمزية Solitary

• الانـتـسـاب » Jun 2010
• المشـــاركـات » 11,171
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 11
Solitary صـاعـد

1  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thehardestpart عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
و الله برنس و ربنا يستر لأن انا محلتيش غير اكونتين و لو اتسرقو باي باي سيلك روود

ربنا يسترها علينا و عليك يا باشا
يارب .. شكرآ لردك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoaxboii عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
ربنا يستر
بس ليه انا لما دخلت على الموقع الى انتا حاطه الانتى فيروس حجزه و قالى موقع خبث تم حجزه ليه يا برنس ؟؟
موقع ايه يا حج ؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة black_dove عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
يا سوليتاري يا جامد يا حبيبي :d:d

انا الحمد لله لغاية دلوقتي تمام و ربنا يعوض الناس الي اتسرقت

و عجبتني الحتة دي :d

ماتديش الباسورد لحد لو ابوك طلبه منك قوله لا,
هههههههههههههه, شكرآ لردك

توقيع Solitary :

قديم 02-01-2012, 01:15 PM   #6

khaledrafaat
عضو فعال

الصورة الرمزية khaledrafaat

• الانـتـسـاب » Dec 2011
• رقـم العـضـويـة » 96486
• المشـــاركـات » 320
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 75
khaledrafaat جـيـد

khaledrafaat غير متواجد حالياً

315  

ياجدعان دى لعبة ............. الهاكرات اللى بتتكلم عنها دى ناس محترفة اللى بعملوها مش عيال بتلعب سلكرود

كمان منا عندى ايبوت وانتى فيرس و spy war يعنى انسى انوا يكون ibot

مشكلة السرقة دى قديمة والخايب اللى بيتسرق لمواغزة يا رجالة بيبرر لنفسوا خبتوا ويقول دا هاكر جامد محدش يلومنى

كمان تبقى اغبر فكرة ان سلكرود تسرق اكونتات عملاءها طب مهو اللى 115 full legend +12 ده عمرو مهيبدا من الاول ويبقى لفل 1

يا جدعام ربنا عرفوه بالعقل

وكمان اية متصدقش مصرى دى !!!

مكنتش لعبة تخلينا نقوم على بعض

توقيع khaledrafaat :

قديم 02-01-2012, 01:36 PM   #7

Solitary
كبار الشخصيات

الصورة الرمزية Solitary

• الانـتـسـاب » Jun 2010
• المشـــاركـات » 11,171
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 11
Solitary صـاعـد

1  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledrafaat عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
ياجدعان دى لعبة ............. الهاكرات اللى بتتكلم عنها دى ناس محترفة اللى بعملوها مش عيال بتلعب سلكرود

كمان منا عندى ايبوت وانتى فيرس و spy war يعنى انسى انوا يكون ibot

مشكلة السرقة دى قديمة والخايب اللى بيتسرق لمواغزة يا رجالة بيبرر لنفسوا خبتوا ويقول دا هاكر جامد محدش يلومنى

كمان تبقى اغبر فكرة ان سلكرود تسرق اكونتات عملاءها طب مهو اللى 115 full legend +12 ده عمرو مهيبدا من الاول ويبقى لفل 1

يا جدعام ربنا عرفوه بالعقل

وكمان اية متصدقش مصرى دى !!!

مكنتش لعبة تخلينا نقوم على بعض
انا مش هارد عليك طالما انت بتتعقب على الحاجه الى تهمك فقط بس هارد على

اقتباس:
مش ملاحظ ان الناس فعلآ بتعمل كده ؟ مش ملاحظ ان الناس الى عملت ال +12 مادفعتش فلوس فى ال + ده عشان تزعل عليها ؟ مش ملاحظ ان كله او معظم الناس فعلآ بيسيبوا اللعبه الاصليه ويروحوا ار عشان يا هُبل يا عُبط مش فاهمين ان سيلكرود ار بعد لفل 70 بتبقى هى هى سيلكرود العاديه .. مش ملاحظ ان بردو معظم الناس الى معاهم ال +12 ليجيند بيبعوا اكونتاتهم على thepowerlevel ؟ لو انت معاك اكونت اسبوت روح الموقع شوف الى بيتقال ولو بردو بتعرف تقرأ انجليزى اتفضل هنا

