حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_tusk_04/01/2024

hossam_02_03_2023

END 14/6/2024

END 15/05/2024_9699

DIablo-END 14/05/2024

27/5/2024

END_27/05/2024

END 2/06/2024

ID:102_02/06/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

ID:105_10/06/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END_tusk_04/01/2024

END_Ibrahim_Abde_05/05/2024

END 14/6/2024

END_27/05/2024

END ID:101_17/05/2024

27/5/2024

Eslam-END 14/05/2024

END 2/06/2024

ID:102_02/06/2024

END 19/06/2024

END 19/06/2024

END 22/08/2024

الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 

شـريـط الاهـداءات

مـنـاقـشـات عـامـة حـول سيلك رود أون لايـن [ خاص بمناقشات احوال اللعبة وعن كل شىء جديد يتم طرحه فى اللعبة مؤخراً ]

موضوع مغلق

قديم 10-10-2008, 04:54 PM   #1

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• رقـم العـضـويـة » 37028
• المشـــاركـات » 263
• الـدولـة » مصـــ وطني ـــــر
• الـهـوايـة » internet,games,songs
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

airforce غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر AIM إلى airforce إرسال رسالة عبر Yahoo إلى airforce إرسال رسالة عبر Skype إلى airforce

الجزء الثاني : تعلم كيف تكون scammer محترف - احداث حقيقية .

بسم الله الرحمن الرحيم
أخواني الاعزاء
أسمحوا لي أن أستكمل الجزء الثاني من حديثي معكم
و هذا رابط الجزء الأول لمن لم يقرأه
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]كما قلنا سابقا انه ليس كل من باللعبة يستطيع أن يقرأ او يكتب اللغة الأنجليزية
و كان هذا من حسن حظي كـ محتال (SCummer) و لكن ميزة التحدث بالأنجليزية و سرعة قرأتها و فهمها هو ما جعلني
اتوسع في نشاط الاحتيال في اللعبة و ليس قاصرا علي المصريين أو العرب بل و شمل بعض من الأجانب .
----------------------
( killer scamer )
في أحدي المرة التي كنت فيها احاول جمع كويست حدث لي موقف غريب جدا كان البوت شغال علي الشخصية
و اذا بي فوجئت بشخصية فتاة تلبس ملابس السيلك تاتي بقرب الشخصية و تقوم بضربها ثم تبتعد قليلا حتي
يعود أسمها باللون الأبيض و من ثم تعاود الكرة مرة أخري في البداية حسبت أن عيني تخدعني
و لكنني بعد مرتين تقريبا قمت بأيقاف البوت و انتظرت قليلا لكي أفهم ما يحدث جائت الفتاة
و قامة بضرب شخصيتي فحاولت الجري ورائها و لكن عاد أسمها الي اللون الأبيض
فقررت أن أستعمل buff التجميد أولا معها حتي أستطيع ان الحق بها فقد كانت سريعة للغاية
و بالفعل كررت الموقف فجريت ورائها و انا أضغط بجنون علي ضربت ice shot و عائلتها
و بالفعل تجمدت و لكني عندما بدأ في ضرباتي القوية أذا بأسمها يعود الي اللون الأبيض
قامت بعمل life control 2 و بضربة واحدة سقطت أرضا و أذا بكنز يظهر امام جثة الشخصية
في البداية لم أفهم و لكني جننت بعدما فتحت inventry و لم اجد سلاحي معي و فهمت أنني وقعت
ضحية شخص أذكي مني و ذلك بسبب تسرعي و غبائي الشديد فهذا موقف جدير بأن يسقط فيه مبتديء
noob و لكن ليس انا لذلك قررت أن أتعامل بأسلوب الحية السامة ناعمة و هادئة و تبدو مسالمة و .. مميته
عدت للمدينة ثم بدات حديثي معه في البداية تجاهلني تماما ثم و بعد ان أخبرته أنني محتال أيضا مثله جائتني
أول كلمة منه و كانت noob scummer lol كدت أجن و لكني تمالكت أعصابي و قررت أن أجاريه
و بدأ حديثنا معا أخبرته من أكون ورد بالمثل
فقالت : انا ماريا من شمال كارولينا بالولايات المتحدة
انا : سعيد بمقابلتك جدا
هي : انت كاذب و غاضب لأنني حصلت علي قطعة ثمينة من ملابسك
أنا : لن أنكر انني غاضب و لكنني لست كاذب أنا ايضا محتال مثلك
هي : كيف هذا ؟
انا : احتال علي الناس لكي احصل منهم علي الجولد
هي : اعرف هذه الطريقة تعرض ثمن في السلعة ثم تغيير الرقم مرة أخري
انا : نعم هل رايت كيف اننا مشتركيين في عدة أمور .
هي : و الن ماذا تريد و اعلم انني لن اعطيك اي شيء
انا : حسنا لابأس فقط أريد أن أكون صديقك فقط و ان نتعاون معا
حتي لا يتهمني البعض بالأطالة ملخص ما حدث بعد ذلك أنني أعطيتها الأحساس بالثقة بل
و صرنا اصدقاء فعلا و نفذنا كثير من الامور معا و بعد ذلك عرفت ثغرتها و هي انها لا تلعب
ببوت لأنها تخشي التعرض للحظر بكثير من الجهد اقنعتها بانها م دامت قد شحنت سيلك فهي
حرة تفعل ما تشاء دون خوف من الحظر .
كانت حذرة للغاية في التعامل معي و لكنني بطريقة خبيثة تمكنت من الايقاع بها عن طريق برنامجي العزيز
Sub seven و من ثم حصلت علي بريدها الايكتروني و منه الي حساب سيلك رود بل و وجدت بيانات خاصة بالفيزا
التي تمتلكها و بعد مساومة قررت أن القنها درسا لن تنساه بان أجعل acc الخاص بها مردر lv 15/15
و الغريب أنها عندما تحدثت معها لم تبدي أي أنفعال و لم تتوسل لي كما تعودت من ضحياي و لم يصدر منها
اية شتائم علي الاطلاق . مما جعلني أسألها عن سبب هدوء أعصابها فقالت يا عزيزي أنها مجرد لعبة صرفت عليها
عدة دولارات اما بالنسبة للفيزا خاصتها فقد قامت بأنها حسابها منذ وقت طويل بعدما أستهلكتها .
ثم أنها كانت تتوقع ان يحدث هذا لها منذ زمن طويل ما لم يحظرها الـGM أولا .
هذا ما جعلني أقلع عن مخططي بالنسبة لــacc الخاصة بها فأعدتها لها بمنتهي البساطة
و كن بعدما أستعدت سلاحي و أخذت منها سلاحها فقط كعقاب عما فعلته بي . ثم انتهت علاقتي بها تماما
و علمت فيما بعد انها باعت الــacc و أقلعت عن ما تسميه هي أيذاء الأشخاص و أسميه أنا ( فنون المحترفيين )
----------------------------------------------
( party/taxi ScameR )

