حفظ بياناتي ؟

1/01/2023

22/05/2024_hema

22/05/2024_hema

END_shaher_08/02/2024

29_02_2023

ID:100_01_05_2024

END_tusk_04/01/2024

END_27/06/2024

END_02/12/2024

END 14/6/2024

ID:103_02/06/2024

ID:104_05/06/2024

ID:105_10/06/2024

ID:106_24/06/2024

END 27/06/2024

25/01/2022

QueenSro

ID:100_01_06_2024

END_tusk_04/01/2024

END_Ibrahim_Abde_05/05/2024

END 14/6/2024

END_27/06/2024

END ID:101_17/05/2024

END 19/06/2024

END 19/06/2024

END 22/08/2024

END 27/06/2024

END 02/07/2024

END 02/07/2024

الـجـروب الـرسـمى لـلـمـنـتـدى FaceBook | Official Group 

شـريـط الاهـداءات

بـعـيـدآ عـن سـيـلـك رود [ هذا القسم مخصص لمختلف المواضيع البعيدة كليا عن مجال الألعاب ]

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل يستحق التثبيت ؟
نعم 2 50.00%
لا 2 50.00%
المصوتون: 4. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 18-08-2008, 05:20 PM   #1

NoGoDBtAllah
عضو نشيك

الصورة الرمزية NoGoDBtAllah

• الانـتـسـاب » Jul 2008
• رقـم العـضـويـة » 27567
• المشـــاركـات » 96
• الـدولـة »
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 10
NoGoDBtAllah صـاعـد

NoGoDBtAllah غير متواجد حالياً

افتراضي أكبر موسوعة نكت ((أرجو التثبيت))

ِمره واحد اشترى لمبه مسمار دقها في الحيط

واحد بلدياتنا اشتري راديو حط فيه حجرين المذيع اتسطل

مهندس زراعى ظبطوه بيبرسم مع الأرانب

مره واحد بلديتنا لقى خاتم سليمان جه يدعكه فعص العفريت

عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟

عشرة صعايدة بيتعلموا ربط الكرافتات تسعة ماتوا وواحد فى حالة حرجة
مره واحد بلدياتنا دخل خلاط الأسمنت طلع منه قال والله منش داخل الملاهي تاني

مرة واحد بلدياتنا الباب افل على صباعه الباب ازرق

مرة 5 دخلوا كلية الهندسة اثنين طلعوا مهندسين وثلاثة مدينة نصر

واحد بلديتنا خلع العمة فقد الذاكرة

أبو العربى قابل الوله أينو وقاله مش تباركلى أناهجوز البت سعاد قاله ياراجل ديه متنفعكش قاله ليه قاله ديه بورسعيد كلهامشيت معاها قاله يا راجل هى يعنى بورسعيد كلها أد أيه!!!!
واحد حب يصطاد ارنب - قلد صوت الجزر

واحد رخم جداً دخل السينمــا مالقاش فيهــا غير واحد بس قعد وراه ..وقال له لو سمحت راسك علشان مش شايف

مرة واحد مسطول بيلعلب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

ضابط المرور بيحقق فى حادث... سأل الاول .. فرد .. يا بية انا اديتة كلاكس .. واديتة انوار وصرخت فية علشان يبعد ومفيش فايده.. سأل التانى ... فرد ... يابية انا اعمل اية ، انا قاعد فى الكشك بتاعى

جماعة بيحششوا ... فجت كبسه... كل واحد اسـتخبه في شوال جه الظابط ضرب الشوال الاول برجله خرج واحد منهم و اعد يكاكي وعمل نفسه فرخه ضرب التاني خرج واعد يدن وعمل نفسه ديك ضرب التالت مخرجش ضربه تاني مخرجش ضربه جامد المره دي خرج وقال له شوال بطاطس بطاااااااطس انت مابتفهمش

مسطول لابس جزمة ، فردة بيضة والتانية سوده .... قابله مسطول تاني وقاله: "ايه ياواد الجزمه الشيك دي. راح المسطول الاولاني حط رجل علي رجل وقاله: وشرفك إنت.. عندي جوز جزم تاني فى البيت شبهه بالظبت

جماعة مساطيل بيتفرجوا على الاخبار .... فنشرة الاخبار طولت فراح الاولانى قال للتانى :هى لية نشرة الاخبار طولت النهارد كدة؟ فراح التانى رد عية وقال معلش اصل شكلها كدة النهاردة اخر حلقة

مرة واحد سكران بيوقف تاكسي فسأله: فاضي ياسطة فقال له الأسطة: ايوة فاضي فقال له السكران طيب ماتيجي تقعد معايا شوية

مره كان في اتنين مساطيل قاعدين بيحششوا فا واحد بيقول للتاني انا شايفك اتنين فالتاني بيقولوا لا انا الي شايفك تلاته فقالوا الاول لا انا الي شايفك اتنين المهم قالوا خلاص احنا نروح لشيح المساطيل فقال خلاص نروح لشيخ المساطيل فراحوا وعرضوا عليه المشكله. فقالهم خلاص اصحاب المشكله يقعدوا على جنب والباقي ده كولوا يروح

اثنين سكرانين واحد قال للثانى تعرف بيعملوا اية فى اوروبا لما المطر بيمطر .. قاله لا معرفش .. قال له بيسبوها تمطر

فار محشش قال : كل القطط تحت جزمتى لقى وراه قط اسود قال الا ابو سمره حبيبى

واحد مسطول كل ما يجي يشنقوه ، الحبل ينقطع نظر للسجان وهو متغاظ وقال له احنا جايين ننشنق ولا جايين نلعب

مرة اتنين مساطيل قاعدين فالاول بيقول للتاني هو النهاردة السبت ولا الاحد قام التاني قائل له لا الاتنين ....قام الاول قاله.... جايين مع بعض

واحد مسطول بيسال صاحبه المسطول ايه اسماء اخوتك الشباب؟ قاله:كلهم محسن الا ادهم اسمه تامر

مره واحد بيحشش بيقول لصحبه امبارح جيت اسحب نفس قالوا لى ملكش رصيد

واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشةاوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوء بكرة وانتي

سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

واحد سكران فتح التلاجه وبص للجلي ...وجده بيرتعش :قالوه متخفش هاخد عصير

واحد سكران اتصل على مصر للطيران بيسأل الرحله من القاهره للندن هاتخد اد ايه فرد عليه الاستعلامات وقاله ثانيه قاله السكران طب شكرا

مرة فار سكران على الاخر شافة قط جعان جرى وراة فعدت عربية بسرعة فرمت القط.. والفار اغم علية ولما فاق وشاف القط مفروم قال (يووة هو انا كل ما اسكر اعملى مصيبة)

مرة واحد مسطول وقف تاكسي كان سواقه برده مسطول قاله تاخد كام وتوديني فين قاله هات اللي تجيبه وانزل هنا

واحد مسطول راح مطعم وقال لصاحب المطعم سندوتش طعمية من غير سلطة.. صاحب المطعم كمان مسطول قال له من غير سلطة ايه؟ قال له : من غير سلطة قوطة - صاحب المطعم : ماعنديش سلطة قوطة اعمله من غير سلطة طحينة؟؟؟

مرة واحد حشاش لما قبض مرتبة راح البيت وقعد يقسم المرتب 100 ايجار - 100 مصروف بيت -200 حشيش وفجاة وهو قاعد سمع خبط على الباب فقال مين رد علية اللى برة قالوة بوليس فراح مقطع ال200 جنية حشيش

جماعه صعايده وجماعه فلاحين قاعدين بيحششوا البوليس كبس الفلاحين جريوا والصعايده استخبوا فى البوكس

مرة إتنين مساطيل راكبين عربية فواحد قال للتانى : حاسب قدامك شجرة فالتانى مردش عليه فعلى صوته شوية : قدامك شجرة برضه مردش عليه فقاله : حاسب قداااامك شجرررر .. طاخ خبطوا فى الشجرة فطلع من العربية و قاله .. مش قلتلك قدامك شجرة ؟؟؟ فالتانى رد عليه : و أنا أعملك إيه مش إنت إلى سايق ؟؟؟

مرة واحد مسطول جه يخرج من العربية لقى الدنيا بتمطر راح خارج من الباب التانى

مره واحد مسطول اوى راجع بيتهم الساعه اتنين بليل فاخته فتحت له الباب قام ضربها بالقلم على وشها طاخ وقالها كنتى فين لحد دلوقتى .

نملة ماشية على حرف كوب عصير فراولة فقالت : ياه اخيرا شفت البحر الاحمر

--------------------------------------------------------------------------------

. واحد مسطول بيقول لصاحبه مش عارف يأ أخي عود الكبريت ده ما بيولعش ليه مع إنه لسه مولع من شوية
• مرة مدرس رياضة اتجوز مدرسة رياضة خلفوا ولد متساوى الساقين

• ايه الفرق بين الاسبوع وموس الحلاقة والصحراء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الاسبوع فيه حد ، والموس فيه حدين ، والصحراء ما فيهاش حد

• هل تعرف من هو اوفي مخلوق؟ نملة مات زوجها الفيل وقعدت طول حياتها تدفن فيه

• زرافة و فيل وأسد وفأر وثعلب وارنب ماشيين في الغابة ، وقعوا كلهم في حفرة إلا الزرافة ،قالولها :جيبي لنا حبل. قالتلهم :ما فيش. قالولها :إحنا جعانين عايزين ناكل .قالتلهم: ماعرفش أجيب لكم أكل. قالولها: والعمل؟ قالت لهم: كلوا أضعفكم ..... قام الفأر نط مفزوع وقال لهم : اللي حيقرب من الأسد حيعرف شغله

• واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه

• مرة 10 اغبياء بيلعبوا على الطريق الصحراوى واللي تخبطه العربية مرتين يطلع برة اللعبة

• تايه بيسأل واحد ماشى فى الشارع اية اسرع طريق اروح بيه للمستشفى ؟؟ قالوة غمض عينك وعدى الشارع

• مرة واحد غبي ماشي في الشارع لقي واحد صاحبه قاله ازيك ياعلي شكلك اتغير خالص الثاني رد عليه بس انا مش علي الاول قاله وكمان غيرت اسمك

• واحد أحول راح يجيب أبوه من المطار باس الشنطة وشال أبوه

• سواق ماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاور له فوقف السواق و قاله انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير و مشى و سابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشى و سابة شوية و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية ف السواق سابة و مشى شو ية كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف و قالة يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روح امك

• واحد راح للدكتور بيقولو يا دكتور انا عندى صداع ، قالو بتنام والشباك مفتوح ولا مقفول ؟ طيب افتحه قبل متنام وتعالى بعد يومين ، جاله بعد يومين ، قاله الدكتور الصداع راح قاله الصداع راح والتلاجه راحت والتليفزيون راح و ....

• اتنين مساطيل حبوا يسرقوا عماره فقالوا لبعض احنا ناخد العمارة بعيد ونسرقها برحتنا ، فقلعوا الهدوم وقعدوا يزقوا فى العمارة يزقوا ، جه واحد من وراهم وسرق الهدوم ، فواحد منهم بص ورا ملقاش الهدوم فقال له كفاية كدة احنا بعدنا اوى

• محشش يسأل محشش تتوقع الجمعة يوافق آخر الشهر ؟ رد عليه : لو ضغطنا عليه يمكن يوافق

• واحد واقف على الكوبري بيقول ,36,36,36,36 راح واحد سأله ايه حكاية ال36دي؟ قاله تعالى أوريك قام رماه من فوق الكوبري ..وقال 37,37,37,37

• واحد ندل فتح مصنع بيبسي كتب على كل علبة : رج جيدا قبل الفتح

• واحد راح للدكتور بيقولوا يا دكتور كل ما اكلم واحد ينام مني ........... يا دكتور ........... يا دكتور

• بلديات فتح محل انابيب غاز .. فجّر اسطوانتين فى وسط البلد .. دعاية

• واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

• ,احد بيقول لصاحبه ... الحق الثعبان دخل غرفة حماتك ... قاله: سيبه يستاهل

• اثنين ساكنين في خيمة ونايمين على ظهورهم بالليل.. بص الأول للسما وقال للثاني شايف ايه ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال وده يدل على ايه ة ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في الكون ده . قال الأول ده يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي

• ثعبان نظره ضعيف يوم ما حب واحده..... طلعت خرطوم

• بلدينا ماسك قنبله وعمال يحدفها من الإيد دى للايد دى ، قابله واحد تانى قال له :يخرب بيتك ولما تنفجر فى وشك ، قاله : ماتخافش معايه غيرها

• بلدياتنا نجح في انتخابات مجلس الشعب، ففي اول جلسة قاعد جنب واحد افندى فالأفندى عزم عليه بسيجارة مارلبورو، وبعد شويه بيسالوا إيه رأيك في الديمقراطية ياحاج؟؟.. فرد الحاج : والله أحسن من الكيلوبترا !!