يعنى من غير كلام كتير وتقول مش ibot ومش بتنجان انا ماقولتش ال Ibot بيسرقهم ولا بيسرقكم انا قلت الاسبوت والاى بوت فيروساتهااااااا اما بتتراكم فى الجهاز بتعمل ابواب خلفيه

ارجو انك تكون استوعبت .. بالنسبه ل" ماتستأمنش مصرى " دى مجرد تعليق ^^

توقيع Solitary :

قديم 02-01-2012, 02:03 PM   #8

gamegameover
عضو مميز

الصورة الرمزية gamegameover

• الانـتـسـاب » Aug 2010
• رقـم العـضـويـة » 72261
• المشـــاركـات » 534
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 14
gamegameover صـاعـد

gamegameover غير متواجد حالياً

46  

بس يا استاذ سولترى انا معاك فى كلامك بس مش تقول لى ان المعاهم فل ليجند وبيلعبوا اللعبه من زمان هيسترقوا بسبب keyloger او بسبب البوت ده احتمال ضعيف جدا اكيد فى اسباب غير الانتى قلتها علشان استحاله علشان انا اتسرق منى اكونت لفل 118 علشان مكدبش كان معاه كل الايتم ليجند بس مش +12
وانا اللعبه الوحيده العلى الجهاز سلك رود و الاسبوت واتسرقت وانا عندى على الجهاز AVG
ولما اتسرقت عملتلوا اسكان من جهاز تانى مفيش غير فيرس واحد بتاع الاسبوت وده طبعا متعوديا عليه انا ارها ن ان فى سبب تانى

قديم 02-01-2012, 02:15 PM   #9

Solitary
كبار الشخصيات

الصورة الرمزية Solitary

• الانـتـسـاب » Jun 2010
• المشـــاركـات » 11,171
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 11
Solitary صـاعـد

1  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamegameover عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
بس يا استاذ سولترى انا معاك فى كلامك بس مش تقول لى ان المعاهم فل ليجند وبيلعبوا اللعبه من زمان هيسترقوا بسبب keyloger او بسبب البوت ده احتمال ضعيف جدا اكيد فى اسباب غير الانتى قلتها علشان استحاله علشان انا اتسرق منى اكونت لفل 118 علشان مكدبش كان معاه كل الايتم ليجند بس مش +12
وانا اللعبه الوحيده العلى الجهاز سلك رود و الاسبوت واتسرقت وانا عندى على الجهاز AVG
ولما اتسرقت عملتلوا اسكان من جهاز تانى مفيش غير فيرس واحد بتاع الاسبوت وده طبعا متعوديا عليه انا ارها ن ان فى سبب تانى
يا كبير مع احترامى ليك بس انت مش هاتيجى احسن من _SomeOne_ الى اتسرق وصاحب الحوار ده كله .. وبردو انت فهمت زى الاخ الى رد فوق, وهاقولك بردو زيه

مش الاسبوت الى بيسرقك مش البوت عمومآ لكن فيروساته اما تتجاهلها مع كل اصدار جديد وبتتراكم مع الشهور بتعمل ابوب خلفيه فى جهازك ..

توقيع Solitary :

قديم 02-01-2012, 02:42 PM   #10

gamegameover
عضو مميز

الصورة الرمزية gamegameover

• الانـتـسـاب » Aug 2010
• رقـم العـضـويـة » 72261
• المشـــاركـات » 534
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 14
gamegameover صـاعـد

gamegameover غير متواجد حالياً

46  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Solitary عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
يا كبير مع احترامى ليك بس انت مش هاتيجى احسن من _SomeOne_ الى اتسرق وصاحب الحوار ده كله .. وبردو انت فهمت زى الاخ الى رد فوق, وهاقولك بردو زيه

مش الاسبوت الى بيسرقك مش البوت عمومآ لكن فيروساته اما تتجاهلها مع كل اصدار جديد وبتتراكم مع الشهور بتعمل ابوب خلفيه فى جهازك ..