كان من أكثر ما يمتعني أن أكــون تاكسي كارا أو موجي جي و احصل علي مئات الأولوف من اللاعبين ثم أتركهم و أختفي
بلمح البصر مخلفا و رائي غضبا و حنقا لا ينتهي في تلك الفترة أكنت من كثرة الجولد أرميه لــبعض اللاعبين الــ noobs
في jangan و أتسلي بمشاهدتهم يلهثون ورائي و يتوسلون لي أعن اعطيهم المزيد .
و كنت قد أدخلت طريقة ماريا في الأحتيال الي قائمتي و صرت متقنا لها ولكنها كانت مجازفة لا تستحق العناء
------------------------------------------------
أستمررت علي هذا الحال حتي تعرفت بأبنة الجيران أمل ( في الحقيقة و ليس في اللعبة ^_^ )
كنت معروفا في منطقتي كأحد المتخصصين في عالم الكمبيوتر و عندما يحتاجني احد ألبي له حاجته في مقابل مادي بسيط
و ذات يوم علمت من امي أن جارنا أبو أمــل طلب التحدث الي و لم أكن موجودا كان ابو امل لديه اربعة بنات في منتهي الجمال
فكان أقامة علاقة وطيدة معه صعبة جدا فالبنات لسن بصغار أثنان منهن في الجامعة و الوسطي في التعليمم الثانوي أمل في الأخت
و أنتم أدري بأي أب عنده في البيت أربع بنات من غير ولاد خالص . المهم أمــــل هي الصغري بينهم سنها 12 سنة و كنها عافاها
الله تعاني من مرض مزمن في أقدامها الزمها الكرسي المتحرك منذ سن السابعة حسبما علمت طفلة من اجمل و أرق المخلوقات التي
يمكن أن تقابلها في حياتك و لكم حزنت عندما شاهدة هذا الجمال الالهي سجين كرسي متحرك و برغم هذا تضحك و تلعب و تتحدث
بمنتهي السعادة حتي لتتمني أن تفعل أي شيء من أجلها لتجعلها تقف علي أقدامها مرة أخري , نعود لحديثنا المهم كانت تلك المرة الأولي
التي أزور فيها أبو أمل و تعرفت عليه رجل موظف بسيط جدا كل ما يريده من الدنيا أن ربنا يطول في عمره لحد البنات ما يجيلهم نصيبهم
و يتزوجوا المهم علمت أن لديهم جهاز كمبيوتر و وصلة انترنت و أن الجهاز به مشكلة ...
انا : أيه يا حج سر الأهتمام الكبير بالجهاز ده انا أتخضيت و الله و بحسب في حاجه مكنتش متخيل ان كل ده علشان الكمبيوتر سقطت و يندوز
هو : معلش يا بني أنا أصلي رحت بيه المركز بتاع الكمبيوتر بس لقيتهم مش فاضيين قولت مبدهاش أضريت أ ن اعدي عليك ؟
انا : و ليه يا حاج مجتليش من الأول دا احنا جيران يا راجل و الجار له حق علي جاره و ده حقك مش طلب
هو : ربنا يخليك يا بني هو ده عشمنا برده البت و الله جيه بتشغله بس كان تقيل قوي و بعد كده كش رادي يحمل و يشتغل زي الأول
انا : لا متقلقش ساعة و احدة و ارجع لك زي الاول و أحسن أنا عارف أكيد عليه محاضرا بتاعة ولاد حضرتك و حاجات مهمة .
هو : لا يا بني أنا جايبه أساسا علشان البنت الصغيره أساسا أصلها نجحت و أنا وعدتها اني أجيبلها واحد لما تنجح
ربنا يخليهم لك و تجيب لهم .
( كانت المرة الاول التي أري فيها امل و لما رأيتها و شوفت ظروفها عرفت ليه ليها معاملة خاصة و كل طلباتها مجابة )
أقتربت أمل بالكرسي المتحرك بجانبي و هي تراقب بعينيها البريئتين ما أفعله من فك و تركيب و توصيل و .. ألخ
و أخذت أتحدث مها ها يا سيتي مبسوطة أهو كلها ساعة و تقدي براحتك علي الجهاز و تلعبي زي الأول
هزت رأسها موافقة ثم قالت لي
امل : عمو هو انت بتفهم في الكمبوتر و بس ؟
انا : مش فاهم !!
امل : اصل أنا عندي لعبة كنت بلعبها بس مش بتردي تشتغل بلعبها علي النت اللي هيه فيها شخصيات كتير و وحوش و مدينة
انا : اه لعبة جاتا و لا صلاح الدين و لاايه
امل : لا يا عمو الي علي النت الصورة بتاعتها اللي عليها الراجل اللي راكب جمل بتلعبها بتاعة الجولد و النيوكر
انا : أه .. سيلك رود معقول بتعرفي تلعبي سيلك رود طيب و بتلعبي كويس ؟؟؟