• واحد قال لأبنه: نابليون وهو أدك كان أول واحد في الفصل،... رد الواد على أبوه : نابليون وهو أدك يا بابا كان إمبراطور

• واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل ، وحط الورق على السرير ونام صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا إصحى

مره واحد راح يشترى بكته بانجو بعشرة جنيه الحكومه طبت على المكان الى هوة فيه راح رامى العشره جنيه

مرة واحد مسطول أحول |، جه يعيط قام ريل

واحد رخم نزل الشارع وقف قدام عمود ... قالوه عديني

ظبطو ابلديات بيشمو اسمنت ابيض

مره واحد مسطول ماشي مع حبيبته في نص الليل فاشفت ابوها فقالت يالهوي بابا بابا فقالها ماتخافيش قوليلوا اخوكي

مرة واحد بخيل وابنة قاعدين بياكلو فا مراتة جت فخبطت فقل ابنة قوم افتح لامك قال لة لا ماهى مراتك قالة دى امك قلة دى مراتك قلة دى امك قالة لا قالة طيب وراح منادى على مراتة انتى طالق وراح باصص لابنة وقالة قوم افتح لامك

كان فية واحد مسطول بيدق في عمود النور المضيئة للشارع فجاء مسطول اخر وقال لة اية محدش فتحلك الباب ثم نظر الى الأعلى وقال لة (اى للمسطول الأول)دق بقوة الظاهر انهم ساكنين فوق السطوح

اتنين مساطيل اتخانقوا الحشيش يخلى الواحد يشوف التانى اتنين ولا تلاتة راحوا للمعلم يسالوة قالهم دة حسب الصنف وانتوا بأة جايين انتوا السبعة تسالونى

مره واحد راح للسوبر ماركت قله عندك معلبات رد عليه ايوه قله طاب ادينى علبة كبريت

محشش نائم جت امه تصحيه في الصباح قالت قوم يا ولدي الشمس طلعت قال دخليها وقفلي الباب
ليه في شارع مراد حاطين يافطه كبيرة مكتوب عليها 'ابتسم انت في الجيزة'..، هل الجيزة حاجة تضحَّك؟!

لو إسمك (ماجد) وطلعت طيّار، هتفضل مستحمل قد ايه الناس وهيا بتندهلك (كابتن ماجد)؟

الأخرس بيكلم نفسه إزاى؟

ليه بيقولوا على الشخص اللى نايم بعمق إنه نايم زى البيبيهات؟، مع إن البيبيهات أصلا بيصحوا كل نص ساعة!

إزاي لما اسأل عن مقر النادي الأهلي فين، الاقي الإجابة.. النادى الأهلى في الزمالك؟!

ليه الشامبو بيبقى بالخوخ الطبيعى بينما عصير الخوخ بيبقى معمول بنكهة الخوخ؟

ليه بيقولوا في الأخبار، مصرع 9 في فلسطين، ومصرع 50 في بغداد، ومصرع 85 في زلزال، ومصرع 112 في سقوط طائرة؟! طيب ما يقولوا على طول مصرع 250 واحد في نشرة أخبار التاسعة! )))))))))))))

لما تيجي تتصل بواحد.. ليه الأرقام اللي بترد غلط.. ما بتكونش مشغولة؟!

لو كانت الأرض كرة – زى ما بيقولوا – طيب الماتش هيبدأ إمتى؟!

إذا كان – زى ما بيقولوا – الدنيا مسرح كبير، طيب أنا بامثّل ولاّ باتفرج؟! وإذا كنت من المتفرجين، طيب هم المتفرجين بيقعدوا فين؟!

هل حصل فعلا فى يوم من الايام أن فيه واحد (ضرب عصفورين بحجر)؟

بيقولوا (لكل قاعدة استثناء)..طيب ايه الأستثناء بتاع القاعدة دى؟

طيب ليه المذيعة بتقول أعزائي أفراد الأسرة.. وهى ما تعرفش حد فينا؟!

ليه الشخص اللي يسألك 'الساعة كام' لازم يرفع لك دراعه الشمال ويشاور على مكان الساعة بصباعه 'لو سمحت الساعة كام'....طيب اللى بيسأل على مكان الحمام المفروض يشاور على ايه؟

اللى مايقدرش يتكلم اخرس، واللى مايقدرش يشوف اعمى، طيب اللى مايقدرش يشم أيه؟

طيب ليه اللي يسألني عن الساعة لازم يحلفني 'الساعة كام والنبي؟!'.

لو واحد مات و رجله متجبسه ،هل بيدفنوه بيها متجبسة ولاّ بيشيلوا الجبس

اذا كان زيت الذرة معمول من الذرة ، و زيت عباد الشمس معمول من زهرة عباد الشمس، طيب ال baby oil معمول من ايه؟
واحد سكران فتح التلاجة لقي الجيلي بيترعش .. قاله ماتخفش حاخد عصير
واحد صعيدي مراته بتقوله قوللي حاجة حلوة
قاللها بسبوسة
قالتله لأ قوللي حاجة تهزني
قاللها مرجيحة
قالتله يا راجل قولي كلمة تحسسني ان انا مراتك
قالها انت طالق
مرة واحد بتاع سمك ابنه مات فماشى فى الجنازة يقول: كان صاحى وبيلعب
حلاق راح السينما شاف فيلم سوالف النينجا
سعودي بيسأل مصري ايش بتفطروا
قاله فول
قاله طب ايش بتتغدوا
قاله فول
قاله طب ايش بتتعشوا
قاله فول
قاله طب و ايش الفرق بينكم و بين البهايم
قاله البحر الأحمر
صعيدى بعت حمامة زاجلة بدون رسالة ليه؟
Missed call بيعمل ---------------------------------------
بلد كلها اغبياء جدا عندهم حفره في وسط البلد كل ما حد يعدي يقع فيها
ومبيتعلموش كل ما حد يعدي يقع ،
قالوا نجيب اذكي تلاته في البلد يشوفوا حل للموضوع
الاول قال: نحط عربيه الاسعاف جنب الحفره الي يقع ياخدوه على طول المستشفي
التاني قال: نهد المستشفي البعيدة ونبني مستشفي جنب الحفره ،
التالت قال: وليه التعب ده كله احنا نردم الحفره
ونفحر حفره جنب المستشفي علي طول
-----------------------------------------
مره 2 صعايده بلعبوا شطرنج الاول : موتلك الحصان...
راح قام التاني ورجع بعد شوية
وقاله: سممتلك البهايم -----------------------------------------
كمبيوتر قال لكمبيوتر انتى طالق ..... قالت يالهوى والسى دى اللى فى بطنى
-------------------------------------------
صرصار في العنايه المركزه بيسال صرصار جمبه بيقولو بيرسول ........؟ قالو لا شبشب---------------------------------------------------
واحد عندة فلوس عاوز يشوف نفسه، راح اشترى مراية
----------------------------------------------
مرة واحد راح يوكل محامى لقاه صايم --------------------------------------------
واحد رمى يمين الطلاق على مراته ما جاش فيها------------------------------------
كسلان داخل الاختبار. وقع منه القلم، سلم الورقه -------------------------------------
بقرة جالها جفاف، نزلت حليب بودرة -------------------------------------------
في واحد راح يغير أنبوبة بوتاجاز قال لامه ادعيلي قالته انشاله تنفتح فى وشك.
------------------------------------------------
محشش راح للدكتور قاله الدكتور اعمل إشاعه طلع برة الأوضة وقال وهو بيزعق الدكتور ماااااااااااااات ------------------------------------------------
مدرس انجليزى بيسأل تلميذ بيقوله لو عايز تقول لواحد تعالى هنا تقوله ايه؟ قاله : اقوله come here قاله : ولو عايز تقوله ارجع هناك تانى ؟ قاله : الف من الناحية التانية واقوله come here.----------------------------------------------
مراواحد اخترع حبوب للحامل علشان المولود يطلع مؤدب وكل مولود فعلا نزل مؤدب . واحدة أخدت الحبوب وماولدتش في المعاد فراحت للدكتور عملها ولادة قيصرية ، لقى توأم كل واحد بيعزم علي التانى ويقول له "اتفضل" التاني يقوله "لأ اتفضل إنت الأول."....
---------------------------------------------
واحده حامل ابنها الصغير بيسألها:ايه اللي في بطنك ده يا ماما قالتله :ده أخوك يا حبيبي...تاني يوم و هوه في المدرسه المدرس سأله:انت عندك اخوات؟ قاله:كان عندي واحد بس ماما أكلته. -------------------------------------------------
مرة ولد صغير سأل والده: باب انت جبتني ازاي؟ قال اللأب: بص يا حبيبي احنا جبنا شوية سكر و حطناهم تحت السجادة جينا تاني يوم و رفعنا السجادة وجدناك. ففكر الابن فيها "إيه لو أبقي أب من الأن" فجاب شوية سكر و وضعهم تحت السجادة صحي تاني يوم وجد صرصور فقال:"لو ماكونتش ابني انا كنت قتلتك." -------------------------------------------------
مرة تلميذ بيسأل الأستاذ بيقول له:هو ممكن يعاقب الإنسان على حاجة معملهاش؟قال له:لا طبعا . ففرح التلميذ اوى و قال له خلاص انا معملتش الواجب
------------------------------------------------
اثنين محششين قاعدين قدام مراية....الأول قال قوم نسلم على اللي قاعدين قدامنا، ولما وقفوا قال الثاني اقعد اقعد
هما جايين علينا.
-----------------------------------------
التلميذ : بحبك يا ابله و عاوز اتجوزك ...
المدرسه: بس انا مبحبش الاولاد الصغيرين ...
التلميذ: وانا مش مستعجل على الخلفة ....
----------------------------------------
واحد ومراته متخانقين فبطلوا يكلموا بعض
فكتب ورقة صحيني الساعه 6:30 علشان عندي شغل وحط الورق على السرير ونام
صحي الساعة 10:00 فلقى ورقه مكتوب عليها الساعه 6:30 يلا اصحى ... ---------------------------------------
واحد مسطول سايق عربية فراري في اول الطريق الصحراوي بيفتح الراديو لقى المذيع
بيقول
هنا القاهره راح قايل يخرب بيت السرعه------------------------------------.
ولد مغلّب مدرس الجغرافيا معاه ليه ؟؟؟
عاوز يعرف خط الاستواء ده فودافون ولا موبينيل..... ------------------------------------
كان في مرة واحد اصلع عنده 3 شعرات في راسه
فراح للحلاق وقاله اعملي قصة جامدة
فالاصلع قاله حطلي واحدة عاليمين و واحدة عالشمال و وقفلي اللي في النص
فجه يعمل له القصة قطع الشعرة اللي عاليمين و الشعرة اللي عالشمال
فقال له أعملك الشعرة اللي في النص ايه
راح قال له نعكشها
واحد غبي ركب العربية بالليل و لقى الدركسيون و الفرامل مسروقين ... فراح القسم وعمل محضر سرقة ... تانى يوم الصبح راح لاغى المحضر ليه؟؟؟؟؟؟؟؟ إكتشف انه كان راكب ورا

واحد قابل صاحبه قاله بقي يا راجل اشوفك امبارح انت و المدام في البلكونة و متسلمش عليا؟؟؟؟؟ قال له لا و الله مش انا

محشش .... سألوه ايه اصعب حاجة في الدنيا ؟؟ قالهم : اني أحدد السكسوكة وانا بآكل لبانة

واحد بخيل عنده 4 اولاد ..... جاب لهم حته لحمة ، وقال لهم: كل واحد يمضغها ويديها للي جانبه

واحد حب يوقف اتوبيس لكنه ماوقفش ... فجرى وراه لحد ما وصل البيت فقال لمراته افرحى النهارده انا وفرت 10قروش .... فقالت له يا خيبتك مش كنت تجرى ورا تاكسى كنت وفرت تلاته جنيه

واحد غبي كل الناس بتقول له يا حمار ، فقام في مرة قال لهم بلاش كلمة حمار دي سموني حاجة تانية فسموه جحش....فراح لمراته فرحان بيقول لها مش الناس خلاص سموني جحش .. قالت له وهي غضبانة.....اتنيل م انت بكره تكبر وتبقي حمار تاني

مرة ولد شاف قطة فى الشارع قال لأخوه انا هاخد القطة دى اغسلها و اربيها.اخوه قاله لو غسلتها هتموت و سابه و مشى..... رجع بعد ساعتين لقى اخوه بيعيط وبيقوله القطه ماتت.... قاله مش قولتلك لو غسلتها هاتموت ، قاله ماماتتش و انا بغسلها ماتت و انا بعصرها

مره واحد عدى على واحد صاحبه بخيل اوى...... لقاه حاطط ايده على عين الشمال وبيبص بالتانيه... بيقوله مال عينك ؟ قالوا م انا شايفك بواحده . اشغل التانيه ليه!