اولا انا مش اغرف واحد اسموا _SomeOne_ ده مع احترامى ليه بس انا الاعرفوا ان بعمل المستحيل علشان الجهاز بتاعى مش مفيسر انا اولا الهرد بتاعى مفهوش غير سلك رود والاسبوت وانا كل اسبوع قبل الاتشيك بفرمت كل حاجه بخلى الهرد على الزيروا وبنزل نسخه وندوز جديده و سلك رود من الموقع الرسمى بتاعها و نسخه اسبوت لذا استحاله تراكم فيروسات استحاله علشان على النظام البعملوا ده استحاله بجد

قديم 02-01-2012, 02:49 PM   #11

vollcano
عضو نشيك

الصورة الرمزية vollcano

• الانـتـسـاب » Jun 2011
• رقـم العـضـويـة » 88292
• المشـــاركـات » 58
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 16
vollcano صـاعـد

vollcano غير متواجد حالياً

20  

يعنى الواحد يعمل اية يعنى انا مثلا عندى ال anti virus مسك Trojan فية ال sbot
النسخة 1.99.23 وفية ال ibot بردوا لكن لو كنت خليتوا يعمل delete لية الفيروسات دة مكنش
البوت هيشتغل

قديم 02-01-2012, 05:55 PM   #12

phbot.seller
عضو جديد

• الانـتـسـاب » Dec 2011
• رقـم العـضـويـة » 96676
• المشـــاركـات » 11
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
phbot.seller صـاعـد

phbot.seller غير متواجد حالياً

اولا احييك على التحري ده .... و ده النظام الاصلح لحل اي مشكله في الدنيا حتى بعيد عن اللعبه
و اضح انك حطيت ادامك معطيات و بدات تاخد اراء الناس واحده واحده او الاراء ال بعض الناس بتتفق عليها

انا عندي جزء بس متعلق بحتت فيروسات الاسبوع و الاي بوت
اول حاجه يا شباب كله المفروض يتاكد منها ان لو صاحب بوت عايز يسرقك هيسرقك و دي ملهاش كبير انت كده كده بتسلمله جهازك و كده كده البوت بيعمل اتصال بسيرفر و طبعا في شوية حاجات حماية كده زي انك مثلا لما بتسجل الباص بيتشفر و الحوارات دي فهي اخرتها فاكسه لو عايز يسرقك هيسرقك كابسط حاجه يضيف امر جديد في البوت مثلا ياخد ملف كذا ال في الحته الفلانية يفتحه عندك و ده على سبيل المثال بمعنى ان ليها الف طريقه تانية
بالنسبة للناس ال مش عايزه تقتنع ان البوت هيسرقك فمحصلش ان سوليتري قال كده بس هو بيكلم في نحية اكتر احترافية بحاجات بسيطه و هي الباك دور
ان كتر التروجنات و الديدان و الفيروس (الملفات المضره عموما) بتبدا تخليك عامل زي البيت ال من غير زجاج
مع وجود شوية مبتداين في الاختراق عن طريق الباك دور بقى الدخول عندك سهل جدا و جلب البيانات اسهل لانك اساسا عامل زي الاوتوبيس الحكومي فاتحها ع البحري
مش البوت ال بيعمل كده ..... ده تراكم الملفات المضره ال بيعمل كده و ممكن يحصل من اي برامج تانية غير البوت عادي او من التصفح و الداونلود او اي حاجه فيها اتصال لطرف تاني من جهازك
بالنسبة لاختراق قاعدة البيانات فانا بتهيالي انها الطريقه الاكثر صعوبه بالنسبة لمشكلتنا الا ان ده لا يعني بالضروره استحالتها

في حاجه عايز اضيفها كمان...ناس كتير بتنزل انتي فيرس مثلا و معاه اداه عشان يبقى مفعل
كده كده دايما الاداه بتتمسك على انها فيرس عشان مبرمجه بلغة auto it فلازم تقفل الانتيفيرس قبل ما تشغلها ..... طب تعالى اسرح معايا كده : انا هاكر محترف مثلا عايز اجيب اكبر عدد من الضحايا و في نفس الوقت عايز ضحايا مفيدين ليه يعني عندهم ما غلى ثمنه يبقى طبيعي هدور على الزبون ال محتاج حماية قوية لانه اكيد عنده بيانات قيمة خايف عليها قمت عامل الآتي
داخل على الاداه و ضايف عليها كام امر يفتحولي باك دور عند الزبون , او دامج الاداه مع عميل كيلوجر محترم و مشفره بحيث يقوم العميل ده بخلق ثغره في الانتيفيرس زي مثلا انه يخلي الانتيفيرس يستثنى الكيلوجر ده طول عمره على الجهاز...............
عارف ساعتها ايه ال هيحصل
يفضل الانتيفيرس شغال معاك زي الفل و يمسك اي فايرس عندك و الجهاز يفضل تمام مع العلم انه مفتوح ع البحري لصاحب الاداة مثلا ....................
معنى كلامي محدش يقول مستحيل دي حتى ال بينزل ويندوز كل اسبوع ما يمكن بتنزل كل مره نفس الانتي فيرس مثلا او الاداه هتقولي لا مش بنزل هقولك دي حاجه على سبيل المثال و بوضح فكره مش حاجه بعينها