امل : اه بس مش شغالة لما بكتب الاسم و الرقم بتاعها مش بيدخلني
انا : تلاقيكي بس بتكتبي الباسورد غلط او ممكن الصورة
امل : لا يا عمو أنا عارف الحروف الكبيرة كبيرة و الصغنونة صغنونة
انا : خلاص بس أخلص و هشغلها لك بس مين علمك تلعبيها دي لعبة صعبة عليكي
امل : عمرو ابن عمتي هو جيه ولا قها علي الجهاز و أداني بنت بتضرب أسهم و معاها *** صغنون حلو قوي بياكل أي وحش
أنا : هاهاهاهاها خلاص يا سيتي هشولك الموضوع ده دلوقتي .
أبو امل : أمل متتعبش عمو , اتفضل الشاي يا بني ..
------------------------------------
أختصار اللي حصل بعد كده
أشتغل الويندوز وتمام و التعريفات خلصة و برامج الموسيقي و كله قشطة و بقية فولدر لعبة سيلك رود و شغلتها بعد لما وصلت النت لكن الحساب
مرديش يدخل لأن الباسورد كان غلط فقعملت لها شخصية جديدة و عرفتها انها لما تعلا هجيبلها *** و اني بلعب نفس اللعبة
حاول ابو أمل يديني فلوس بس أنا مرديتش لأننا جيران و أصريت بشدة فما كان منه ألا أن قالي لو عزت أي حاجه احنا برضه جيران و أهل
شكرته و مشيت و انتهت المشكلة علي كده لكن بالليل مع نفسي مش عارف كان عندي قلق غريب جيبت الأجندة اللي بسجل فيها الاكاونتات المسروقة
اللي كانت بترد ليا علي الأيميل و أنتصب شعر رأسي فمن بينهم رأيت أسم acc الخاص بأمل !!! صعقت و تزايدت ضربات قلبي و أنا بكلم نفسي بصوت عالي
ازاي .. ازاي في حاجه غلط جلست أفكرر و انا متوتر و في لحظة فهمت ما حدث بالكامل أبو امل واضح أنه بيتعامل مع سايبر سامر و مصطفي في البرامج و الألعاب اللي يجيبها
و طبعا اكيد اللعبة كانت ملغمة و هو أخدها علي جهازه و شغلها في البيت و التروجان قام بالواجب و جاب لي أيميل البنت و طبعا كان ايميل الياهو و كل البيانت قم أنا بتغييرها و أضفته الي أجندة الانتصارات بتاعتي , دمعت عيناي و و جائني شعور بالحزن لا مثيل له و بدأ ضميري يستيقظ من البيات الشتوي الذي كان فيه أخذت الأفكار تعربد داخل رأسي و أخذت الوم نفسي قائلا حتي البنت الصغيرة العاجزة و جلست أبقي و قد شعرت بشعور عارم بالغضب من نفسي و الشفقة علي البنت المسكينة لأنني أذيتها و أن كان عن دون قصد و بدأت أفر الأجندة أمامي و حجم المأساة يتضح امام عيناي و جلست بعدها وحيدا و قد شعرت بالزهد في الحياة نفسها لأفكر فيما سأفعله لأاصحح أخطائي الشنيعة في حقوق كل من تم أيذائهم و ذاد موضوع أمل من شعوري بالذنب , هذا حين مرضت أمي بعدها بيوم واحد و لازمت الفرش و كان أخواتي البنات يبكون
حزنا علي ما أصابها و عقدت الذنب تتعاظم امام عيني حتي شعرت أني ما يحدث لأمي هو بذنوبي أنا . لذا قررت أن أتحرك .
-----------------------------------------------
فيما بعد ........
1- و أثناء جلوسي في سايبر سامر ذهبت لهنالك صباحا بعدما أخذت أجازة من شغلي بحجة أن أنني شعرت بالملل من الشغل و من نت البيت
التف أصحابي حولي لكي أقوم بتلفيلهم و فجأة دخل موزع البريد ليسلم سامر خطاب له من النوع العادي جدا فتحه أخذ ينظر فيه و بالأوراق داخله
سألناه أيه يا مان من الموزة ولا ايه سكت و لم يرد فقد كان تركيزه شديدا و تقريبا كانت حاجه مهمة سالناه أيه يا مان شكلها مصيبة
بصلنا و قال تعالوا يا ولاد قولوا لي كده علي أسامي الاكاونتات بتاعتكم اللي أتسرقت أنتبه الجميع و سألوا ليه و قاموا قالهم الورق ده فيه حوال ي50
أكاونت بكافة البيانات بالكلمة السرية بكله و اللي بعتهم بيقول أنهم معلش أخذهم لفترة و بعدين قرر أنه يرجعهم و محملني أنا مسئولية ترجيعهم لاصحابهم