واحد راح للدكتور قالوه انا عندي صداع قالوا الدكتور انتا بتنام والشبك مقفول ولا مفتوح قالو مقفول ، قالو الدكتور افتحوا ....تاني يوم جالو الراجل .. فقالو الدكتور ها راح الصداع ؟ قالوا : الصداع راح.....والبوتجاز راح......والتلفزيوون راح.... و....و

سواق قتل 60 واحد في حادثة.... لما سأله الظابط ليه قتلتهم؟ قال له كنت ماشي وبعدين فجاة العجلة ضربة ..ولقيت على يميني فرح وعلى شمالي راجلين ... ادخل في مين ؟ قاله الظابط ادخل في الراجلين.. قاله م انا دخلت في واحد والتاني دخل الفرح

مرة واحدة ست قالت لإبنها :خد الفلوس دى وروح هاتلى دواء يصغرنى عشرين سنة فراح الولد يحيب لها الدواء ورجعا إداها الدواء .. و راح المدرسة....... رجع الولد لقى والدته صغرة عشرين سنة قال لها: إنت صغرتى قوى يا ماما ، بس إيه العيل اللى فى إيدك دة قالت له:إسكت يا واد مش أبوك شرب العلبة كلها

واحدغبي راكب مع ابوه العربيه ابوه قاله اقفل الشباك ياولد الجو برد ... الولد قاله ياسلام عليك اما انت عليك تقاليع هوا يعني لما اقفل الشباك الدنيا بره هتحرر؟

فيل ونمله ماشين على البحر... فجأه الفيل رمى نفسه فى البحر ليه ؟؟؟؟؟؟؟....... أخو النمله جاى وراهم
يقولك فيه حشاش اتصل على مطعم وقال عندكم عشاء قال العامل عندنا قال الحشاش: طيب ليش ماعزمتوني؟

واحد يمشي ومعاه ارنب يبغى يبيعه فيه السوق..جاه محشش قاله لو سمحت بكم القرد اللي معك؟؟؟..رد عليه البياع: هذا ارنب موب قرد يا احول..قال المحشش: والحين انت من كلمك؟ انا اسأل الارنب..

يقولك فيه مجموعه من المساجين اللي محكوم عليهم مؤبد,, وكان معهم كتاب نكت من الف صفحه ويوسعون صدورهم بالنكت الين حفظو الكتاب, لدرجه صارو ينكتون برقم النكته 57 هاها 62 هاها,, وعلى هالحاله الين سجنو معهم مسجون جديد وبدا يقرا الكتاب الين حفظه مثلهم وصار ينكت معهم بس كل ماقال رقم نكته 39 ماحد ضحك 98 ماحد ضحك ,, واذ هم قال احد منهم رقم نكته 87 هاها كروها من الضحك ويوم جا الرجال وقالهم ليش اذ قلت رقم نكته ماضحكتم واذا احد منكم قال رقم ضحكتم؟؟ رد عليه واحد وقال ياخي النكته ماهيب بنوع النكته ,, النكته تعتمد على اسلوب الالقاء..

فيه 3 حواطى بيشترون الفيصليه اثنين وافقو واحد رفض يشتريها,, يقول مافيها سطح..

فيه طيار عتيبي طاحت فيه الطياره يوم جابو الصندوق الاسود لقو التسجيل يقول ابك ابك ابك ابك طاحت

فيه اسد ونمر وثعلب كانو سهرانين في مرقص..المهم ارتفع الاسد وطلع على البست وقال كل اللي في المرقص على تبن وسمعني اغنية تملي معاك ياقدع.. طبعا ملك الغابه ماحد قده , المهم النمر ارتفع وطلع على البست وقال كل اللي في المرقص على تبن ماعد الاسد ملك الغابه وسمعني تترجى فيا ياقدع, وراح يرقص.. المهم الثعلب قفلت معه وارتفع وطلع على البست وقال كل اللي في المرقص على تبن حتى الاسد والنمر وسمعني اغنية حاودعك..

فيه واحد يده مقطوعه ومنقهر من الدنيا ونفسه قرر ينتحر المهم طلع على عماره بينتحر ويلقى واحدتحت مقطعوه يديه الثنتين ويرقص قال والله قهر انا اللي يد واحده مقطوعه وبغيت انتحر وهذا يديه الثنتين مقطوعه ويرقص المهم هون ونزل تحت يسال ارجل وشلون ترقص ويديك مقطوعه قال من قالك اني ارقص انا اقمز من القهر ابي احك ظهري

سوداني انجحو اعياله وشرى لهم كوره وقالهم اذا تجحتو السنه الجايه انفخها لكم

فيه سودانين سرقو بنك تعيجزو عند عد الفلوس قالو اااي بكره نعرف من الجرايد

فيه مطيري يوزع سمبوسه عند الحرم ليش؟؟ سمبوسة لحم حاشي

فيه واحد يوم جاء يطلع من البيت قالت زوجته وراء ماتسوي زي ابو الجيران السوري قبل مايطلع يعطيه زوجته بوسه؟؟؟؟ قال: ظنك توافق؟

فيه حوطي طلع جوال عائلي دق على 902 وقال لهم لعببت عليكم تراي عزوبي

فيه مطيري صار مدير دار ايتام سوى مجلس اباء

فيه مطيريه كلمت ام بي سي وقالت اهدي الاغنيه لخطيبي بمناسبة وفاة امه

فيه حوطي عازم اخوياه في السطح - ليش - اصدقاء سطحيين

فيه حوطي خطف طياره جايه من جده الى الرياض وقال للكابتن ارجع لجده الطياره مخطوفه قال الكابتن: اللي يبي يخطف طياره يروح للعراق ايران اي دوله برى.. قال الحوطي: لاني ناسي جوازي في جده

فيه حوطي سمع بخطف الطيارات خطف قطار الشرقيه وقال للسواق اطلع جده

فيه واحد مصري قاعد يصلي وسمع اثنين يمدحون صلاته قطع صلاته والتفت عليهم وقال كمان صايم

يقولك فية حوطي سمع عن عيد الحب راح فصلله ثوب

فيه 20 حوطي غرقوا في غواصه ليش؟؟ سمكه طقت عليهم الباب فتحوا لها

فيه حوطي جاه ولد ماسماه ليش ؟ فيه حروف جديده بتنزل

فيه واحد كان في البر لقى المصباح السحري المهم فركه طلع المارد شبيك لبيك اطلب اي شي قال اي شي طيب شف خويتي في العقاريه جبها لي قال خمس دقايق وهي عندك وراح مرت ساعه وساعتين والمارد مارجع الولد قال خل اروح العقاريه اشوف خويتي اصرف يوم راح لقا الجني ماسكينه الهيئة

فيه خنفسانه حاجره نملتين في زاويه ليش ؟
تقول من اللي قالت يالعبده

فيه سوداني شاف زيتونه قام يصيح تذكر ايام الطفولة

فيه حواطى سقطو في اختبار تعبير ليش جاهم السوال عبر عن فتح الرياض كلهم كتبو (01)

مطيري انقذ واحد من حريق ليش يبيه يعيش مشوه

فيه عجوز بطلت محو الاميه ليش؟؟ خايفه من التعيين في القرى

فيه امريكي وسعودي تضاربوا ليش؟؟ المترجم مطيري

فيه نمله تسبح مرة من عندها خنفسانه قالت روعتيني احسبك جمس الهيئة

حوطي قالو له بنزوجك بنت الوليد قال لا ابي مدرسه

حضرمي طاح منه ريال من الدور السادس نزل مالقاه ليش ؟ سبق الريال

محششين راحوا يعزوون.. واحد قال للثاني عزيت قال لا عالسمن

خكري سلموه دوريه وجهاز كلمه الضابط وقال له كيف الصوت قال: يهبل

حواطى بيسون شهر تسوق سموه هلا ذي القعدة

حوطيه فتحت جواز رجلها لقت المهنة رجل اعمال شطبتها وكتبت رجل منيرة

فيه بدوي شراء لولده كمبيوتر حط بدال الفاره ضب

يقولك مطيري اتصل عليه جورج قرداحي وقال له معنا صديقك وصل نصف مليون ريال ومحتاج مساعدتك قال: قل له نايم

فيه حوطي في مسابقة المليون اتصل بصديق وقال له الو ابومحمد معنا 30 ثانية وش رايك احذف اجابتين او استخدم الجمهور؟؟

فيه ثلاث سكارى وقفوا تاكسي...صاحب التكسي عرف انهم سكارى .ويوم جا يوديهم قال بفمه (اوووون.اوووون) كأنه يسوق والسيارة ماتحركت..وبعد شوي قال يلا وصلنا انزلوا..دفع السكران الاول..ودفع السكران الثاني..والثالث راكب قدام مادفع (خاف السواق انه يسير صاحي وفاهم) قال السكران : شوف ثاني مرة لاتسرع امش بشويش

واحد سكران يسأل صديقه يقول له عيني حمرا قال صديقه :ايه حمراء قال له: طيب تعورني؟؟

مطيري يدور بخويه عند الدوريه ليش؟؟ ماربط حزام الامان..

ديك يعاير دجاجه يقولها مسيكينه دايم ياخذون بيضها.. قالت له اسكت بس ياللي تأذن ولا تصلي..

فيه قطو يلحق قطوه يوم دعستها سياره قال: خلي الشرف ينفعك...

مطيري يوصي عياله عند الموت بالنذاله يوم جا يتشهد سكروا فمه

فيه خال بيشتري دخان راح للبقاله
قال : كنت أبيض
رد عليه البياع قال : ايه هييين

فيه مطيري قالو له ودك ابوك يموت وتورثه قال لا ودي يصدم ويموت عشان اخذ الديه واورثه

فيه خكري طاح في شلة مخدرات يوم درى ان الدعوى فيها ابر قال: مايجي منها تحاميل؟

فيه عجوز طاحت من الدرج قالو لها عيالها سلامات يمه قالت: بس وش رايكم في الحركة؟؟

فيه جيزانيه تاكل تويكس وتصيح ليه؟؟ تذكرت سيقان زوجها

خواف قالت له حبيبته نفسي اموت بين احضانك قال موتي عند اهلك مابي مشاكل

محشش سال واحد وش اسمك قال بسام قال اي بصمة؟

هندي صابته عين راح لمطوع قرا له في شطه

طيار شمري فصلوه ليش كاتب على قزاز الطيارة ( حائل )..

فيه حمار ينهق وهو مغمض عينه ليه؟؟حافظها غيب

واحد سبهه دخل على زوجته ولقى عندها رجال قال: اليوم رجال وبكره تتن

فيه سعوديه في مسابقه المليون جاها سوال طلبت تتصل بصديق قامت دقت عليه دقه وسكرت..

هذولا ثلاث محششين هاربين من الشرطه,,ودخلوا مزرعه, وتخبوا في ثلاث أكياس جاء الشرطي وشات الكيس الإول قام اللي فيه يصيح واق واق (يقلد البط)تركه الشرطي, وراح للكيس الثاني وشاته قام اللي فيه يقول كوكوكوكو (يقلدالديك),,تركه الشرطي, راح للثالث وشات الكيس (واللي فيه غبي) ساكت ما يتكلم استغرب الشرطي وشات مره ثانيه وثالثه ورابعه وما فيه صوت, وفي الاخير عصب الشرطي وشات باقوى ما عنده , وطلع المحشش يصيح ويقول: يلعن شكلك, بطاطس وش تبي اقول؟؟؟

حوطي اشتغل بالبنك الامريكي بعد خمس سنوات طلب الجنسيه

محشش قال له خويه الشمس شرقت .... قال عطها مويه

محشش قاعد بالحمام دقت عليه امه قالت بتطول؟ قال: لا ابلف يسار

في سـمكـتـيـن طاحو في شبكة صياد قالت وحدة للثانية رحنا تونا

فيه أمريكي سأل بدوي قاله can you help me قال البدوي والله ما ادري وش تقول بس احتياطاً كل تبن ...

يقول لك ديره اغبياء المهم قررو الحاره الي جنبهم انهم يقطعون روس الحاره الاغبياء ويلعبون بها كوره.. ذبحوهم كلهم ما بقا الا واحد يوم تجمعوا عليه طلع سكينه وحطها على راسه وقال وخروا والا ابفقعها...

فار سكران يناظر اسد بطرف عينه ويقول فيه واحد يبي يتسطر اليوم.. ويشرب ويقول للاسد فيه واحد يبي يتسطر اليوم.. وعلى هالحاله جا الاسد وسطر الفار قال الفار ما قلت لك فيه واحد يبي يتسطر اليوم ؟؟

فيه حمار يتفرج علىسباق الخيل.... قال ... اااااااااااه لو انا مكمل الثانويه.

كان فيه واحد محشش وقاعد في الشقه وشوي إلا وهالنمله اللي ماشيه من قدامه لين دخلت المطبخ وشايله معها شوية سكر وترجع مره ثانيه وهي شايله معها شوية سكر المهم صاحبنا قفلت معه ومسك النمله وكسر سنونها وطلعها مع الباب وشوي الا والنمله داخله المطبخ ويلحقها المحشش ويقول : يابنت ال*** انا كسرت سنونك وشلون تاكلين السكر؟؟؟ قالت النمله : امثه مث ..

في سوداني كان بيخطب لصلاة الجمعه قال للمصلين تعرفون قصة نوح؟؟ قالوا آآآآي .. قال: اقم الصلاة

حوطي راح لبيت دعاره دق الباب فتحت له وحده مفصخه. التخم قال: امي عندكم

وش اسرع مخلوق بالدنيا ؟ 000 بدوي معزوم

فيه مخرج جيزاني سوى مسلسل سماه 00 الزير مجرشي

ام اربعه واربعين تاخرت على المدرسه ليش 00 تلبس شراب

ام اربعه واربعين تاخرت على المدرسه ليش 00 تربط الجزمه

فيه جيزاني ترقا من جندي الى جندي اول قام يبكي سالوه ليش قال المسئوليه صعبه

_في واحد قروي قاعد في حفرة ليش ؟؟..... يفكر ببعمق .

2_فـيه أربع خكاريه يبون يذبـحـون خروف ... قـبـصـوه

3_مره بيعدمون قروي سألوه وش أمنيتك الأخيره قال لهم يا
رجال ما بيننا و بينكم شي و خلها مستوره و ما قصرتوا،،،
يوم لفوا عليه الحبل و جو يشدونه قام يصارخ و ينادي
لحظااااااااااه قاموا وقفوا و قالوا له خير وش تبي قال :
ياخي بغيت تذبحني .