يعني مش شرط تكون اداه
ممكن مثلا تكون كراك لاي برنامج و الملفات دي سهل جدا تلغيمها لانها بتكون بسيطه و سهله و اشرب يا برنس
دي بس كانت شوية اضافات عندي والله اعلم برده

قديم 02-01-2012, 06:38 PM   #13

HoaxBoii
عضو مشارك

• الانـتـسـاب » Nov 2011
• رقـم العـضـويـة » 93531
• المشـــاركـات » 6,840
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر » Aries
• الـجـنـس » Male
• نقـاط التقييم » 3619
HoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدودHoaxBoii مميز بلا حدود

HoaxBoii غير متواجد حالياً

2628  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Solitary عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
موقع ايه يا حج ؟
الموضوع الى انتا اشرت ليه دا silkroad4arab.com/vb/showpost.php?p=3783638&postcount=1 انا شيلت اول اللينك عشان محدش يدخل عليه

قديم 02-01-2012, 06:50 PM   #14

khaledrafaat
عضو فعال

الصورة الرمزية khaledrafaat

• الانـتـسـاب » Dec 2011
• رقـم العـضـويـة » 96486
• المشـــاركـات » 320
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 75
khaledrafaat جـيـد

khaledrafaat غير متواجد حالياً

315  

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة solitary عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
انا مش هارد عليك طالما انت بتتعقب على الحاجه الى تهمك فقط بس هارد على

مش ملاحظ ان الناس فعلآ بتعمل كده ؟ مش ملاحظ ان الناس الى عملت ال +12 مادفعتش فلوس فى ال + ده عشان تزعل عليها ؟ مش ملاحظ ان كله او معظم الناس فعلآ بيسيبوا اللعبه الاصليه ويروحوا ار عشان يا هُبل يا عُبط مش فاهمين ان سيلكرود ار بعد لفل 70 بتبقى هى هى سيلكرود العاديه .. مش ملاحظ ان بردو معظم الناس الى معاهم ال +12 ليجيند بيبعوا اكونتاتهم على thepowerlevel ؟ لو انت معاك اكونت اسبوت روح الموقع شوف الى بيتقال ولو بردو بتعرف تقرأ انجليزى اتفضل هنا

يعنى من غير كلام كتير وتقول مش ibot ومش بتنجان انا ماقولتش ال ibot بيسرقهم ولا بيسرقكم انا قلت الاسبوت والاى بوت فيروساتهااااااا اما بتتراكم فى الجهاز بتعمل ابواب خلفيه

ارجو انك تكون استوعبت .. بالنسبه ل" ماتستأمنش مصرى " دى مجرد تعليق ^^

انا موصلتش للفل 115 full legend انا 107 full nova +6

لما باجى ابدألعبة واحس انى اقل من الناس بسيبها اية حال اللى داق طعم القوة فى سرو عايزو يبدأ من الاول !!!

الناس دى مبتسبش حاجة للظروف الناس دى بتفكر والله أعلم يمكن هيبيعوا SILKROAD R لشركة تانية ^^

توقيع khaledrafaat :

قديم 02-01-2012, 07:25 PM   #15

_lala_
عضو مميز

الصورة الرمزية _lala_

• الانـتـسـاب » Mar 2011
• رقـم العـضـويـة » 84856
• المشـــاركـات » 743
• الـدولـة » !§ ‰ண‰₪™Җworld of darknessҖ™₪‰ண‰ §3
• الـهـوايـة » حاجات كتييير
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 93
_lala_ جـيـد

_lala_ غير متواجد حالياً

281  

والله استاذ
وتسلم على مجهوداتك المتواصله

توقيع _lala_ :
[IMG]عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ][/IMG]

موضوع مغلق

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)