بصوا فعلا الجواب كان فيه الكلام ده و المفاجأة ان البيانات طلعت سليمة و أدي امر كل واحد بيانات أكاونته و أنطلقت صيحات الفرح داخل السايبر
و زغردت الشباب أه و الله زغردوا من الفرحة بالظبط زي ما البنات بتزغرد في الأفراح و انتشرت زجاجات المياه الغازية المجانية اللي جائت للجميع علي حسااب أصحاب الأكاونتات اللي رجعت
داخل السايبر و أنتشرت الأحاديث و التساؤلات و الكل كان مبسوط أن أيميله رجع من تاني و أن الحياة رجعت 100 فل و كله بقي عمال يدخل يغير البيانات
علي الجوي ماكس و نسيتهم الفرحة كل حاجه العيال أتجننت من الفرح أثنان من أصدقائي أخذوني بالحضن و باسوني و باسوا بعضهم و البشر كانت مبسوطة
فحت . و المحل كان زحمة موووووووووووووووووووت و تقريبا كافة الحسابات رجعت لاصحابها
و سألت سامر حد مجاش الأكاونت بتاعه ؟؟؟؟
قالي لا دا فيه أرع اكاونتات مش لاقي أصحابهم لسه هما اللي باقيين.
قلت له مخفتش أنهم يقولوا انك انت اللي واخد الأكاونتات دي ؟؟
بصل بنظرة ضاحكة و أسلوب كوميدي قال أ ....ااااااا طيب خليهم يقوا كده و انا مديلهمش الاكاونتات
بالليل اتجمعت الشاب من الشلة بتاعتنا علشان معزومين علي أكلة تمام علي حسابهم و لما قعدت معاهم قلتلهم علي فكرة أنا مش همد أيدي في الأكل ده
طبعا أستغربوا خاصة لما شافوا الجدية علي وجهي و قالوا لي ليه يا مان علشان الــ acc بتاعك مرجعش في الحاجات اللي رجعت ؟؟؟
قلتلهم لا لكن علشان أنا ما أستحقش أني أكل معاكم أني اللي كنت واخدت الاكاونتات بتاعتكم و انا اللي بعت الجواب النهارده ؟
ساد صمت رهيب علي قلبي ثم نطقوا
بجد يا د انت اللي كنت واخدهم ولا بتهزر , و لا طلبت معاك تعمل هيور علينا ؟؟
لا يا جماعة انا و الله اللي كنت واخدهم و أتمني انكم تسامحوني
صديق 1 : يا الــ .... ه دي حركة هو انت لو جيت تقلي عايز الـ acc مش هديه لأمك و لا هعزه عنك ؟؟
صديق 2 : انت ليه يا فلان أخدتهم أساسا ؟
انا : كنت زعلان منكم يا صاحبي أنكم ضيعتم الــacc بتاعي حبيت أوريكم شعوري و بعدين أنا كنت شغال أسكمر في الفترة الماضية يعني أنتم اخر الليلة
صديق 3 : ايه في ناس تاني ؟؟
انا : أه بس دول أخدوهم online لاني مكنتش أعرف هما ساكنين فين
و كانوا عرافين ايميلي و دايما كانوا بيحاول يترجوني أرجع الحسابات من وقت لأخر .
صديق 2 : بص يا مان انت غلطان و أنا لو مش معتبرك أخويا بجد كنت زعلت منك كيك
بس المسامح كريم و بعدين خلاص الموضوع أتفض يا ولا د حد في قلبه حاجه من ناحية فلان
صديق 1: لا و الله يا عم أهم حاجه انها رجعت دا انا كنت فقدت الأمل خلاص
صديق 3 : يا عم أنا مسامحك و الله مش عايزه خده أحنا معرفتنا ببعض مش معرفة لعبة ... أم اللعبة المهم نفضل كده مع بعض و يا ريت يا ولا
الــ.... لما حد يزعل من التاني فينا يقوله مش يزعل و يكتم في قلبه زي البيه ما عمل .
أنا : أنا متشكر قوي يا ولاد و الله و مكنتش متوقع أنكم تطلعوا بالاخلاق العظيمة دي بس أنا ليا طلبين عندكم و يا ريت تنفذوهم لي .
صديق 1 : قول يا مان .!!
انا : اولا حاجة يفضل الموضوع ده سر بينا ننساه و منتكلمش فيه خالص لا بجد و لا بهزا بعد كده
صديق 3 : متوافقون !! متوافقون ... موافقين يعني و التاني يا بروف .
انا : التاني أنكم تعلموني معاكم علشان انا معنديش أكاونت دلوقتي .!!
صديق1 : ليه و الأستاف بتاعك lv 80 راح فين أبدا بعد الدجري ما فتح رفعته لــ 84 و أديته لواحد أخدت منه الأكاونت بتاعه كتعويض
بس أرجوكم انسوا الأكاونت ده خلاص لانه مبقاش بتاعي
صديق 2 : خلاص يا عم بس تدفع كام و نعليك !! هاهاهاهاهاهاهاها
-------------------------------------
فيما بعد و في مكان تاني ....