4_معلم و معلمة تزوجو كتبو الكتاب في السبورة .

5_فيه ثنين قرعان تهاوشوا عشان مشط .

6_فيه ذبانه دخلت غرفه شباب محششين واخر الليل قاموا
الشباب يحششون وصكوا الباب انحشرت الذبانه وقالت اجلس
الين يفكون الباب وبعد ما شفطوا ست سجاير نزلت عليهم
الذبانه مسفحه تقول جااااااااااااكم الصقر.

7_فيه قروي عطاه البنك بطاقة صراف الغبي غلفها .

8_واحد قروي ماراح يصلي الجمعه ليه ؟؟؟؟.لأنها منقوله
على الهواء .

9_ايش قمة النرفزة؟.....انه واحد تكون يده معلقة على
شجرة ويده التانية مقطوعة وبطنه تحكه .

10_ايش قمة العجب؟.....انه أحد يفتح لك باب الثلاجة من
جوه

11_ايش قمة الأدب؟.....انه تدق باب التلاجة قبل ما
تفتحها

12_ايش قمة الحيرة؟......انه يحطوك في غرفة مدورة
ويقولوا لك دور على ركن .

13-فيه شمس غابت جابت عذر ..

14_سأل الشرطي إمرأة تقود السيارة هل رأيت إشارة المرور
(قف) فأجابته نعم فقال لها إذا لماذا لم تتوقفي فأجابته
لأنه مكتوب غليها (قف) وليس (قفي) .

15_سال الولد اباه قائلا كيف تعرف ان الشخص مخمور فقال
الاب الشخص المخمور aياولدي يرى تلك الشجرتان اربع شجرات
ولما نظر الولد الى حيث اشار ابوه راى شجرة واحدة فقط ..

16_فيه ثلاثه خبلان طلع لهم مارد وقالهم طلباتكم مجابه
جاء الاول وطلب مصنع ذهب وجاء الثاني طلب مصنع فلوس وجاء
الثالث طلب من المارد انه مايحقق لهم طلاباتهم .

17_قروي ما يعرف العلك، وشراله علكة، قعد يعلكها لين
الليل و يقول:و الله ماني بنايم لين أخلصه .

18_قملتان في رأس واحد أصلع وحدة بتقول إلى أختها أنا
عطشانه الثانيه قالت لها أسكتي أحنا ماشين في صحره .

19_فيه سياره مهي براضيه تشتغل ليه؟؟ تبي تكمل دراستها .
20_في جني حول بيدخل في واحد دخل في جدار .

21_فيه غبي شاف نافورة جاب لها سباك .

22_ في صيني يبون يعذبونه افتحوا عيونه .

23_في نمله تقلبت من الجبل ليش؟؟؟ تبي تسوي فليم هندي .

24_كان في واحد سكران ...شاف موزه قال ::الله يعيني على
الزلقه .

25_في وحده بنت تكهربت قامت جدتها تصفق..ليش؟؟ تحسب أنها
ترقص .

26_فيه قروي نامت رجله طفى النور .

27_قروي حب وحدة اتزوج اختها علشان يشوفها كل يوم .

28_فيه واحد سكران طاح من عماره تجمعوا عليه الناس
وسالوه وش صار قال والله ما ادري توني جاي .

29_في أحول ماتت امه دفن ابوه .

30_فيه واحد غبي راجع ريوس بالسيارة ليش؟عشان يجييب
المنديل من ورا .

31_فيه واحد سئلوه ودك لو أبوك يموت على شان تارثه قال
:لا ودي تصدمه سيارة على شان آخد الدية والورث .

32_في قروي شرا بيت وظلله .

33_فيه نذل انقذ واحد غارق ليش؟؟؟عشان مايصير شهيد .

34_في مرة نملة تزوجت فيل فمات ،فامضت النملة عمرها تحفر
له في قبر .

36_ياباني عطس قال :هيتاشي .

37_في واحد نذل يوم جا يموت وصى اولاده بالنذاله ومات !
جا ثاني يوم اولاده رموة في الزبالة!!!!!!!!!

38_فيه قروي لأينام ليلأ ؟لكى يعرف من الذى يضع الغمس فى
عينة .

39_اثنين قروية راكبين شبح السواق قطع اول اشاره قال
اللى بجنبه يا اخوي تبي تموتنا قال تعرف شي في الشبح قال
لا قال اجل اسكت وعلى ها الحال مع ثاني اشاره الى ان
صدمتهم سياره قال الراكب خلاص انبسط تبي تموتنا قال
السواق تعرف شي في الشبح قال ايوه قال وين الفرامل .

ا40_فنيله داخليه تلحقها الشرطه ليــش؟سمعوا انها تشرب
عرقك .
41_قروي يفتح الثلاجة على مهله ليه؟؟؟...عشان يعرف مين
بيشعل الضو .

43_فيه ديك مزكم ليه؟؟ متزوج دجاجه مثلجه .

44_فيه خكري التزم تحجب .

45_ثلاثه نصابين قال الاول شفتوا البحر الاحمر هذا انا
اللى لونته وقال الثاني شفتوا البحر الميت انا اللي
قتلته وقال الثالث شفتوا البحر الهندي هذا انا كفيله .

46_في دينار متحجب ليش ؟؟لانه طالع من البنك الاسلامي .

47_واحد يسأل أمه ليش ابوي اقرع .. قالت له يا ولدي بهذي
علامة الذكاء.. قال لها الولد أشوف شعرك طويل .

48_فيه قطه تمشي على الجدار وفجأه وقفت ليه؟أنتها الجدار
.

49_في زرافة داخلة السوق ليش ..!!! تدور على بدلة أم
رقبة .

50_بعير راح يخطب زرافه اهلها ردوه ليه ؟ يقولون ما نعطي
بنتنا لبدوي .

51_فيل تزوج نمله وش جابوا؟فيل يمشي على الحايط .

52_يقولون في واحد غبي حلق شنبة راح لأصدقاءة وهو يقول
تصدقون اني ما عرفتكم .
53_عجوزشقلبت بالحمام دبلكيك سجلوها في المنتخب .

54_اثنين يمشون لحالهم بالصحراء قال الاول للثاني تسمح
كلمة على انفراد .

55_هندي تلحقه دوريه دخل بالمخفر .

56_في حمار أتقدم يخطب حمارة أبوها رفسه .

57_في مدرس تاريخ اول يوم له في التدريس دخل الفصل وسال
الطلاب مين قتل نابليون ماحد عرف ناده المدير وقال له
ماحد عارف مين قتل نابليون المدير قله كيف قيام جلوس
وجاء للمدرس وقله انته متاكد انه نابليون انقتل عندك في
الفصل .

58_ثلاثة مجانين أرد الطبيب أن يختبرهم أيهم الذي قد عقل
ففرش سجادة وطلب منهم السباحة قفزوا إلا واحدا وظن أنه
أعقلهم ولكن لما سأله لماذا لم تسبح قال أخاف أن أغرق .

59_فيه حرب بين قرويه ومحششين مات عشره من القرويه قاموا
ارسلو واحد بوانيت يجيبهم وهو في الطريق سمع الرادو يقول
وصلنا الآن الخبر التالي وفاة سته من القرويه قام وقف
القروي وطلع فوق سطح الونيت وقال الأربعه اللي يستهبلون
يقومون .

60_قروي راح وكالة ناسا لابحاث الفضاء الا يبغى يروح
القمر وبعد الاصرار حطوه في الصمان قالوا له هذا القمر
ومن الفرحة لقى واحد يقول : أنا حران من الشمس . قال
وأنا عطيه من الأرض .

61_قروي راح الحج ولما رجع اتذكر انه مسيحي .

62_في قروي حب يدخل العسكريه رسبوه في الكشف الطبي ليش؟
ارجلوه ثنتيهم يسار .

63_هنديه حطة خمسين فلس بقلاص ماء ليش؟ علشان تشرب مياه
معدنيه .

64_وحدة غنت اغنية قديمة طلع من فمها غبار .

65_سواق وصل زوحته بيت اهلها شغل العداد .

66_إثنين قرويين دخلوا مطعم قاعدوا جنب مراية طلبوا
أربعة شاي .

67_فيه محششين مسلحين ..مسكوا واحد وقالو له انت معانا
ولا مع التانيين،قال معاكم معاكم‘قالوا لكن احنا
التانيين .

68_فيه قرويه راحو البر و خلوا واحد فيهم ليه؟ مخلينة
تذكار .

69_في ثلاثة قروية مجنانين قال لهم الدكتور كل واحد يأكل
كرتون مسامير كلو اثنين الا واحدقال للدكتور مافي خبز
معى المسامير .

70_في واحد بخيل يصيح ليش لانة ضاع علية ريال .

71_فيه قروي شرا له جوال ركب عليه الكاشف .

72_فية طفل صغير دخل عند راعي بقالة وقاله عندك عشرة
الآف علبة بيبسي قل لا والله ما عندي ثم جاة اليوم
الثاني وقاله عند عشرة الآف علبة بيبسي قاله أنت شكلك
تضحك علي ضف وجهك ولا أشوفك مرة ثانية وبعد ما طلع الولد
من عندة فكر وقال يمكن يكون الولد صادق ويكون عندة عرس
أو أي شي ثاني ثم جاب العشرة الآف علبة بيبسي وحطها في
تريله قدام الباب وجاه الولد اليوم الثاني وسئلة عندك
ياخي عشرة الآلف علبة بيبسي قاله ايوه عندي قاله البزر
طيب يامهبول من الي بيشتري هذي كلها .

73_في قروي يبي ينشف حلقة بلع فوطة .

74_فيه قروي لابس كل ثيابه ليش.؟ بايع الدولاب .

75_في واحد يبغي يتغلى على زوجته... سافر بالخارج 4 سنين
و رجع .

76_فيه عجز يلعبن ورقه تهاوشن على الشايب .

77_فيه سود يطلعونه ويدخلونه في البحر ليش؟دعاية لبتون

78_فيه ديك فاتح الثلاجة ليش؟يشوف الدجاج مصلوخ .
79_فيه خكري ليلة زواجة دخل على زوجتة رمى الرقم وطلع .

80_نملة تجري ورى اسعاف ليش ؟ تبي تتبرع بدم .

81_فيه واحد قروي أشترى الفانوس السحري قاله الجني شبيك
لبيك أمر تدلل قال القروي ابي طريق من القروية الى
امريكا قاله الجني انس الموضوع مستحيل أطلب اي شي ثاني
قال اجال ابي كل القرويه اذكياء قال الجني مادري الطريق
الي انت تبيه سيد ولا سيدين .

82_فيه بستين جالسين يتكلمون قالت وحده منهم : ميو قالت
الثانية ميو قالت البسه الاولى ميو ميو قالت البسه
الثانية : لاتغيرين الموضوع .

83_واحد تهاوشت حرمته مع الشغاله حط كل واحده في بيت .

84_خروف يلحق اسد ليش ؟ بايع الدنيا .

85_فيه خروفين جنب بعض قال الاول باااااء قال الثاني :
توني بقولها .

86_في دجــاجه واقفـه عـلى الحـدود ليه؟ تـهرب مـاجي .

87_في نمله ميته على الشاطئ ليه: من ضحايا تايتانك .

89_واحد مجنون قاعد يكتب رساله سأله الطبيب لمين تكتب
هالرساله قال المجنون أكتبها لنفسي ..قال الطبيب وش تقول
فيها؟ قال المجنون : صاحي إنت كيف أبعرف وهي مابعد
وصلتني...؟!

90_فيه ناس بيتهم مسكون (اعوذ بالله)المهم تعبوا مع
الجني يبيونه يطلع ماطلع ذاك اليوم راحوا لمطوع قال لهم
تراه موب طالع إلين ما تنقلون لبيت جديد ..يوم تجهزوا
الشباب و جو بيطلعون من البيت طلع الجني مبسوووط ويقول
:هيــــــــه بنروح بيت جديد بنروح بيت جديد ..!!

91_في مره عجوز دشت الحمام قالت اللهم أعوذ بك من الخبث
والخبائث قال لها الشيطان من حلاتك ألحين .

92 _مره بيعدمون قروي سألوه وش أمتيتك الأخيره قال لهم
يا رجال ما بيننا و بينكم شي و خلها مستوره و ما
قصرتوا،،، يوم لفوا عليه الحبل و جو يشدونه قام يصارخ و
ينادي لحظااااااااااه قاموا وقفوا و قالوا له خير وش تبي
قال : ياخي بغيت تذبحني .

93_فيه وحده شييييينه شافت مرايه قالت حتى هذي غشوا فيها
.

94_في دجاجه انتحرت وكتبت في وصيتها خلو ماجي ينفعكم .

95_ناس يبغون يسون عرس سكيتى جابوا صقاقات طرمان .

96_فيه بقرة عليها خط احمر ليش ؟ قليله الدسم .

97_واحد حلق شواربه ودخل على أهله قال انتو مين .

98_بشع تزوج بشعة، خلَفوا ولد ، رموه بالقمامه .

99_واحدما يعرف يسبح راموه اصدقاه في البحر لكنه لم يغرق
...ليش؟ لانه لوح .