كان فيه جهاز كمبيوتر شغال عليه acc lv 84 و قاعدة علي الأكاونت بنوته صغيره بتعمل taxi ong
و كانت بدخل الكل اللي بيدفع و اللي ما بيدفعش مش فارقه برضه بيدخل لو فيه مكان الاجمل من كده كان
ان البنت كانت سعيدة جدا و فرحتها لا توصف كأن وجهها بيوصف أسمها ...... امل .
-----------------------
بعد عدة شهور من تلك الأحداث ......
كانت خطوبتي علي بنت زي القمر أجمل أخواتها و أهلها ناس في حالهم و محترمين
و ليها ثلاثة أخوات بنات أصغر منها و كلهم دمهم خفيف و زي العسل خصوصا أختها الصغنونة الامورة مع انها ...
أنتهــــــــــــــــــــــــــــــــي

التعديل الأخير تم بواسطة airforce ; 10-10-2008 الساعة 04:59 PM

إعلانات google

قديم 10-10-2008, 05:39 PM   #2

king_of_Silkroad
عضو متألق

الصورة الرمزية king_of_Silkroad

• الانـتـسـاب » Aug 2008
• رقـم العـضـويـة » 28564
• المشـــاركـات » 1,662
• الـدولـة » مصــ القاهرة ـــر
• الـهـوايـة » التصميم
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 34
king_of_Silkroad صـاعـد

king_of_Silkroad غير متواجد حالياً

29  

على فكرة أسلوبك الأدبى محترف وأنصحك إنك تألف قصص والله بجد يمكن لأنك بتقرأ قصص أدهم صبرى كتير شوية .... معرفش ...
ربنا يسامحنا جميعاً و زى ما قلتلك أنا عامل موضوع مثبت عن إزاى الواحد يحافظ على الأكونت بتاعه و ياريت تيجى تدينا نصايح كمان نحافظ بيها على الأكونت بتاعنا
بس سيادتك وقعت فى حب الأسكامينج
أنا عند البرانمج اللى بتقول عليه بس مسحته و عمرى ما استخدمتو مش لأنى مش عارف أسغله والله كان عندى شرح من اللى عمله نفسه بس لأنى مش بحب الطريقة دى وياما ناس كانو بيدونى الأكونتات بتاعتهم عشان اللى أدخله يبقى ثيف واللى عايز يعمل كويست فتح المزيد من المربعات و اللى يعمل كويست لفى
والله واحد لقيت معاه فل سوس كله كله وما مديتش أييدى على حاجة لأنى بخاف ربنا و نفسى تجزع عن كده و ربنا يهدى يا باشا وما تنساش حكاية حماية الأكونتات
........... صياغتك الأدبية حسستنى بأنك كاتب الموضوع أو مألفه

توقيع king_of_Silkroad :
اللهم لا سهل إلا ما جعلته سلها وانت تجعل الحزن إن شئت سهلا
اللهم اشرح لى صدرى ويسر لى أمرى و احلل العقدة من لسانى يفقهوا قولى
اللهم افتح بيننا بالحق وانت خير الفاتحين
اللهم وفقنا لصالح الأعمال

الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
الحمد لله رب العالمين
%99.4

قديم 10-10-2008, 05:50 PM   #3

mohamed1234
عضو فعال

الصورة الرمزية mohamed1234

• الانـتـسـاب » Mar 2008
• رقـم العـضـويـة » 16983
• المشـــاركـات » 209
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
mohamed1234 صـاعـد

mohamed1234 غير متواجد حالياً

موضوع أكثر من رائع كويس انك عرفت الصح أنا مش بحاول أعمل سكام على حد بس الجيلد بتوعى بيعملوا علشان يجيبوا حقهم

قديم 10-10-2008, 05:50 PM   #4

lloooooll
عضو جديد

• الانـتـسـاب » Sep 2008
• رقـم العـضـويـة » 34074
• المشـــاركـات » 6
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
lloooooll صـاعـد

lloooooll غير متواجد حالياً

كما تدين تندان و ربنا سبب الأسباب علشان تبعد عن الغلط و تبقى فى السليم
ز ربنا يهديك كمان و كمان فعلاً قصه مؤثره
انا بقى اتسرق منى اكونت 85 و مارجعش لح دلوقتى بجد

قديم 10-10-2008, 05:51 PM   #5

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

إرسال رسالة عبر AIM إلى airforce إرسال رسالة عبر Yahoo إلى airforce إرسال رسالة عبر Skype إلى airforce

اقتباس:
على فكرة أسلوبك الأدبى محترف وأنصحك إنك تألف قصص والله بجد يمكن لأنك بتقرأ قصص أدهم صبرى كتير شوية .... معرفش ...
ربنا يسامحنا جميعاً و زى ما قلتلك أنا عامل موضوع مثبت عن إزاى الواحد يحافظ على الأكونت بتاعه و ياريت تيجى تدينا نصايح كمان نحافظ بيها على الأكونت بتاعنا
بس سيادتك وقعت فى حب الأسكامينج
أنا عند البرانمج اللى بتقول عليه بس مسحته و عمرى ما استخدمتو مش لأنى مش عارف أسغله والله كان عندى شرح من اللى عمله نفسه بس لأنى مش بحب الطريقة دى وياما ناس كانو بيدونى الأكونتات بتاعتهم عشان اللى أدخله يبقى ثيف واللى عايز يعمل كويست فتح المزيد من المربعات و اللى يعمل كويست لفى
والله واحد لقيت معاه فل سوس كله كله وما مديتش أييدى على حاجة لأنى بخاف ربنا و نفسى تجزع عن كده و ربنا يهدى يا باشا وما تنساش حكاية حماية الأكونتات
........... صياغتك الأدبية حسستنى بأنك كاتب الموضوع أو مألفه
يا مان ميرسي جدا و شكرا للأهتام و المرور و الرد الأجمل
لو انت شايف أن أسلوبي حلو فهو حلو
اما بالنسبة لموضوع أدهم صبري
فانا و الله بقالي سنييييين كتير مقرأتش حاجهمنه انا وقف عند الـعدد رقم 150
بس ده من زماااااااااان
جزاك الله كل الخير و التوفيق في الدنيا و الأخرة .
----------------------------------------------------------
أخي الكريم : ( مانتاكور )
( يا رب العربي يكون صح بتاع الأسم )

مشكور و ليك مني أحلي تحية كوووول للفرانكوا عرب اللي أنت رديت بيه أنا
حسيت أني في سيلك من طريقة ردك و الله هاهاها.

*ملحوظة هامة فحت : يا جماعة دي مش قصة منقولة ولا مؤلفة و الله العظيم دي حاجات كلها حصلت معايا انا مش شايف معجزة فيها دي كانت حاجات تكسف و أيام كرب
المهم أرجوا ألا يحدث تداخل او لبس ما بين احداث حياتي و طريقتي في الكتابة .
( أقرأ و أفهم بعقلك ورد بقلبك هتلاقي نفسك بتكتب بنفس أسلوبي )

100 مسا عليكم .