100_ في واحد راح الملعب معاه علم اسود ليش..؟يشجع الحكم
.

101_فيه اثنين محششين مسافرين وفيه بعير على الخط الراكب
يقول للسواق تشوف البعير قال السواق اشوفه المهم صدمو
البعير ودخلو المستشفى بعد يومين سال الراكب السواق
ماقلتلك تشوف البعير؟قال السواق نسيت احسبك انت الي تسوق
.

102_فيه واحد سئل ولد عن ابوه قال ابوك يدخن قال الولد
والله مادستله الأبنص .

103_كان في راجل كريم تزوج ست كريمه...جابوا ولد أعطوا
للجيران .

104_فيه شئ اسود وفوق البحر ويقول ميو ..ايش هو؟ غراب
يستهبل .

105_في بيبسي يتمشى في الشوارع ليش؟فاضي .

106_فيه محشش طـب على بيت .يبي يسرقة دار في البيت كله
مالقى شى يسرقة وهو طالع لقى عجوز نايمة في الصـالة...
رفـسـها وهـج ....

107_فيل و نملا دخلوا دي جي بعد ثواني طلعت النملا وهي
زعلانا ليش ...؟ لأن كانت الاغنية تقول فيلينج..

108_في واحد كل ما يدخل الحمام يطلع جني ويقول له :مساء
الخير والإحساس والطيبة...الخ بعدين راح لشيخ وقال له
القصة فقال له الشيخ :لازم تقفل الحمام لمدة سنة....بعد
سنة فتح الرجال الحمام طلع له الجني وقال: مرت سنه مالك
على البال طاري .

109_قروي راح عند راعي الثلج قاله عندك ثلج قال
البياع:اي عندي قاله القروي:عساه بارد .

110_فيه قروى قال لزوجته نكته قالت ها هاها بايخه قال
هاهاها انتى طالق .

111_مره واحد عنده جيب شروكي وجاره مدرس كل يوم يرجع
محشش فاكل ماشاف السياركتب على 4 .

112_في مرة واحد اشترى سخِّان ليش؟ لأنه بارد .

113_في إثنين ركبو سيارة واحد ساق واحد فخذ .

114_وش وجه الشبه بين القطوه والحرمه ؟؟؟ كلهم يلاحقونهم
كلابه .

115_فيه واحد رجع في كلامه صدم الي وراه .

116_مرة عجوز عطست أجاها شد عضل .

117_واحد شامي سأل واحدة شو اسمك؟ قالت له بدور قام قال
لها يا حرام لك ما بتدوخي؟

118_واحد بيحط راسه في _قارورة لييييه؟....رقبته سدادة .

119_نملة اتقدم لها عمود النور رفضته ليييييش؟....عشانه
ولد شوارع .

120_يقول هاذي عجوز راحت تعزي على ناس.... ماتت عندهم .

121_واحدكان يمشي في الشارع شاف اشاره ممنوع
الوقوف..............انبطح .

122_في نكتة في السجن ليش ؟ موتت واحد من الضحك .

123_حضر أشعب مائدة بعض الأمراء وعليها جدي مشوي فقال له
الأمير أراك تأكله بشره كان أمه نطحتك فقال أشعب أراك
تشفق عليه كأن أمه أرضعتك .

124_طماطم عطست قالت كاااتشب .

125_في نمله داشه البحر ورافعه ايدها اليسار ...ليش؟؟؟
ساعتها ليست ضد الماء .

126_في حشاش وهو قاعد بيحشش كانت ذبانة فوق راسة تقول ززز
زز ززز المهم قفلت معة ولا عرف يخش جو فيم انه باقي آخر
مره من السجارة مزها وكتمها في صدره ومسك الذبانة ونفخ
الدخان في يده وبعدين ترك الذبانه فراحت وطاحت على
الطاولة مروقه مرره فراح المحشش عندها وجلس يقول زز ززز
.

127_في ذبانة متحجبة لييه؟؟؟ تمثل دعاية بف باف للمحطة
الأولى .

128_في واحد قروي شرب الدوا قبل موعده ليه؟ علشان يفاجء
الجراثيم .

129_في واحد طلع على المعاش معرفش ينزل .

130_فيه شمس غابت اتصلوا على أبوها .

131_في معوق قفلت معه مشى؟؟

132_في واحد قصير تزوج واحدة قصيرة جابوا ولد جلس على
السجادة وتندل رجليه .

133_ايش اسم اسرع واحد في الصين؟؟؟ وووووووووووووووون .

134_ايش اسم وزير الكهرباء باليابان؟؟؟؟؟؟ ياما كنطك
ياما .

135_في واحد يحب يتسمع على الموسيقا الهادية اشترى شريط
فاضي .

136_واحد كان آعد في عزا لانه مرته ماتت بس كان
بيضحك..ليش..؟؟؟ لانه اول مره يعرف هي وين رايحه..هاهاها
.

137_في عنزه طاحت من فوق عماره قالت مييو ليه؟ خانها
التعبير

138_في بقرة دخلت السجن ليش؟شافوها تأكل حشيش .

139_واحد انزنق في قرشين انفغص .

140_كريم اتزوج كريمة خلفوا ولد ادوه للفقراء .

141_واحد رفع قضية طاحت عليه .

142_واحد اتهموه بالزكاء طلع براءة .

143_مذيعة بتسأل واحد اسمك ايه؟ قال لها ما في اختيارات؟

144_قروي بيتمشى في الشارع جات سيارة خبطته...روحه طلعت
وهيا طالعة جات طيارة خبطت روحه .

145_قروي محظوظ لقي خاتم سليمان دعكه العفريت مات .

146_فيه بقالة سوت رجيم صارت بسطه .

147_واحد دخل السلك الدبلوماسي ...تكهرب .

148_واحد تعبان من المشى وراح يركض .

149_قروي عنده ضيوف في البيت ويبي يعشيهم ، دخل مطعم
وطلب عشره شاورما سأله المعلم سفري أو محلي رد القروي
عليه : نص كذا ونص كذا .

150_بخيل احترق بيته اتصل بالمطافى رنه وسكر .

151_إثنين سكرانين تهاوشوا واحد يقول اللي يطلع في
السماء في الليل هو القمر والثاني يقول لأ إسمها الشمس و
على هالحاله،، المهم مر جمبهم سكران زيهم قالوا له وش
رايك إنت يالحبيب هذا اللي فوق إسمه شمس وللا قمر؟؟؟ قال
لهم السكران: معليش يا شباب ماني من أهل الديره .

152_فية ..هم يبكي ..وهم يضحك ..وهم برجر..

153_فيه محشش جالس وجنبه مسامير رمى واحد مهنم وقاله تعال وطبعا ماجا مسك المسامير ونطلهم عليه وقال هاتوه .

154_في خال ماسك سيم ليش ؟؟ لانه خال وسيم .

155_واحد قروي دخل البقاله وسرق ايس كريم برتغال وهرب
يركض وطلع صاحب البقاله القروى بركض يركض وراه ليش؟؟؟؟؟
عشان يعطي الأيس كريم .

156_في زجاجة وسكي اسلمت ليه؟؟....تزوجت ماي زمزم .

157_مرةثمانية قرويين أرادوا أن يدفعوا سيارة فلم
يستطيعوا لماذا؟؟ لأن أربعة كانوا يدفعون من الأمام
وأربعة كانوا يدفعون من الخلف .

158_ في قروي يسوي خمسات ليه .. يبغي يشوف رقم اللوحه .

159_فيه عجوز عمرها وصل 120 قالت :تن تن تن .

160_قروى اكل موزة وقال يزينها بس البزر كبير . ب

161_تاير سوى رجيم عشان يصير عقال .

162_نملة..ماتت امها ولا بكت عليها حابسة دمعتها ليه
.....خايفه يا عيني الكحل يسيح .

163_في اثنين خبلان اتصل واحد منهم بالثاني الساعة 3
الفجر وقاله لو سمحت رقم الجامعة واحد واحد واحد واحد
واحد واحد قاله الثاني لا رقم الجامعة احدعش احدعش احدعش
قاله طيب شكرا وآسف على الإزعاج قاله الثاني لا عادي
أصلاً كان لازم أرد على التليفون .

164_ليش القطار مهم ؟؟؟ لان تحته خطين .

165_امسكت الشرطة بشخص فقالت له هل عندك حبوب قال هل
عندكم كيرم .

166_واحد قروي قال لبوه ابي هوندا ... قاله اتخسي مالك
الا بنت عمك .

167_في هللات مطشرة في الشارع ليه؟؟؟؟...ريال مسوي حادث
.

168_مره في نمله راكبه على خنفسانه ليش؟ على باله راكبه
يوكن .

169_في واحد باع التلفزيون أشترى فيديو .

170_نكته مندسه وراء الباب .........؟؟

171_فيه سكران طاح بحفره وكلما جاء يطلع طاح وكل مره
يحاول يطلع يطيح قال: والله ان ماطلعت هالمره والا ابروح
لبيتنا .

172_فيه قروي راح لمطعم وطلب ثلاثه بروستد قاله راعي
المطعم :تبغى محلي والا سفري ,قال القروي : شكّلنا
يارجال .

173_في إثنين محششين واحد قال للثاني شايف الكتابة إللي
على الجدار راح قاله شايف الكتابة بس فين الجدار.

174_اثنين راحو الحلاق واحد خفف والثاني دعم .

175_في واحد راح يقعد بالقهوة قام قعد بالشاي .

176_مره واحد مدمن تاب رمى كل المخدرات في بركة ...شوي
طلعت سمكة من البركة تقول انا أنا أنا تمســـــــاح ؟
177_ابن صالح كامل صاحب محطةا..ر..ت..نجح وطلع من
الاوائل ......شفره

178_يقولك فيه زول راكب سيارة كورلا وجنبه الحجه راكبه
وشاف سياره بي ام دبليوا اخر موديل وفيها واحد وجنبه
وحده زى القمر فقال فى نفسه شوف الحظ راكب بي بام وجنبه
الشبح ...وأنا راكب الكورلا وجنبي الغورلا .

179_واحد سافر علشان يشرب ولمن وصل للفندق كل يوم يشرب
ثلاث بطول وسكي وسألوه الناس ليش تشرب ثلاثه كل يوم قال
لهم اشرب واحد لي واثنين لربعي وبعد اسبوع لقوه يشرب
اثنين استغربو قالوله ليش تشرب اثنين قال لهم انا تبت بس
اشرب على شان ربعي...........

180_قروي سألوه وش اكبر مخلوقات الله الله؟ رد التركتور
.

181_في واحد قال للثاني تعرف بيتهوفن قال انا مااعرف
هوفن كيف تبغاني اعرف بيته

182_في نمل كثير مشوا من تحت الباب الا وحده ليــــــش
؟؟؟ خايفه على تسريحتها

183_خمسه زهارين طلعو البر فقال صاحب السياره خلينا
الننسم الكفرات عشان لأ تغرز السيارة كل
واحد نسم كفر دورو للخامس لقوه ينسم في الاستبنه .

184_في دكتور قال للمرضة في أحد سأل عني ؟قالت له
الممرضة سألت عنك العافية قال:خليها تتفضل .

185_فيه زهارنه ياكلون البيتزا بالخبز ليش؟؟؟؟يحسبونها
شكشوكة

186_في واحد قال لحرمته تعرفي ترسمي خطوط بالطول والعرض
قالت ايوه اعرف قال لها ارسمي في ظهري المهم لمن رسمت
قالت خلصت قلها رقمي المربعات المهم رقمتها قال لها
شايفة رقم اربعه قالتله ايوه قلها حكيلي فيه .

187_في اثنين محششين وقفو عند الجمارك قال السايق السلام
عليكم رد الي جمبه قال وعليكم السلام .

188_ديجـاجه شربت ماي مغلي على شان تبيض بيض مسلوق .

189_فيه واحد محشش يمشي با الشارع طاحت منه عشر ريالات
ابو الشباب نزل خمس مئة ريال وقال روحوا اضربوه وتعالوا
.

190_خبل سوا عمليه و لمن شافها نجحت ،، قرر يسويها مره
ثانيه .

191_واحد بغا يدخل بالموضوع شرا مفتاح .

192_فيه احول سجل بالجيش حطوه في القصف العشــــــــوائي
.

193_في قروي اشترى سيارة مرسدس2000 وجاك في شارع مسدود
مسرع وصدم الجدار ليش؟ علشان يقول الناس مين راعي السيارة
.

194_كان في اعمى صقع بالعامود قال الله لا يعمينا) .

195_فيه قروي يطرد ورى سياره اسعاف يحسبها تقول
...........قروي قروي قروي .

196_النكته عن حاتم الطائي مره من مرات احترق بيت حاتم
الطائي وجائه سياره الاطفاء وقال حاتم الطائي عليهالحرام
ما تطفوا الحريق غير بعد ما ٢بتتغدوا .

197_فيه واحد طلعلة المارد وقاله اطلب قاله ابيك تجيبلي
بنت من العقاريه يوم تأخر المارد راح الرجال العقارية
يشوف وش القصة ويلقى المارد والبنت مركبين في جمس الهيئه
.

198_فيه خكري مات ابوه لفه في قصديــــــر .

199_في واحد قروي كان ماشي في الشارع دخل في رجله مسمار
رفع رجله وضربها بقوة في الأرض وقال والله منك طالع .