قديم 10-10-2008, 05:53 PM   #6

pharos
عضو فعال

الصورة الرمزية pharos

• الانـتـسـاب » Jun 2008
• رقـم العـضـويـة » 23898
• المشـــاركـات » 388
• الـدولـة » ♣♣ЄGỸPŢ♣♣
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
pharos صـاعـد

pharos غير متواجد حالياً

مبروك الخطوبة اولا :)

بس انتا اكدت لى بردو ان كل المصايب بتيجى من السيبرات
مش منك لا ..من الى ماسك السايبرر الى دايما بيكون شاب مكملش نص تعليمه

المفروض ان اصحاب السيبرات يتحاسبو على مستوى تعليمهم مش كل من هب ودب بلافشتو ونزل برنامج من النت بيولد باتش ولا حاجة يروح يزرعه فى كل الشبكة

انا بردو مرة واحدة بس دخلت سايبر واميلى بتاع شغل الـ free lancer
بما انك مصمم مواقع ففاهم الكلمة دى ... المهم اميلى دا شكيت انو اتسرق لانو مكانش راضى يفتح فروحت جايبو بالسؤال السرى والحمد لله مضاعش شغل الناس

طيب ايه هدفك من كتب الموضوعات دى هل لانك عاوز تفيد الناس بيها ولا علشان انت عاوز تعرفنا بنفسك اكتر وتدينا انطباع عنك ؟

توقيع pharos :
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
WOW player
GuildWar player
Silkroad player

قديم 10-10-2008, 05:56 PM   #7

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
موضوع أكثر من رائع كويس انك عرفت الصح أنا مش بحاول أعمل سكام على حد بس الجيلد بتوعى بيعملوا علشان يجيبوا حقهم

و تفتكر جابوه ؟؟ ما أظنش خليك أنت في السليم
و ميرسي للرد و المرور الجميل علي الموضوع

--------------------

اقتباس:
كما تدين تندان و ربنا سبب الأسباب علشان تبعد عن الغلط و تبقى فى السليم
ز ربنا يهديك كمان و كمان فعلاً قصه مؤثره
انا بقى اتسرق منى اكونت 85 و مارجعش لح دلوقتى بجد

معلش أستعوض ربنا و متستسلمش و أتعلم من
أخطاء الماضي كل شيء ما بيموتكش
بيقويك .... مش كده .

قديم 10-10-2008, 06:00 PM   #8

korkor
عضو سوبر

الصورة الرمزية korkor

• الانـتـسـاب » Jul 2007
• رقـم العـضـويـة » 604
• المشـــاركـات » 2,700
• الـدولـة » محلاوى~اصيل
• الـهـوايـة » بحب المنتدى ده جدا
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
korkor صـاعـد

korkor غير متواجد حالياً

7  

اهلا وسهلا بيك مره ثانيا
مش هنتكلم على اسلوبك لان خلاص الناس كلها عرفت انك اسلوبك تمام
وفعلا قصه جميله ومفيدا
ومبروك على الخطوبه ومستنين الكثير والكثير منك
بس متنساش تعزمنا على الفرح والله الموفق
وياريت كان يبقى اسمى الموضوع
هل تريد ان تصبح scammer فتعالى نعرف ما هى النهايه ^^
تسلم حبيب قلبى
وفى اخر الكلام السلام

توقيع korkor :

قديم 10-10-2008, 06:00 PM   #9

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
مبروك الخطوبة اولا

بس انتا اكدت لى بردو ان كل المصايب بتيجى من السيبرات
مش منك لا ..من الى ماسك السايبرر الى دايما بيكون شاب مكملش نص تعليمه

المفروض ان اصحاب السيبرات يتحاسبو على مستوى تعليمهم مش كل من هب ودب بلافشتو ونزل برنامج من النت بيولد باتش ولا حاجة يروح يزرعه فى كل الشبكة

انا بردو مرة واحدة بس دخلت سايبر واميلى بتاع شغل الـ free lancer
بما انك مصمم مواقع ففاهم الكلمة دى ... المهم اميلى دا شكيت انو اتسرق لانو مكانش راضى يفتح فروحت جايبو بالسؤال السرى والحمد لله مضاعش شغل الناس

طيب ايه هدفك من كتب الموضوعات دى هل لانك عاوز تفيد الناس بيها ولا علشان انت عاوز تعرفنا بنفسك اكتر وتدينا انطباع عنك ؟
--------------------

تعرف أنا قبل خط النت ميركب في البيت كنت بروح السايبر و بعدها برده بروح السايبر عارف ليه اللمة مع الأصحاب تحلي دايما و هيه أفضل حاجه في الألعاب
أفتكر احلي مرة لعبت مثلا فيها moh ( ميدل أوف هونور ) ...... فهمتني
-----------
بالنسبة لهدفي أممممم أوكي أسيبك تختار لي واحد
و شكرا للمرور الجميل و المشاركة الرائعة .
و الله يبارك فيك و عقبالك .

قديم 10-10-2008, 06:03 PM   #10

love silkroad 4arab
عضو فعال

الصورة الرمزية love silkroad 4arab

• الانـتـسـاب » Sep 2008
• رقـم العـضـويـة » 33613
• المشـــاركـات » 332
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
love silkroad 4arab صـاعـد

love silkroad 4arab غير متواجد حالياً

الحممد لله انك رجعت عن اللى انت كنت فية وو فعلا انت لازم تكتب قصص

قديم 10-10-2008, 06:03 PM   #11

Tareq tito
عضو فعال

الصورة الرمزية Tareq tito

• الانـتـسـاب » Jan 2008
• رقـم العـضـويـة » 10189
• المشـــاركـات » 447
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
Tareq tito صـاعـد

Tareq tito غير متواجد حالياً

لأ مش ممكن

قصة جمدة آاااااااخر حااااااااجة بجد أنا حاسس أنها قصة من بتوع ألف ليلة و ليلة :d

بس و الله أخلاقك عليا جداً و قصتك بتثبت أن السكمر عمره ما يفلح أبداً

و حكاية أمل معاك دي كن واثق انها كانت رحمة من ربنا عليك عشان يهديك :)

بجد انا سعيد بسماع القصة دي

و أسلوبك بجد جامد آخر حاجة

توقيع Tareq tito :

قديم 10-10-2008, 06:05 PM   #12

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
اهلا وسهلا بيك مره ثانيا
مش هنتكلم على اسلوبك لان خلاص الناس كلها عرفت انك اسلوبك تمام
وفعلا قصه جميله ومفيدا
ومبروك على الخطوبه ومستنين الكثير والكثير منك
بس متنساش تعزمنا على الفرح والله الموفق
وياريت كان يبقى اسمى الموضوع
هل تريد ان تصبح scammer فتعالى نعرف ما هى النهايه ^^
تسلم حبيب قلبى
وفى اخر الكلام السلام

لكن أنا هتكلم كتييير قوي عن أسلوبك
بجد مشرف جميل و حبوب و مميز و بتفكرني بنفسي
أيام ما كنت مشرف في منتديات السامر نت

جزيل الشكر للنشاط الرائع منك و من طاقم الأدارة
و بالنسبة للفرح متقلقش حد يقدر يزعل الحكومة lol ^_^
يا باشا انت أول واحد .

قديم 10-10-2008, 06:06 PM   #13

Amrmafia
عضو لامع

• الانـتـسـاب » Dec 2007
• رقـم العـضـويـة » 6704
• المشـــاركـات » 1,320
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 13
Amrmafia صـاعـد

Amrmafia غير متواجد حالياً

31  

بجد فرحت اوى لما رجعت الاكونتات لصحبها
متعرفش انت شعور لما تكون عملت مجهود وفى الاخر يجى واحد رخم ياخد كل الى انت عاملته ده
كويس والله الى انت عملته ده
ويارب كده تفضل سعيد فى حياتك

توقيع Amrmafia :

هتلر : كان بأستطاعتى ابادت اليهود جميعا ولاكن تركت بعضهم لكى يعلم العالم باسره لماذا كنت ابيدهم

قديم 10-10-2008, 06:08 PM   #14

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

اقتباس:
لأ مش ممكن
قصة جمدة آاااااااخر حااااااااجة بجد أنا حاسس أنها قصة من بتوع ألف ليلة و ليلة
بس و الله أخلاقك عليا جداً و قصتك بتثبت أن السكمر عمره ما يفلح أبداً
و حكاية أمل معاك دي كن واثق انها كانت رحمة من ربنا عليك عشان يهديك
بجد انا سعيد بسماع القصة دي
و أسلوبك بجد جامد آخر حاجة
-----------------
يا باشا أول حاجه مشكور كتير جدا للرد و للمرور الخفيف الرائع
و معاك حق في باقي كلامك كله و كويس ان فيه حد عجبه أسلوبي
كل الشكر و التقدير .

قديم 10-10-2008, 06:13 PM   #15

airforce
عضو فعال

الصورة الرمزية airforce

• الانـتـسـاب » Oct 2008
• المشـــاركـات » 263
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
airforce صـاعـد

بجد فرحت اوى لما رجعت الاكونتات لصحبها
متعرفش انت شعور لما تكون عملت مجهود وفى الاخر يجى واحد رخم ياخد كل الى انت عاملته ده
كويس والله الى انت عملته ده
ويارب كده تفضل سعيد فى حياتك

-------------------
أنت مش متصور فرحت اصحاب الأكاونتات كانت ازاي
دول نسيوا الدنيا
(واحد مهم كان بيقول : و الله لو أعرف اللي كان واخدهم انا هشكره من قلبي دا بجد عرفني قيمة الاكاونت بتاعي و بصراحة أنا مكنتش مدي الأكاونت حقه )
شوفت الفرحة بتغيير الناس و طريقة تفكيرهم و الله .
مشكور حبيبي و يا رب تكون انت أسعد في الدنيا و الاخرة كمان .

موضوع مغلق

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)