200_في اثنين محششين في غرفه الاول كان حشران طلع الثاني
وقفل باب الغرفه جا الثاني وقضى حاجته في الجريده يوم
دخل الثاني قال في ريحه كريهه قال الاول لا يهمك بعد
شوي تروح يوم فتح الثاني الجريده قال الاول لا يهمك كلام
جرايد .

201_قروي سئلوة وش معنى حساس بالانجليزي قال "سنستيف"
قالوا طيب وش معنى حشاش بالانجليزي قال " شنشتيف " . .

202_في قروي سمع عن دورة المياه راح سجل فيها.

203_في واحد اتزوج شغلتهم ليش؟؟ عشان يخذ الراتب .
ب
204_في مدرس محشش دخل علي الطلاب قال وش عندكم اليوم
قالو خط قال انتبهو من البعارين .

205_فيه واحد قروي وقف عند التفتيش ومعه شريط فيديو قاله
العسكري هات الفيلم الخليع اللي معك وشلون
عرفوا..........كاتب على الشريط........ البرازيل 2
*التعاون 1

206_يقولك فيه واحد نذل على فراش الموت جالس يوصي عياله
على النذاله يقولهم الله الله بالنذاله وهذي وصيتي لكم
قبل ما اموت واحد من عياله تأثر الضعيف قام قطع عن ابوه
المغذي .

207_في ثلاث قراوى دخلو بيتزا هت وطلبو بيزاا جلسو
ويطالعونها وطولوا وهم يطالعون جاهم الويتر وقالهم ليش
ما اكلتو قالو له متى تجيب الخبز ما تنفع شكشوكه بدون
خبز

208_في حرمه جلست ولدها فوق الدولاب ليش ؟0علشان إذا وقع
على الآرض تسمعه .

209_في عربجي حك راسه طلعله المارد وقاله شبيك لبيك
المارد بين اديك العربجي ما صدق خبر قاله ابي منك مزرعه
كبيره قاله المارد وهو متعفس وجهه لو عندي مزرعه ماسكنت
في كفشتك .

210_في واحد يبي يشتري دش ماعنده فلوس باع التلفزيون .

211_فيه حواطى يدرسون في الظلمه ليه ؟يجربون الدراسه
الليليه .
212_فيةقروي يمشي على ايدية ليش؟؟ لانةدفع امامي .

213_ليش الليمونه لونها اصفر؟؟ واحد مخرعها .

214_فيه خروف منحاش عن باقي الغنم ليييش.......خايف من
مرض الوادي المتصدع.

215_في ذبانه كانت تطير و تقول زززززز دعمت الجدار و
قامت تقول ذذذذذذذذذذذذذ .

216_فيه قروي لابس بجامه ويتمشى عند الفيصليه ليش؟ يعني
اني ساكن فيها .

217_واحد يبى يتغشمر مع مرتة طلقها.

218_واحديقول لصاحبه انت ليه دايما تقول لزوجتك ياروحي
وياحياتي وياعمري قله ياخوي استر علي تراني نسيت اسمها .

219_فيه خبل ضاع منه نص ريال في مكان مظلم راح يشعل في
الريال اللي معاه علشان يدور على النص ريال .

220_في عجوز زلقت في الحمام قالت فااااااااول .

221_واحد سكران دقت عليه أمه قال لها مين عطاك الرقم يا
حلوه .

223_واحد خالع يرقم وحده طلعت أمه .

224_قروي كان راكب مع زوجته بالسياره نزل يشتري حاجه من
السوبر ماركت ولما رجع تذكر انه قفل على مفتاح السياره
فعلى طول راح جاب علاّقه وهو يحاول يفتح قفل الباب ،
زوجته كانت تاشر له من داخل السياره وتقول: يمين.. لا
يسار أشوي.

225_في واحد سأل واحد أسودقاله انتا ليش كلك أسود الا
عيونك واسنانك قام قله انا يوم دهنوني كنت مغمض عيوني
ومسكر فمي ,

226_فيه واحد خش المسجد يرتجف ليش؟ مبرشم سورة الفاتحه .

227_في واحد حرامي قاعد يلحق وحدة عجوزة في الصحراء ليش
؟ عشان اسمها خزنة.

228_فيه احول فرش فراشه نام جنبه .

229_مره واحد احول طلق حرمة اخوه .

230_فيه قراوى مجتمعين يهزون الفيصلية ليه؟ يبون يطيحون
الكرة اللي فوقها .

231_الزواج ثلاث دبل دبلة خطوبه و دبلة زواج و دبلة كبد
.

232_فيه خكري مره ربى دقن طلعت ورده .

233_فيه سكرن سال واحد قال وش اسمك قال له خالد العيد
قال السكران وش تقرب لمسجد العيد .
234_واحد خجول جدا تزوج وفي الصباحية عند ما قام من
النوم قال لعروسته صباح الخير يا آنسة قالت له من تياستك
.

235_في طالب عجاز طاح قلمه في الاختبار سلّم الورقة .

236_في ثنينا يبون يشوفون الأخبار قال الأول
الأخبار طولة قال الثاني :يمكنها الحلقة الأخيرة .

237_في محششين في خيمة بالبر المهم بعد ما أنبسطوا طلب
واحد منهم ولاعة عشان يدخن قالوا مافي ولاعة اطلع دور
يمكن تلقى المهم أخونا اخذ لفة على الخيمة ورجع دخل على
اخوياه وسلم عليهم وقال ممكن ولاعة يا شباب قالوا له
استرح طال عمرك في واحد راح يجيب ولاعة وبجي هالحين .

238_واحد خكري راح يعزي وتأثر مره مرررره وهو طالع قال
لاخو .. المتوفي طيب يعني ما فيه امل يرجع؟؟

239_اثنين طلاب تأخروا عن المدرسة...المدير سأل اول واحد
ليش تأخرت؟ قال ضيعت ريال. سأل الثاني ليش تأخرت؟ قال
انا كنت واطي على الريال حقه.

240_في مطاوعه يلعبون كوره جاء واحد منهم ضرب الكوره
بالعارضه وحسبوها هدف ليش؟يقولون انما الأعمال بنيات .

241_في نمله واقفه فوق جبل و رافعه رجلها ليش؟ تبي تطيح
طيار

242_قرويه اول مره تركب طياره جت الموظيفه تقدم الوجبات
...... القرويه تقولها والله يا وخيه لو درينا انا بنكلف
عليكم ما جين .

243_في قروي خش الحمام أخذ معاه سلّم ليـــــــش؟؟؟
علشان تطلع الريحه .

244_فيه احول لقى عشرين ريال طايحه بالارض اخذها وهو
يركض ويقول اربعين اربعين

245_عربجي اكتشف ان عيونه خضر فقعه .

246_فيه فيل تزوج نمله وش جابو؟؟؟؟؟فيل يقرص .

247_وش وجه الشبه بين القروي العبقري وسوبرمان؟ كللهم
خيال .

248_في واحد اتزوج على مراته طلعت نفسها .

249_فيه خكري شاف وزغة .. قال :"ياااي...تمساح .

250_نملة تصرخ في الحمام ليش؟؟علشان دخل عليها صرصو .

251_عجوز طاحت من الدرج قالو لها عيالها سلامات يمه قالت
بس شرايكم في الحركه .

252_هذا في سياره مرسيدس وقفت عند بيت مهجور ليش؟ تبي
تصير مرسيدس شبح .
253_فيه اثنين على فوهة بير ويقولون تسع تسع تسع تسع تسع
تسع تسع فمر من عندهم واحد وقال لازم اعرف لماذا لهم ايم
يقولون تسع فسالهم ماذا تفعلون فاخذوه ورموه بالبئر
وقالوا عشر عشر عشر.

254_نملتين راحو عند فيل قالو له :بتتضارب ؟ قال الفيل
:ما يستوي 2على .

256_فيه عجوز تلاحق نمله ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟قطعت صلاته .

257_وحده زوجها ثقيل السمع ارسلت له برقيه تطلب
1000دينار رد لها برقيه بالبريد المتعجل يقول بها
....اشقلتي ما سمعت .

258_في حرمه قرويه راحت للمدينه وشافت الجسور والكباري
قالت الله يعز الحكومه الي رفعت الشوارع عن البزراين .

259_فيه مهايطي كريم مرة جاة الدكتور وقال له مبروك جاء
عليك توأم من زود الكرم حلف على الدكتور بواحد من التوأم
.

260_ايها النادل هناك _بعوضة تسبح في حسائي - نعم يا
سيدي الذبابة في اجازة اليوم .

261_قروي قاعد يشتري بيبسي من مكينة البيبسي , وكل شوي
يحط ريال وياخذ قوطي بيبسي , جا له واحد وقال له يالله
ياخي خلصنا ابي اشتري انا , عاد قال له الاول شف عاد لا
تصجنا , دامي افوز ابا العب فهمت .

262_مرة واحد قال لصاحبه الشيطان بيأكل معاك فوضع سم في
الأكل .

263_في واحد بخيل قال لعياله الي بينجح اوريه سيارة
الاسكريم .

264_فيه واحد نساي مره مل كل يوم ينسى المهم راح للدكتور
وقال مشكلته قاله الدكتور خلك رافع يديك دقيقه وارجعلك
قال زين ورفعها المهم جاء بالدكتور قال ليش مانت رافع
يدينك قال يووووه نسي .

265_في نملة دخلت البقالة انهارت ليش؟ لأنها شافت صورتها
على مبيد الحشرات.

266_صرصور ماشي زعلان سأله صاحبه ليش زعلان قال ابدا
مافي شي بس الوالد بعافيه شوي مضروب بنعال .

267_حلاق مودينه السجن ليش؟؟ ذابح قمل .

268_في واحد راح للمرور يبي يغير لوحات سيارته وقال ابي
لوحه مكتوب عليها أبو حمد قال العسكري ماعندنا إلا ثلاث
حروف ’لكنه اصر عليهم وقال مابي إلا أبو حمد.وفي الأخير
عطوه لوحه مكتوب عليها حمد.وبعد فتره شاف الرجال هذا
لوحه مكتوب عليها أبو ظبي قال بينه وبين نفسه يلعن أبو
واسطه زي كذا .

269_حشاش ضيع 100ريال في الضلما راح يدور لها تحت عامود
النور .

270_في بخيل اشتراضحية العيدولماذبحهاجمع اهل بيتة ووزع
عليهم اللحم وقال تعلمويااولادىالاقربون اولاى بالمعروف .
271_في مغفل شاف عصافير حب على شجرة واحد أحمر والثاني
أخضر مسك الأحمر وترك الأخضر ،ليش ؟؟فكر الأخضر مانضج .

272_واحد مسطول ماسك لوح ثلج و يتساءل لو اعرف بتنقط مية
مني .

273_فيه سجارة التزمت صارت مسواك .

274_قروية تلحق صرصور ليش؟ تحسبه تمر .

275_فيـــه واحد يـصــلـي وهو مرتـــبك
ليـــه................لأنه مبرشم الفاتحة .

276_قروي جاي من الديره شاف الأنوار في الشارع قال الله
يعز الحكومة حتي الشمس حطوها في قوارير .

277-فيه عجوز مااستحمت من مائة عام كشف عليهى الدكتور
لقى القمل يصلون الاستسقاء .

278_فيه عجوز تصحي ولدها الصباح تقوله : قم يا وليدي
الشمس طلعت ، قال لها خلاص دخليها وسكري الباب .

279_في أمرأه سمعت صوت بالليل قالت لزوجها روح شوف يمكن
حرامي قالها روحي انتي يمكن حراميه .

280_نكته بايخه ) عفريت طلع للوليد قال له اطلب وانا
انفذ لك .. قال له الوليد .. اطلب انت .

281_الأم : هل ابنتي شاطرة في الدراسة ...المدرسة :
ابنتك ضعيفة جداً جداً ... الأم : صدقيني إنها لا تأكل
إلا قليلاً .

282_في غرفه تانيه بتبكي لييييه؟ ضربوها بويه .

283_محشش ياكل تمر وكل ما خلص من وحده رماها في الجدار
وقال ميييييييييين .

284_في واحد احول حس بالبرد وهو نايم قام غطى اخوه .

285_واحد قروى كان يجرى على الطريق السريع 00ليه؟00كان
يريد ان يصوره الرادار .

286_في واحد ظربته الشمس راح ينادي ربعه .

287_في قروي سرق فواتير راح سددها .

288_في قروي قال يبه أبي مدرس خصوصي قال ابوه انجح
واجيبلك بدال الواحد اثنين .
289_في قروين طلعو البر جابوا معهم سكر ليش؟ علشان يحلون
الطلعة .
ا
290_عربجي شيب ابوه باعه في الحراج .

291_اقيمت مبارة بين فريقين فريق الفيله وفريق النمل
وفاز فريق النمل على فريق الفيله 2-1 فإعترض فريق الفيله
على المباراه قالوا ايه النمل بيكاتشوا .

292_فيه قروي على باله فاهم جو اهل المدن دخل مطعم هو
وخويه المهم قال لخويه وش تبي من الاكلات قال خويه ابي
سلامتك قال القروي بكتشب ولا بمايونيز .

293_مره واحد محشش وقف عند لمبه بالشارع وقام يضرب براسه
عليها لحد مانزل دمه مر عليه واحد ثاني محشش قاله وش فيك
قال لي ساعة ادق الباب مافي احد يفتح قال غريبه مع ان
النور شغال .

294_مرة واحد قروي إتصل بمرتة وسألها كيف الكبريت الي
بعتهولك قالتله والله كلهم ما يعمل قال لها كيف وان
مجربه عود عود .

295_في واحد طاح في حفره ولما طلب المساعده رموله حبل
ولما طلعوه لقوه ميت ليه؟ربط الحبل في حلقه .

296_مــــــره كذابين اجتمعو مع بعض قال الكذاب الاول
للكذاب الثاني تشــــــــوف النمله الي في راس الضلع
البعيد هذاك قال الكذاب الثاني تقصد المفتحه عينها ولا
الي مسكره عينها .

297_في خكري قاعد ياكل كليجا ،قال:ياي همبرغر قاسي .

298_في واحد قروي سافر برا شاف ناطحه سحاب قال
الللللللللللللللله يلعن ابو الطبيعه يا شيخ .

299_مرة قروى سمعوا بموت ديانا عزوا البنك البريطاني
سواق تاكس داس بنزين ..موته
"كهربائى ابنه سخن ركبله "ترنس
واحد راح "يوكل" محامى لقاه صايم
واحد ركب "حجرين" للراديو المزيع أتسطل
واحد مجنون عقل ..طلق مراته
بلدياتنا بيشرب القهوه .. الكراسى وقفت فى زوره
يلدياتنا حب يروح حفله تنكريه قطع دراعه
فران كل مايشوف زبون "يتئمر" عليه
بتاع كاوتش شاف فرده "نايمه" .. صعب عليه يصحيها
بخيل بيته ولع أدى رنه للأسعاف
اثنين بلدياتنا لعبوا شطرنج الاثنين خسروا
واحد بلدياتنا دخل امتحان لوحده، طلع الثاني
واحد خش في موضوع ... كسره
واحد حب يعمل مفاجأة لمراتوه يوم عيد ميلادها.. طلقها
واحد مسكين اتجوز مسكينه ..... خلفوا ولد يكسر الخاطر
واحد لبسوه قضيه.... طلعت كبيره عليه
واحد دمه تقيل .... اجرله واحد يشيله
واحد فقد توازنه ..... راح يدور عليه
واحد جه يفكر بعمق ..... غرق
واحد حلاق اشتغل حكم راية كل ما يحصل تسلل ينفض الراية
واحد بلديتنا عايز يغرق ابنه خرملو المايوه
واحد بلديلتنا كتب على حيطة .. معرفش يطلقها
واحد فرّان راسة و الف سيف قبل ما يندفن ابوه يحط شوية دقيق
واحد اتهموه بالذكاء .... طلع براءه
واحد حب ينشر مقال في الجريده ... اشترى منشار
"عجلاتى قعد على قهوة طلب "كاوتشينو
واحد بلدياتنا اشترى لمبة "مسمار" دقها فى الحيط
"مذيعة بتسأل واحد أصلع تحب تسمع أغنية ايه قالها: "فرق كبير
واحد بلدياتنا بيهشك ابنه وقّع النيل سات
قهوجى أشترى عربية طلع الكراسى بره
"صاحب شركة كادليز دخل السجن خرجوه بـ "كافوله
واحد بلدياتنا اشترى موبايل ركبله جهاز اظهار رقم الطالب
واحد بلدياتنا اشترى عربية اتوماتك راح قاطع رجله الشمال
كمسرى أبوه مات ، مشى يقول: ياحضرات الجنازه فاضيه قدام
واحد سأل أبوه :هوه الحب أعمى؟ قاله بص لـ أمك وأنت تعرف
واحد بلديتنا ماشي في الصحراء وقعت علي راسه بلكونه
واحد عجلاتى ابنه رجع متأخر علقه ع الحيطه

واحد اهلاوى اتجوز واحد زملاكاويه جابوا المأذون من يوغسلافيا

واحد قهوجى ركب تاكس وهو نازل السواق قاله الحساب راح راميله ماركه

اتنين اصحاب قابلوه بعض راح واحد باصص فى عين التانى وقاله اله اله انتا مال عنيك مغيمه ليه كده قالو شكلها حتمطر

واحد عسكرى مرور لقى جنيه طاير خد نمره وسابه

واحد اصلع وقف جمب عربيه بطيخ عداها

واحد جاب لمراته بغبغان هديه راح الشغل ورجع قالها كويس البغبغان اللى انا جيبته قالتله كويس بس غير طعم الملوخيه

واحد بخيل اوى راح لواحد فكهانى قاله عندك تفاح قاله ايوه قاله احنا معندناش

واحد بلدياتنا لسه نازل مصر طازه موصيونه فى البلد وقالولوا خللى بالك اوعى الحرميه ينشلوك فى الزحمه صاحبنا ماشى فى المحطه واحد نشال خد باله منو راح خابطه كتف وقاله مساء الفل وخد المحفظه صاحبنا بيحسس ملقاش المحفظه اتنرفز اوى شويه وواحد نشال تانى خبطه كتف وقاله مساء الورد قاله خدها بتاع الفل

واحد راجل ماشى تحت بلكونه رموا عليه حله باميه مشى يتقمع

واحد شيخ حاره بيتعلم انجليزى فى محو الاميه مدرس الانجليزى عامله امتحان لواحده بيقوله انتا تعرف انجليزى كويس قاله اه قاله طيب اسود يعنى ايه قاله بلالالالالالالالالالاك قاله دخلها فى جمله قاله بلالالالاك الدكرور

واحد فكهانى برتقال راح فرح رقص عشره بلدى وعشره بسره

واحد دخل مع مراته السينما واول مالنور اطفى باصلها وقالها قومى بينا باينهم عايزين يناموا

واحد قابل واحد صاحبه بيقوله ازيك قاله الحمد لله قاله اتجوزت قاله امال قاله خلفت قاله لاء قاله ولا المدام

واحد حرامى راح يكشف عند الدكتور الدكتور قاله بتشتغل ايه قاله حرامى قاله شوف يابنى متكولش لا تأليه ولا حوادق تاكل خضار مسروق

واحد بلدياتنا نزل مصر طازه لقى ألاشارة فاتح ايديه فكره قريبه راح واخده بالحضن

واحد غاوى لعب كوتشينه طلع الاوتوبيس الكمسرى بيقوله ورق قاله فرق

جماعه مساجين فى السجن عمالين يهيصوا واحد فيهم بيقول هيييييييييييييييه التانى قاله اسكت احسن يطردونا

واحد طويل اوى راح لفكهانى قاله ادينى اتنين كيلو مشمش من ده قاله وطى شويه ده برتقال

مهندس معمارى من كتر التفكير بأه زلطه

واحد بيقول لواحد صحبه عليك نور قاله دفعته

واحد راح يتجوز بنت صاحب عماره ابو العروسه قاله بتشتغل ايه قاله مقدم قاله لا انا باخد خلو

واحد طويل اوى بيتخانق مع واحد قصير فات واحد افندى بيسأل القصير فى ايه قاله فى خناقه فوق

واحد طرشجى بيتجوز مكسوف يقول لاهل العروسه انه طرشجى ابو العروسه قاله بتشتغل ايه قاله تاجر قطع خيار

واحد بلدياتنا دخل الاجزخانه قال للدكتور عندك فيتامين حديد قاله ايوه قاله طب ادينى سيخين

سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها
? ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه ولا مربى

مره استاذ تربيه فنيه حب يختبر التلاميذ
فقل لهم انا عيزكم ترسموا حمار غيبا فاوقف تلميذ وقال طيب لو سمحت يا استاذ اخرج بره علاشان محدش يغش

مرة واحد ماشى فى الشارع فسال واحد بلديتنا
قاله ماتعرفشى شارع سته اكتوبر فين فرد عليه بلديتنا وقاله
ماتعرفشى بالظبط بالظبط سنه كام

مرة حمار لابس نظارة حمرا
فصاحبة قال لة انت لابس نظارة حمرا لية قال لة علشان اشوف الى قدامى احمر منى

مرة واحد عجلاتى
قعد على قهوة طلب ( كاوتشينو )

واحدغبى فى الجيش القائد اداله اغلى قنبلة فى العالم وقال له ارميها على الاعداء من فوق الجبل اللى بين
الجيشين ، قام الراجل طلع على الجبل ، ولاول مرة فكر وقال القنبلة دى غالية قوى طب ما بلدنا اولى بيها ...
...ورماها على جيشه

اتنين حراميه دخلوا بيت واحد منهم دخل البلكونه ، شوية وصاحب البيت دخل عليه فقالوه انت بتعمل ايه هنا؟
قالوه انا كنت بحارب اليهود بالطياره و بدمر فيهم ، لحد لما طيارتي عطلت و انا نطيت بالبراشوت و نزلت في بلكونتك ..
... قالوه ايوه كده تعجبنى ، مش التاني اللي قاعدلي في البانيو و بيقول علي نفسه من الضفاضع البشريه
مرة اتنين فلاحين كانوا فى الغيط لاقوا طيارة طايرة فى السما الاول قال

طيارة الرئيس اهى
و الثانى قال طيارة الوزير اهى
قالوا احنا نروح الى العمدة و يحكم ما بينا
قالوا للعمدة على الموضوع
قال لهم شفتوا قدام الطيارة موتسيكلات
قالوا لا
قال خلاص دى طيارة الوزير

مرة واحد بلديتنا معاة قنبلة عمال يحدفها من الايد دى الى الايد التنيه قبله واحد قال له

يخربيتك مش خايف لحسن القنبله تفرقع فى وشك قال له معايا وحده تنيه

مسؤل مهم راح جنينة الحيوانات بيقول للقرد انا عايزك تعجنلى عجين الفلاحة القرد مش راضى يرد

قالوا تانى برضوة مش راضى يرد
قالوا المسؤل انتا مبتردش لية
قالوا اعجن ازاى هو انتا خليت فيها دقيق

مرة ثلاثة يهود اتفقوا انهم يتبرعوا مال للفقراء فقالوا هنعمل ايه؟
الاول قال انا هحفر حفرة وارمى جميع اموالى فى السماء الى هيقع فى الحفرة للفقراء والى برة هيكون لى والثانى قال انا هعمل خط وهرمى المال الى هيقع على ايمين لى والشمال للفقراء اما الثالث كان اشد بخل قال انا هرمى امال فى السماء الى هيقع على الارض لى والى هيفضل فى اسماء للفقراء

واحد بخيل عنده اربع حيطان دهن واحده منهم باللون

الاصفر والباقى كتب عليهم نفس اللون

واحد دمياطي كان شايل زجاجة صبغة يود وقعت منه وأنكسرت قام

جرح نفسه علشان ثمن الزجاجه ميروحش هدر

مره كان في جماعه واقفين فقام واحد منهم وقال انا هسأل اسئله واللي يجاوب نعرف هو ذكي ليه

1:حاجه بتمشي في الشارع وليها اربع عجلات
فرد محمدد وقال عربيه فقاله انت ممتاز بابا بيشتغل ايه يامحمدفقاله دكتور فقال شايفين ولاد الدكاتره اذكيه ازاي
2:حاجه بتمشي في الشارع وليها عجلتين
فرد مصطفي وقاله عجله فرد عليه ممتاز بابا بيشتغل ايه يامصطفي فقاله مهندس فقالهم شايفين ولاد المهندسين اذكيا ازاي
3:حاجه بتطير وليها جناحين
فرد ياسر وقاله تمساح فقاله انت غبي ومتخلف بابا بيشتغل ايه ياياسر قاله لواء شرطه فرد عليه بسرعه وقال علي فكره التمساح ممكن يطير بس لو شد حيله شويه

صعيدي وامريكي الامريكى قال للصعيدي وصلتوفين بالتطور الصعيدي رد وقال

ياعم تطور ايه دا اححنا رجعنا لورا، ثم سأل الصعيدي الامريكي انتو وصلتو فين بالتطور؟ الامريكي قاله اححنا وصلنا بالتطور اذا القمر الصناعى عطل في السما نقدرنصلحه الصعيدي فكر شويةوقل يااااااااااااااه هو المفك بتاعكم طوله أد ايه

مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى

واحد كسلان جداً ...بيقول لصاحبه : مش انا اشتغلت . قال له مبروك اشتغلت فين ؟؟ قال له

في مطبعه... اقعد علي الورق علشان ما يطرش

موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟قاله علمت على لا لطم صاحبه وقاله

روحت فى شربة ميه فسأله الموظف ايه الحل ؟قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه
وقاله احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

واحد اتصل بصاحبه فى التليفون.. ورد عليه ابنه الصغير بصوت واطى

الو بابا فين يا حبيبى... رد عليه: مشغول يا عمو.... طيب ماما فين: قاله ماما كمان مشغوله. يا عمو.... قاله: طيب مشغولين فى ايه يا حبيبى... مع البوليس يا عمو.... وبيعمل ايه البوليس عندكم...... اصلى مستخبى منهم وبيدوروا عليا
واحد راح يبي يشتري تذاكر، قال الموظف: تبي ذهاب وإياب والا ذهاب فقط؟

قال ذهاب واياب ...وهوطالع ..يضحك ويقول لعبت عليهم ابي اروح ولا انيب راجع

------------------------------------------------------

لبناني سكن جنب قروي ... جاء القروي له وقال: أقول ياجارنا ترى فنجال قهوتك عندنا.... قال اللبناني: إيوه.. إيوه يمكن واحد من البزورة رماه عليكم وإلا حاجة

واحد محشش ......يطالع في واحد فوق عينه حبة خال..... ويقول له : بالله عليك هذي عين والا غين ؟

واحد قروي .. ركب مع تكسي، ركب زوجته قدام علشان السواق ما يناظرها بالمراية

عجوز في محو الأمية.... سألتها المدرسة: أعطينا جملة فيها إدغام بغنة ؟ قالت: عمن يعميك

واحد قصير...... اهله مايخلونه يدخن في البيت ؟؟؟ يخافون يحرق الفرشة

لاعب منحوس سجل هدف ، لما عادوه بالحركة البطيئه ، طلعت الكوره كورنر

-------------------------------------------------------

عجوز نبت لها ثالول في راس خشمها ...... فرحت ؟ تحسبه حبة شباب

واحد كسول ....جداً راح للحلاق وجلس على الكرسي منزل راسه .....قال له الحلاق ...شعر ولا دقن ...قال الكسول دقن ...قال له الحلاق ارفع راسك.... قال الكسول لا خليه شعر

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم جلف قال : انا اعلمه .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الجلف : افلقني ان شفته مرة ثاني

قروي مع زوجته يوم تزوجوا راحوا يقضون شهر العسل ، وهو جالس معها على البحر لقاها سرحانة ، قال لها : وشفيك سرحانة عني ؟ قالت : اتخيل لو ان البحر مرق وش يكفيه من لحم !! ؟؟ قال : لاوانتي الصادقة ، قولي من وين يبي يجيبون خبز علشان يغطون ؟

واحد راح يبي يشتري تذاكر، قال الموظف: تبي ذهاب وإياب والا ذهاب فقط؟

قال ذهاب واياب ...وهوطالع ..يضحك ويقول لعبت عليهم ابي اروح ولا انيب راجع

لبناني سكن جنب قروي ... جاء القروي له وقال: أقول ياجارنا ترى فنجال قهوتك عندنا.... قال اللبناني: إيوه.. إيوه يمكن واحد من البزورة رماه عليكم وإلا حاجة

واحد محشش ......يطالع في واحد فوق عينه حبة خال..... ويقول له : بالله عليك هذي عين والا غين ؟

واحد قروي .. ركب مع تكسي، ركب زوجته قدام علشان السواق ما يناظرها بالمراية

عجوز في محو الأمية.... سألتها المدرسة: أعطينا جملة فيها إدغام بغنة ؟ قالت: عمن يعميك

واحد قصير...... اهله مايخلونه يدخن في البيت ؟؟؟ يخافون يحرق الفرشة

لاعب منحوس سجل هدف ، لما عادوه بالحركة البطيئه ، طلعت الكوره كورنر

واحد كسول ....جداً راح للحلاق وجلس على الكرسي منزل راسه .....قال له الحلاق ...شعر ولا دقن ...قال الكسول دقن ...قال له الحلاق ارفع راسك.... قال الكسول لا خليه شعر

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم جلف قال : انا اعلمه .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الجلف : افلقني ان شفته مرة ثاني

قروي مع زوجته يوم تزوجوا راحوا يقضون شهر العسل ، وهو جالس معها على البحر لقاها سرحانة ، قال لها : وشفيك سرحانة عني ؟ قالت : اتخيل لو ان البحر مرق وش يكفيه من لحم !! ؟؟ قال : لاوانتي الصادقة ، قولي من وين يبي يجيبون خبز علشان يغطون ؟

محشش اخذ الدواء قبل ميعاده ليش؟؟؟
علشان يفاجئ الجراثيم

---

محشش .. ركب مع تكسي، ركب زوجته قدام علشان السواق ما يناظرها بالمراية

---

---

بخيل محشش راح يزور أمه في المستشفى لقى مكتوب عالباب ادفع
قال ازورها لما ترجع البيت

---

مدرس علوم يشرح لمحششين ويقولهم يعيش السمك في الماء قالو يعيش يعيش يعيش!!

---

محشش فتح الثلاجه شاف الجلي يرجف مات من الضحك. قال: لا تخاف ابي اخذ عصير!!

---

اثنين مصريين محششين واحد قال : تسدأ الدنيا دي مئآســــي .. ! ... قاله الثاني ليه أنتا بتلبس كام ؟؟

---

واحد محشش مات ابوه وداه المغسلة قالهم غسيل وكوي مستعجل

---

نذل عرف رقم جوال جني طفشه صار كل شوي يرسله (بسم الله الرحمن الرحيم )

---

محشش يبي يسافر البحرين لبس شورتين
مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت... راح للدكتور... فقاله هديلك حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص... قاله خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي

-----------------------------------

صيدلي اتجوز صيدلانية... خلغوا تركبية...
بدل ما يهشتكوها.. كانوا بيرجوها

---------------------------------

واحد بلديتنا حب يعمل ارهابى.. خطف ابنه.. محدش سأل عليه قتله

---------------------------------

واحد أعمى فتّح ... من الفرحة اتشل

-------------------------------

مره واحد صعيدى حلم انه بيحفر فى بير غويييييط.. صحى لقى ايده فى مناخيره

-------------------------------

واحد صعيدي دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر... عدى عليه الشاويش "محمد" وقاله:اللواء "فريد" جه؟ قاله : ماجاش يا شاويش "محمد"...

وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله: اللواء "فريد" جه؟ قاله لسه ما جاش...

وبعد ساعة رجع له تانى وسأله اللواء "فريد" جه؟ قال له لسه ما جاش...

وبعد ساعة جه اللواء "فريد"... فقاله العسكرى : أنت فين من بدري الشاويش "محمد" حيخرب بيتك كككككككك

------------------------------

واحد محشش قاعد مع اصحابه و بيحكيلهم : انا مره طلعلى اسد و كان فى ايدى كباية ميه رميته بيها الاسد طلع يجرى... رد عليه واحد من اللى قاعدين قاله صح انا لما قابلت نفس الاسد ضربته بالقلم ايدى اتبلت

------------------------------

مره واحد بيقول لواحد صاحبه: اسكت مش انا حماتى ماتت امبارح... قاله لا حول الله يا رب... ماتت ازاى الست دى؟

قاله وانا واقف معاها فى البلكونه وقعت من الدور الخامس... قاله لا حول الله يا رب دى موته وحشه أوى...

قاله لأ.. ماهى ماوقعتش على الارض... قاله امال ماتت ازاى؟

قاله وقعت على سلك الكهرباء... قاله يا ساتر يارب دى موته وحشه أوى.. ماتت من الكهرباء طبعا...

قاله لأ يا عم.. ماهى الكهرباء كانت مقطوعه... قاله امال ماتت ازاى بس؟

قاله اصل السلك نطرها في حمام السباحه... قاله لا اله الا الله ماتت غرقانه...

قاله بس يا عم اعوذ بالله... ماهي اول ما نزلت فى الميه... الطشه رفعتها على منط الحمام وطلعت عندى فى البلكونه تانى... قاله امال انت بتقول ماتت ازاى؟

قاله ما انا لما ما لقيتش فايدة رحت خانقها بالإيشارب

----------------------------------

مرة واحد متجوز عنده دولاب قافله 20 سنة والمفتاح معاه هو بس... مراته هتتجنن وتعرف ايه اللي جوه الدولاب... وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح... مراته فتحت الدولاب لقت 20 الف جنيه.. وبيضتين!!!
لما رجع سألته ايه حكاية البيضتين دول؟ قالها بصراحه... كنت كل ما أخونك مرة أحط بيضاية في الدولاب...
الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس... مش مهم... فسألته طب والعشرين الف جنيه؟ قالها كنت كل ما اجمع كرتونه بيض اروح ابيعها

----------------------------------

مرة واحد بيشتكي من الديدان اللي ف بطنه... داخ عند كل الدكاترة... محدش عرف يعالجه... اخر حاجة قالوله فيه شيخ بيشفي من كل الامراض... راحله واشتكي له حالته... قال له... مشكلتك بسيطة جدا... تروح عند محل بيبيع بطيخ... وتشتري بطيخة حمرة وكبيرة... تقطع راسها وتقعد عليها... بيقوم رئيس الديدان بينزل ويلحس منها شوية... ف هيلاقيها حلوة... هيقول للديدان... شباب انزلوا... قام رايح صاحبنا واشتري اكبر بطيخة حمرا وقعد عليها... نزل رئيس الديدان ولحس منها شوية ولقاها حلوة... قال لهم... شباب طلعوها

مرة اتنين صعايدة ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

واحد بلدياتنا خلصت مدة رخصة عربيته قال لأبوه : رخصتى خلصت... قاله: من كتر لفك فى الشوارع

واحد بيسأل صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قاله تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش أقلها 25 سنة

ابو العربى قابل مذيعة قالت له انا سمعت كتير عن بطولاتك فى الحرب...
قالها طبعا ابو العربى يسد فى كل مكان فى 48 واليمن و56 و67 و73 والعراق... قالت المذيعه طب هأسألك كام سؤال...

- لو انت فى الحرب وطلع عليك دبابتين ومعاك قنبلتين هتعمل ايه؟
-قالها: هادخل عليهم وأفجرهم

-طيب لو خمسه؟؟؟؟؟؟
قالها: هادخل عليهم بالسلاح الأبيض

-طيب لو اربع دبابات... و عشر عساكر... وطيارتين؟

قالها جرى ايه يا وليه هو مفيش حد بيحارب غيرى وللا إيه؟؟؟

واحدة كل يوم تصحي من النوم تلاقي هدومها كلها ميه... خدت راي جارتها... قالتلها اعملي نفسك نايمة وشوفي الميه بتيجي منين... وهي نايمة لقت جوزها قاعد يتفرج علي قناة لبنان... وكل ما يشوف واحدة حلوة... يقول دي حلوة... ودي... اتفوووووو

واحد سنانه كلها طايرة ما عدا الانياب... قدم علي وظيفة عينوه خرامة

مرة صرصار كان ميت علي نفسه م الضحك .. ليه؟ علشان كان بيجري وراه واحد احول...

صعيدي وقفت علي وشه دبانة... بيهشها... قالت له حتي انت يا معفن!!!!!

واحد صعيدي نزل يتمشي.. جابوه من ع الحدود

واحد اسود اتجوز واحدة سودة زيه.. جابوا ولد ابيض.. سموه مش ممكن

فرخة اتجوزت فيل... جابوا تشيكن فيليه

مرة واحد رخم ضرسه كان بيوجعه... راح للدكتور وقاله اخلعلي كل ضروسي وسيبه لوحده زي ال***

صعيدي اشتري كمبيوتر... شال ال mouse وحط جاموسة

واحد عند دكتور العيون... فالدكتور بيسأله... تقدر تميز العلامات اللي في اللوحة دي؟؟؟ قاله طبعا.. بس هي فين اللوحة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بلدياتنا عند دكتور العيون... بيقوله.. داكتور.. كل ما اشرب شاي عيني توجعني!!!

قاله متأكد انك بتطلع المعلقة من الكوباية بعد ما تقلب؟؟؟؟؟

بخيل وهو بيموت قعد يسال علي عياله.. فين محمد؟؟ قال محمد نعم يابا.. وفين محمود؟ رد محمود وهو بيعيط انا هنا يابا.. الاب: ايه ده؟ انتم الاتنين هنا وسايبين نور الصالة قايد

واحد عنده مزرعة فراخ.. دخل المزرعة لقي كل فرخة بايضة بيضة واحدة بس.. مسك فرخة من رجليها ونتف ريشها وقطعها.. وقال للفراخ اللي مش هتجيب بكرة خمس بيضات هقطعها زي الفرخة دي.. تاني يوم لقي كل الفراخ بايضة خمس بيضات ماعدا فرخة بايضة تلات بيضات بس.. فقاللها ايه ده؟؟ قالت له استر عليا ده انا ديييييييييييك

كان فيه خمسة صعايدة سموا نفسهم الشجعان التلاتة

واحد أحول بيتفرج علي فيلم عاطفي... (بدل ما يدمع ريل).......... (بعد ما ريل.. الريالة طلعت علي ودنه)

:D:D:D:D:D:D:D:D
ارجو الردود :D:D

إعلانات google

قديم 18-08-2008, 06:47 PM   #2

omar007
كبار الشخصيات

الصورة الرمزية omar007

• الانـتـسـاب » Feb 2008
• رقـم العـضـويـة » 13523
• المشـــاركـات » 13,942
• الـدولـة » محمد ( عــابـــديـــن ) محمود
• الـهـوايـة »
• اسـم الـسـيـرفـر »
• الـجـنـس »
• نقـاط التقييم » 12
omar007 صـاعـد

omar007 غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى omar007

مش وقتوا يا مان المواضيع دى علشان مش هتلاقى تفاعل كتير علشان وفاه محمد

توقيع omar007 :

ليست مشكلتي ان لم يفهم البعض ما اعنيه

ليست مشكلتي ان لم تصل الفكرة لاصحابها

هذه قناعتي .. وهذه افكـاري

وهذه كتاباتي بين ايديكم

اكتب ما اشعر به ... واقول ما أنا مؤمن به

ليس بالضروره ما اكتبه يعكس حياتي الشخصية

هي في النهاية مجرد رؤيه لأفكاري .... من وراء شاشة زجاجية

تخاطب من يمتلگ عقلاً و وعياً ... گـافياً

xXOverHellXx
◔̯◔

يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 زائر)